można można... pewnie wszystko można jak sie wie jak
tak wiec oto 4 godziny dłubałem z mechanikiem rozłożyliśmy
1. najpierw exupa - dziala jak fabryka chciala jak odlączaliśmy i ustawialiśmy na otwarty = do 5 tyś obrotów był muł jak GS500 potem szedł prawie tak jak wczesniej albo słabiej ... no wiec założyliśmy wyregulowany exup sprawny działa jak fabryka chciala.... otwiera sie i zamyka do konca pracuje w pełnym zakresie - jest Ok
szacun dla kolesia za cierpliwość i chęć pomocy....
2 druga opcja - zblokowany komp - wiec dawaj wdłubaliśmy komputer z jego motonga ( kolega ma taką samą R1 tyle że 2005 rok) i do tego stacyjke
wydłubaliśmy zatem również mojego kompa zamieniliśmy ECU , stacyjke jego wpieliśmy i w tym momencie ruszyłem na test z drugą stacyjka w kieszeni
) i jego kompem
i tak metodą prób i błędów - JEST - no kurwa na jego kompie to była inna motorynka.... wyrywało mi go z rąk - koło przy 8-9 tyś na 1 biegu samo traciło przyczepność niezbyt mocne zamykanie i otwieranie przy 7-9 i ponosilo w gore... wyrażźźna różnica... słychać to było nawet w pracy silniika ciche "strzały" przy schodzeniu z obrotów nerwowość i pazur był jak trzeba.... ( do tego założyliśmy jego czysty filtr powietrza) sama zmiana filtra pomogła ale ledwo wyczuwalnie
doszliśmy do logicznego wniosku że mam zblokowanego kompa..... plus że usterka znaleziona minus że kosztowna...
ALE nie można sie łatwo poddawać
dawaj weszliśmy w tryb DIAG i porównujemy ustawienia - generalnie wszystko mam inaczej niż u niego ... dawki paliwa na cylindry C1 .... do C4 - mialem na "0" regulacja od -200 iluś do plus 200 iluś... jest tam sporo ustawień i trzeba to ogarniać - ale zmieniliśmy moje zera na 5 i przejazdka... potem na 13... i moto ze 120 koni wskoczyło na na jakieś 150
wiec jest postęp
na jedynie przy 8 - 9 jak sie odkręci do konca koło staje sie lekkie i sie odkleja i rwie dużo mocniej do przodu....
( subiektywne odczucia po 2 dniach zweryfikowane... - troche lepiej ale niewiele )
wniosek jest taki - miałem zblokowaną maszyne ustawieniami w kompie - plus że wczesniej nie była katowana minus może być taki ze byc moze trzeba będzie tego kompa zmienić ...
zrobiłem zdjęcie z numerami i jurtro w ASO sie dowiem czy to zblokowana wersja kompa - czy po prostu jest na ustawieniach zduszony i być moze kwestia regulacji i zabawy guzikami załatwi temat - tak czy siak już jest lepiej a sądze ze jak sie dobrze nastroi wyczyszcze filtr - będzie jeszcze lepiej ...
w najgorszym wypadku - komp do zmiany....
koleś rozbierał i składał mi sprzet i sprawdzaliśy przekładaliśmy wszystko 5 godzin ... a wział za to tyle co ASO za godzine pracy bierze... takze jak ktoś chce chłopaka który jako tako ogarnia sie robi wszystko dość starannie i do tego swoją Rn12 rozebrał kilkanaście razy bo ma z nią kupe problemów i zna to moto bardzo dobrze - to moge dać namiar - wawa bielany.
tak wiec idzie i źle i dobrze problem ograniczony został do komputera... wizyta w aso załatwi reszzte,
( jak sie dziś okazało regulacje c1-c4 to subiektywne odczucia ... ze koło sie odklejało to nie zmienia faktu ze przy 1-0-1 na gume przy 5-6 tyś nie ma szans wejść )
a w najgorszym wypadku w szukanie kompa ze stacyjką na allegro.
tak czy siak przynajmniej mam niezakatowany silnk