Pisze bo może się komuś przyda .. a ja po reflashu ECU mam całkiem wyłączoną seryjną sondę i w woreczku wisi całkiem nowe 465 zł ...
..
Ale do sedna ... według instrukcji DynoJeta (
http://www.powercommander.com/downloads/...125027.pdf )
Optimizer ustawia w podświetlonym na szaro obszarze, bardziej zdrowy dla silnika AFR w wartości 13.6 niż to co wgrane jest do ECU a ma spełnić restrykcyjne normy spalin na wolnych obrotach i do 6000 obr/min a manetce otwartej do 15% - jak dla mnie to zasadniczo to co używa się w mieście w 90% jazdy .. Bieg >> do 6000 obr i następny bieg ....
Tak więc >>> jak ktoś chce to odsprzedam
... różnica w pracy motóra i reakcji na gaz powinna być spora bo ori AFR w tym zakresie jest dużo uboższy bo w okolicy 16.5 co podyktowane jest jak wyżej i spalinami i ograniczeniem zużycia paliwa
Sie to ma dokładnie tak :
13.3 AFR - Lean Best Torque !!
14.6 AFR - Stoichiometric AFR (Stoich)
15.5 AFR - Lean Cruise
16.5 AFR - Usual Best Economy
Czyli jest to dość prosty i tani sposób otrzymania najlepszego momentu obrotowego na starcie i dbania o silnik w mieście czy okolicy kulając się na spokojnie ..