Luzy zaworowe RN09
Autor Wiadomość
Piotr1 Offline
Konkretny
****

Wawa
RN09

Liczba postów: 587
Dołączył: Jul 2014
Reputacja: 1
#41
RE: Luzy zaworowe RN09
Nikogo nie chcę przekonywać ale prawda jest taka że w każdym silniku luz na zaworach zwiększa się po rozgrzaniu w zależności od silnika mniej lub więcej ale się zwiększa, kiedyś nawet w literaturze serwisowej niektóre marki podawały luz także na ciepłym silniku. Jeżeli ktoś nadal nie wieży to niech się zapyta mechanika co robi silniki, każdy powie to samo Red_icon_smile
2015-12-13, 05:20 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
gizu Offline
Użytkownik
***

Ksu
RN39

Liczba postów: 221
Dołączył: Dec 2015
Reputacja: 0
#42
RE: Luzy zaworowe RN09
(2015-12-13, 05:20 PM)Piotr1 napisał(a): Nikogo nie chcę przekonywać ale prawda jest taka że w każdym silniku luz na zaworach zwiększa się po rozgrzaniu w zależności od silnika mniej lub więcej ale się zwiększa, kiedyś nawet w literaturze serwisowej niektóre marki podawały luz także na ciepłym silniku. Jeżeli ktoś nadal nie wieży to niech się zapyta mechanika co robi silniki, każdy powie to samo Red_icon_smile

To powiedz mi w takim razie po co w ogóle ustawia się luz na zaworach?
Dlaczego nie ustawić tego tak by tego luzu nie było bo przecież byłoby to idealne?

Może i w motocyklach przy użyciu kosmicznych materiałów, zdarza się że luz po rozgrzaniu silnika się zwiększa ale bez jaj że w każdym silniku. 
Weź sobie jakiś starszy i prosty silnik ustaw sobie zawory z odpowiednim luzem zakręć pokrywę zaworów, a potem rozgrzej silnik i szybko ściągnij pokrywę. 
Zobaczysz wtedy cuda że luz się zmniejszy albo nie będzie go w cale Red_icon_smile
2015-12-13, 06:23 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#43
RE: Luzy zaworowe RN09
(2015-12-13, 06:23 PM)gizu napisał(a):
(2015-12-13, 05:20 PM)Piotr1 napisał(a): Nikogo nie chcę przekonywać ale prawda jest taka że w każdym silniku luz na zaworach zwiększa się po rozgrzaniu w zależności od silnika mniej lub więcej ale się zwiększa, kiedyś nawet w literaturze serwisowej niektóre marki podawały luz także na ciepłym silniku. Jeżeli ktoś nadal nie wieży to niech się zapyta mechanika co robi silniki, każdy powie to samo Red_icon_smile
Jeszcze raz- aluminium ma lepszą rozszerzalność cieplną niż stal i głowica bardziej puchnie niż trzonki. To by tłumaczyło większy luz zaworowy.
2015-12-13, 06:27 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Piotr1 Offline
Konkretny
****

Wawa
RN09

Liczba postów: 587
Dołączył: Jul 2014
Reputacja: 1
#44
RE: Luzy zaworowe RN09
(2015-12-13, 06:27 PM)Mawers Totem napisał(a): [quote pid='106390' dateline='1450027383']
[quote pid='106387' dateline='1450023657']
Jeszcze raz- aluminium ma lepszą rozszerzalność cieplną niż stal i głowica bardziej puchnie niż trzonki. To by tłumaczyło większy luz zaworowy.

[/quote]

[/quote]

Dokładnie rozszerza się cała głowica nie tylko zawory.
2015-12-13, 07:17 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#45
RE: Luzy zaworowe RN09
Chodź w zasadzie jak tak się zastanawiam to luz na "ciepłym" to pomiar raczej mało miarodajny, bo żeby go odpowiednio zmierzyć musielibyśmy je zmierzyć w trakcie pracy silnika kiedy wszystkie elementy mają swoją właściwą temperaturę "roboczą". Zawory, zwłaszcza wydechowe grzeją się dużo bardziej niż głowica więc jak tak pomyślę to ciężko nam będzie ustalić jakąś sensowną wersję Red_icon_cheesygrin
2015-12-13, 07:49 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
BaCa Offline
Wariat
*****

Polkowice
Kein

Liczba postów: 1,639
Dołączył: Nov 2012
Reputacja: 6
#46
RE: Luzy zaworowe RN09
Luz po rozgrzaniu się zwiększa... Boże widzisz i nie grzmisz...
2015-12-13, 08:09 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#47
RE: Luzy zaworowe RN09
Już się Baca nie wzniecaj. Przecież mówię, że się zwiększa, ale zwróciłem uwagę, że po zgaszeniu silnika trzonki już na pewno nie mają tej temperatury co w trakcie spalania i wydalania mieszanki więc pomiar jest niemiarodajny do końca.
2015-12-13, 08:22 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#48
RE: Luzy zaworowe RN09
No i luz się też zwiększa poprzez zużycie elementów sterowania pracą silnikiem Red_icon_cheesygrin
2015-12-13, 08:25 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
#49
RE: Luzy zaworowe RN09
Teorii jest więcej niż pomysłów na ich poparcie Red_icon_smile ..
Ja zadam wam też jedno pytanie :

Jeśli założymy że luzy po rozgrzaniu się kasują - to jak waszym zdaniem pracuje ten silnik ? NIE MA opcji żeby pracował kiedy zawory się nie domykają ... Jak producent obliczyłby luzy ? Czyli przyjąłby że dany silnik nagrzewa się do 118 stopni po czym wybucha i już go nie ma Red_icon_smile ? .. Jak obliczyliby te luzy żeby nie dopuszczać do tragicznej sytuacji czyli NIE DOMYKANIA SIĘ .. Za małe otwieranie ( duży luz ) to pikuś - strata mocy, lepsze chłodzenie zaworów ... brak luzów to masakra ..

Teraz idziemy dalej ... bierzecie moto na serwis .. mierzycie i zawory NA ZIMNO SĄ PODPARTE !! To jest kolejny fakt Red_icon_smile ... i po nagrzaniu motocykl powinien stanąć w miejscu A ON jeździ .. często nawet zapierdala dosłownie .. No to jak  to jest Red_icon_smile ?
Owszem trzeba wziąść poprawkę na to że mówimy tutaj o LUZACH w dziesiątych częściach milimetra a krzywki wciskają zawory DUŻO głębiej Red_icon_smile .... Ale tymi dwoma pytaniami wyżej chcę wam tylko pokazać jak można opisywać zjawiska w silniku chcąc pokazać jedną albo drugą stronę medalu Red_icon_tongue  naciągając lekko "pierzynkę" ..  

Ja wiem że nie jest to sytuacja czarno-biała .. jedni dadzą się pokroić za to że luzy rosną inni że maleją ..  Argumentów jest cała masa i jeden wyklucza drugi a drugi wyklucza trzeci Red_icon_smile .. Ja ustawię .. rozgrzeję i zmierzę Red_icon_smile .....

Zadzwoniłem do kolegi który robi tego multum ( jak już wspominałem wcześniej ) i przeczytałem mu modele motocykli wymienione wcześniej prze kolegę .. że w jednych maleje a w drugich rośnie po czym on z detalami wymienił mi budowę rozrządu w KAŻDYM Z NICH i podał mi na pamięć luzy jakie mają być - z detalami opisał mi co wzrasta i gdzie i w jakim modelu .. opisał mi sytuacje  gdzie np. w SUZUKI ustawia się takie same luzy na ssących co na wydechowych - obalając temat że jeden zawór nagrzewa się do 700 a drugi do 400 stopni Red_icon_smile i różnie się zawory rozszerzają - na przykład .. itd... itp..  ALE >>>>>>>>>>>>>>>>>>> potem zadzwoniłem do kolegi który nie czyta zbyt wiele tylko robi dzień i noc ...  i sprzęty szykuje na tor ... kilka już lat i on też z detalami wymienił mi modele motocykli sportowych w których jest już w ogóle kosmos .. JEDNE luzy rosną inne maleją W OBRĘBIE TEJ SAMEJ GŁOWICY !!! Bo jak powiedział kiedy sprzęt jest nowy można uznać że przewidzisz zachowanie materiału ale po czasie ciągłej pracy termicznej wychodzą często "kwiatki" .. i on ZAWSZE USTAWIA zawory na środku miedzy dajmy na to 0.11 - 0.21 czyli na 0.16 ... a jak mu zależy na szpice klasse to nagrzewa i mierzy jaką mają tendencję ..

Można by tak długo ...
Na prawdę jest to wiedza poza moją percepcją - innymi słowy nie ogarniam - bo do obu mam WIELKI SZACUNEK a jeden mówi inaczej i drugi inaczej  .. więc reasumując - coś w tym musi być Red_icon_smile ..
2015-12-13, 09:39 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
#50
RE: Luzy zaworowe RN09
A teraz w drugim poście z innej mańki :

Trafia do was na warsztat motocykl z podpartymi zaworami .. i co Red_icon_smile ? A no szklanki ma wyjechane jak koń po westernie .. No ale dlaczego skoro jak mu się zawory wbiły w głowice i luzy stracił na np. 0.05 zamiast 0.11 to przecież po rozgrzaniu luzy wzrastają ( czasem dwukrotnie ! ) i silnik pracuje z luzami 0.10 .. Tutaj luzy po rozgrzaniu zmniejszają się i coś musi się wyrąbać .. Szklanki, wałki .. itd ..
Dobre wytłumaczenie i dowód ? Heheh .. a no jednak nie do końca bo zawsze można napisać że :

SILNIK na mieć luzy 0.22 czy 0.30 !! Bo po rozgrzaniu luz wzrasta dwukrotnie i ma być 0.11 x 2 minimum a czasem i więcej a jest 0.05 x 2 ......... i szklanki niszczy MIMO zwiększania luzów po rozgrzaniu .. itd itp .. itp .. itd Red_icon_tongue ..
2015-12-13, 09:47 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
BaCa Offline
Wariat
*****

Polkowice
Kein

Liczba postów: 1,639
Dołączył: Nov 2012
Reputacja: 6
#51
RE: Luzy zaworowe RN09
Akurat Mawers Totem nie do ciebie piłem więc rozluźnij gacie.
2015-12-13, 10:49 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#52
RE: Luzy zaworowe RN09
Ja noszę przy luźne, bo mam nadwagę Red_icon_wink
2015-12-14, 12:27 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
żaba Offline
To co Nas kręci
*****

Ostrów Wlkp.
RN19

Liczba postów: 3,126
Dołączył: Sep 2010
Reputacja: 11
#53
RE: Luzy zaworowe RN09
heehehehehhe dobre Red_icon_smile
Myślałem ,że się wyjaśniło Red_icon_smile jednak nie do końca ,nie wiem w czym jest jeszcze problem ,co tu jest niejasne ? Red_icon_smile
A wiem ........ Każdy ma swoją rację i tylko jego racja jest najważniejsza Red_icon_cheesygrin
_________________________________________________________________
https://www.youtube.com/watch?v=bYzVCaZ7pOc
2015-12-14, 11:43 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
#54
RE: Luzy zaworowe RN09
Ale absolutnie Red_icon_smile ... ja tylko pisze jak można podejść do tematu i dlaczego, bo każdy może wymyślić sobie odpowiednio dobre argumenty Red_icon_smile ...
Jeśli chodzi o mnie to :
- tak jak ustaliliśmy oboje .. wszystko zależy od silnika i materiałów w nim użytych ..

A co do innych to niech już sami sobie poszukają Red_icon_tongue ..
2015-12-14, 01:34 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
żaba Offline
To co Nas kręci
*****

Ostrów Wlkp.
RN19

Liczba postów: 3,126
Dołączył: Sep 2010
Reputacja: 11
#55
RE: Luzy zaworowe RN09
" wszystko zależy od silnika i materiałów w nim użytych .. " Amen
Luz zwiększający się -występuje w większości siników
Luz zmniejszający się - występuje również ,są to specyficzne silniki wykonane z różnych materiałów ( w inżynierię nie wnikam ,za mała wiedza ) tych silników jest znacznie mniej ,są jednak znane w branży Red_icon_smile
_________________________________________________________________
https://www.youtube.com/watch?v=bYzVCaZ7pOc
2015-12-15, 01:12 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
#56
RE: Luzy zaworowe RN09
(2015-12-15, 01:12 PM)żaba napisał(a): Luz zwiększający się -występuje w większości siników  
Luz zmniejszający się - występuje  również ,są to specyficzne silniki wykonane z różnych materiałów ( w inżynierię nie wnikam ,za mała wiedza ) tych silników jest znacznie mniej ,są jednak znane w branży Red_icon_smile

No to zaś z tego wynika że bardziej ja miałem rację :p .. 
Ale tak na poważnie to nie jest to regułą czy rosną czy nie .. dlatego do tematu trzeba podejść odpowiednio a nie "widzisz i nie grzmisz" bo wystarczy to robić na co dzień i już te pioruny nie są takie jednoznaczne ..
2015-12-15, 02:52 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
żaba Offline
To co Nas kręci
*****

Ostrów Wlkp.
RN19

Liczba postów: 3,126
Dołączył: Sep 2010
Reputacja: 11
#57
RE: Luzy zaworowe RN09
kurde odwrotnie hehe Red_icon_cheesygrin z tego wszystkiego sam się zakręciłem Red_icon_cheesygrin niemożna edytować więc nie poprawię Red_icon_smile
_________________________________________________________________
https://www.youtube.com/watch?v=bYzVCaZ7pOc
2015-12-16, 12:06 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->