RN22 i odblokowanie ECU - wszelkie informacje.
Autor Wiadomość
strugi1982 Offline
Świeżak
*




Liczba postów: 7
Dołączył: Jan 2013
Reputacja: 0
#45
RE: RN22 i odblokowanie ECU - wszelkie informacje.
(2013-01-17, 07:31 PM)marider napisał(a): Siejecie zamet Panowie w kwestii tuningu elektronicznego Red_icon_tongue Jak ktos chce i ma sponsorow to mozna zainwestowac z jakies 100 tys zl i miec silnik przerobiony na podzespolach YEC'a lacznie ze sportowa skrzynia, robota glowicy, tlokow, walu itd itp. Wtedy WSBK, AMA, MotoGP, MMP i inne wyscigowe "szopki" stoja otworem..

A co zostaje dla szarego uzytkownika r1? PC V lub Bazzaz lub inne podobne albo zdjecie blokad z kompa.

Kupilem fabryczna rn22 /wrazenia po pierwszej przejazdzce i po mojej ex rn19 - "k... co to za mul ktorego wszyscy tak chwala??!!!!"/ -> hamownia, dokupilem filtr K&N i tlumiki-> hamownia, dokupilem do kompletu PCV -> hamownia, pozniej dokupilem Autotune -> hamownia. Pojezdzilem na tym i wywalilem pcv + at (sprzedalem komplet za 1800zl czyli tanio) i odblokowalem ECU -> hamownia. Po kilka razy pomiary przeprowadzane byly - dla porownania co dalo i ile, wykresy wiecie gdzie znalezc lub opcja "szukaj". Roznica w zachowaniu motocykla (przyp. juz bez PCV+AT)? Na wykresie przyspieszenia nie pokaze chocbyscie na glowie stali ale zapewniam ze roznica "przed" i "po" zdjeciu restrykcji jest jak niebo a ziemia i nie zaluje (mimo ze decydowalem sie na ten zabieg dobre kilka miesiecy wpierw gruntownie temat rozpoznajac ale ryzyk-fizyk), do tej pory zrobilem na odblokowanym ECU jakies 1500km (z czego z 200km spedzilem tylko na hamowni). Powiem jedno - magia dziala, takiego pierdolniecia w r1 nie mialem nawet po wstawieniu pelnego ukladu Akrapovica (najwyzszy model) razem z PC3 do mojej ex RN19 mimo ze na hamowni wydusilem z tego 178 PRAWDZIWYCH koni na tylnym kole i 112,5Nm (moment wiekszy niz w GSXR 1000 K7 ze sportowa uszczelka pod glowica i wydechem Yoshimury oraz K&N mimo ze rn19 zdmuchnela z miejsca biorac pod uwage trend krzywych, porownanie wrzucilem na pl.rec.motocykle wiec wykresy mozna sobie wyguglac).

Dlaczego dolozylem wiec do odblokowanej rn22 znowu PCV i AT? Ano po to zeby zoptymalizowac i dopracowac mieszanke p-p i podbic jeszcze bardziej wyniki tak konkretnie pod moje moto i dodatki oraz pod moj silnik ktory byl docierany i jezdzony "po mojemu". Bez pojscia na latwizne i wgrywania gotowych map ze strony DJ ktore glownie sa duzo za ubogie (zatem szkodliwe dla silnika) i opracowane dla wersji USA gdzie jest inne paliwo niz w Europie, nie wspominajac juz o zdlawionej mocy i zaostrzonych normach ekologicznych (wolna Ameryka? Hehehehe...).

Dlaczego Marcin wgrywa "obraz" YEC'a na standardowe ECU a reszta nie? Nie maja do tego dostepu ani odpowiedniego softu, wiec wgrywaja to co komus uda sie dostroic prostym interfejsem bazujac na ustawieniu mieszanki pod zadany AFR i bija piane jak im sie uda zyskac 160KM. Dodatkowo - kazdemu ci "spece" wrzucaja tylko podstawowa "baze". Wszystkie swoje wykresy i wynurzenia po reflashu wrzucalem na glowne forum r1 w USA na ktorym siedze od 2006? - malikowy zapodal linka, uznanie kolesi ktorzy na F-T i tuningu znaja sie bardzo dobrze mowi samo za siebie. Kilku lata na mojej podkreconej mapie z dodatkowymi ustawieniami kawy i sobie chwala a ja nie siedze na dupie i nie zal mi 200zl na hamownie zeby sprawdzic to i owo i nie p... na okolo ze mam wyimaginowane 200KM jak mam ich zaledwie 150 kilka w oryginale (wersje amerykanskie maja jeszcze mniej, to juz moja RN09 na pelnym ukladzie wydechowym Micron Serpent z PC3r w komplecie i paroma innymi bajerami miala wieksza moc niz te rn22 zza oceanu i niejednej zloilbym dupe Red_icon_wink ). Z checia wrzucilbym sobie pelnego YECa z wiazka ale to eliminuje kierunkowskazy i kilka innych uzytecznych drogowych opcji mimo ze daje o wiele wiecej mozliwosci ustawien tego i owego a ja R1 ganiam jednak po ulicach - na tor mi szkoda motocykla - za wiele mnie kosztowal zeby go rozpieprzyc na 1,3 czy 20 zakrecie choc amatorsko lubie sobie po zakretach pozap... i miec jednak swiadomosc - ze jak potrzeba, to moge skorzystac z pelnej mocy Yamahy a nie z jakiegos obcietego ogryzka z moca jak starszy XX czy Hayka...

Zauwazcie ze ustawicznie od paru lat producenci robia coraz bardziej ograniczone motocykle, reklama jest ze sa lepsze a non stop jakies akcje serwisowe wyskakuja u kazdego jak leci. Normy narzuca EU, takze analizujac dane techniczne wychodzi na to ze obecna tendencja jest - im nowszy sprzet, tym gorszy i coraz bardziej naszpikowany obnizajaca osiagi elektronika Red_icon_smile

PS: Koczis: z preclami to nie wyjezdzaj, spoko kolesie i do jazdy i do picia i w Poznaniu na torze tez paru niezle latalo w MMP takze mocno bys sie zdziwil jak niektorzy wymiataja na 2 kolkach Red_icon_tongue

To robiłeś kolego te mody u założyciela posta ?? Czy u kogoś innego ??
2013-01-19, 01:03 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Wiadomości w tym wątku
RE: RN22 i odblokowanie ECU - wszelkie informacje. - PonuryKlecha78 - 2013-01-17, 01:13 PM
RE: R1 rn22 - Tomierłan - Siupa - 2016-03-06, 12:49 PM
RE: R1 rn22 - Tomierłan - [Ziutek] - 2016-03-06, 01:15 PM

Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->