świece irydowe
Autor Wiadomość
homicida Offline
Młody
**

Łódź
Yamaha R1 RN19

Liczba postów: 16
Dołączył: Jul 2018
Reputacja: 0
#21
RE: świece irydowe
Tylko że z artykułu wynika jasno, że odporność irydu na temperatury jest o wiele wyższa niż niklu. O ile pan Jakub Olkowski nie jet bajkopisarzem, to jest dokładnie na odwrót do tego co piszesz...
2019-05-09, 08:23 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
simon68 Offline
Wariat
*****

Oświęcim
RN22,SX450,dzik

Liczba postów: 2,642
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 9
#22
RE: świece irydowe
(2019-05-09, 08:23 AM)homicida napisał(a): Tylko że z artykułu wynika jasno, że odporność irydu na temperatury jest o wiele wyższa niż niklu. O ile pan Jakub Olkowski nie jet bajkopisarzem, to jest dokładnie na odwrót do tego co piszesz...

https://mojafirma.infor.pl/moto/eksploat...ydowe.html

"Wady? Świece irydowe nie nadają się do każdego silnika i chodzi zarówno o konstrukcję silnika, jak i o warunki w jakich motor jest eksploatowany. Do tego dochodzi jeszcze ich wysoka cena.

Irydowe elektrody oddają mniej ciepła iskry oraz mniej temperatury zapalonej mieszanki. Stosowanie świec irydowych odpada zatem w silnikach, gdzie maksymalna temperatura w komorze nie powinna być wyższa niż 650 stopni Celsjusza. Tak jest we wszystkich silnikach przystosowanych do zasilanych jedynie etyliną (benzyną ołowiową)."
na chłopski rozum współczynnik ciepłoty np o wartości 9, w irydzie odnosi się do  650 stopni, a w normalnej np jest liczony od 850....

jeszcze raz, gdyby się nadawały to PRODUCENT PATRZ YAMAHA NAKAZYWAŁA BY JE STOSOWAĆ......

szybkie drogi są dla szybkich motocykli, szybkie zakręty dla szybkich motocyklistów....
na chuj koni kupa jak kierowca dupa.........
GAZU PIZDO..........

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2019-05-09, 09:02 AM przez simon68.)
2019-05-09, 08:57 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
homicida Offline
Młody
**

Łódź
Yamaha R1 RN19

Liczba postów: 16
Dołączył: Jul 2018
Reputacja: 0
#23
RE: świece irydowe
[quote pid='161139' dateline='1557388633']
simon68

"(...)Stosowanie świec irydowych odpada zatem w silnikach, gdzie maksymalna temperatura w komorze nie powinna być wyższa niż 650 stopni Celsjusza(...)"


na chłopski rozum współczynnik ciepłoty np o wartości 9, w irydzie odnosi się do  650 stopni, a w normalnej np jest liczony od 850....

jeszcze raz, gdyby się nadawały to PRODUCENT PATRZ YAMAHA NAKAZYWAŁA BY JE STOSOWAĆ......

[/quote]


Filtrów powietrza K&N Yamaha też nie każe stosować, ale są przewidzianymi zamiennikami i ludzie ich z powodzeniem i korzyścią dla motocykla używają.Yamaha zaleca do tego modelu świece CR9EK. Wersja irydowa CR9EIX jest przewidzianym zamiennikiem, więc, jak napisałeś 'na chłopski rozum', nie może mieć gorszych parametrów pracy.

Jeżeli przeczytasz ze zrozumieniem załączony przez siebie tekst, albo chociaż przytoczony przeze mnie fragment, to pojmiesz, że świece irydowe nie sprawują się dobrze w silnikach zimnych (czytaj: zazwyczaj starych), czyli tam, gdzie temperatura w komorze spalania jest mniejsza niż 650 stopni. Jeżeli silnik może mieć temperaturę wyższą jest OK.

Ponadto pisanie, że producent opisuje sobie różne wartości temperaturowe tymi samymi parametrami jest co najmniej niepoważne. Zwłaszcza w dobie normalizacji i ujednolicania miar i standardów, choćby nieustannie przez Komisję Europejską. Takie działanie producenta oznaczałoby wprowadzanie konsumenta w błąd i narażało NGK na kolosalne kary. Nie każdy kupujący świece musi wiedzieć o zachowaniu irydu albo niklu w wysokich temperaturach. Właściwie to mało kto tej wiedzy potrzebuje.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2019-05-09, 01:32 PM przez homicida.)
2019-05-09, 12:58 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
simon68 Offline
Wariat
*****

Oświęcim
RN22,SX450,dzik

Liczba postów: 2,642
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 9
#24
RE: świece irydowe
wiesz jako że podobno jestem inżynierem z dwudziesto letnim stażem to czytanie z zrozumieniam mam opanowane, no chyba że mnie oczy zawiodą i mi się literki źle poskłądają, mają już prawo ale tam jest napisane :
 gdzie maksymalna temperatura w komorze nie powinna być wyższa niż 650 stopni Celsjusza. 
a współczynnik jest jak najbardziej OK, bo nie odnosi się do ich temperatury pracy tylko do:
Wartość cieplna daje nam informacje na temat obciążalności temperaturowej świecy zapłonowej, albo prościej mówiąc, jest to jej intensywność odprowadzania ciepła. Wyraża się ją za pomocą współczynnika cieplnego. Przedstawia on średnią temperaturę pomierzoną na elektrodach i izolatorze, odpowiadającą określonemu obciążeniu silnika. Im większa jest wartość cieplna świecy, tym jest ona "zimniejsza" - szybciej odprowadzane jest z niej ciepło.

więc mylisz zakres temperatury pracy, od tego jak szybko świeca odprowadza temperaturę, z silnika co wyraża współczynnik

ale podsumowując zrobisz jak uważasz, to twoje moto, lepiej posłuchać Janusza z passata bo mu lepiej na irydzie chodzi.... i ma chłopina racje, bo każdy silnik będzie lepiej chodzić na irydzie jak się ma spieprzoną instalację... tylko lepiej nie znaczy dobrze w tym przypadku .....

szybkie drogi są dla szybkich motocykli, szybkie zakręty dla szybkich motocyklistów....
na chuj koni kupa jak kierowca dupa.........
GAZU PIZDO..........

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2019-05-09, 02:11 PM przez simon68.)
2019-05-09, 02:04 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
homicida Offline
Młody
**

Łódź
Yamaha R1 RN19

Liczba postów: 16
Dołączył: Jul 2018
Reputacja: 0
#25
RE: świece irydowe
Widzę, że zupełnie odwrotnie interpretujemy ten tekst. Przydałaby się trzecia osoba z bardziej otwartym rozumem. Ja nie powiem, że mam wiedzę techniczną, bo jej nie mam. Zresztą w internetach każdy może być kim chce. Ale opierając się na tekście z mojafirma.infor.pl, a sam ten tekst przywołałeś, to uważam, że moje rozumowanie jest poprawne. Co nie znaczy, że mam rację - może tekst jest niepoprawny, może jest źle zredagowany i pomylono składnię.
Tylko że skupiasz się w nim na złym fragmencie, i nie czytasz szerszego kontekstu.
"Nie powinna być wyższa" to co innego niż  jest wyższa...
Gdyby autor napisał:
'Stosowanie świec irydowych odpada zatem w silnikach, gdzie maksymalna temperatura w komorze jest wyższa niż 650 stopni Celsjusza'
nie miałbym zastrzeżeń do twoich argumentów. Albo gdyby w tekście zabrakło choćby zaznaczonego przeze mnie wcześniej na czerwono słowa 'nie', byłoby faktycznie po twojemu.
Tak czy inaczej zrobię faktycznie  jak uważam. Zresztą jak każdy z własnym rozumem. Dzięki temu każdy będzie odpowiadał tylko za swoje działania.

O ile nie ma innych osób ze świeżym spojrzeniem na sprawę, które chciałyby coś od siebie dorzucić,
to uważam ten wątek za zamknięty.
2019-05-09, 03:15 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
żaba Offline
To co Nas kręci
*****

Ostrów Wlkp.
RN19

Liczba postów: 3,126
Dołączył: Sep 2010
Reputacja: 11
#26
RE: świece irydowe
Ja tylko dodam, że Yamaha jako producent, w manualu do R1 RN09 2002-2003 zaleca świece irydowe Red_icon_wink
W RN19, zalecany typ świecy zapłonowej, podany przez producenta jest zwykły NGK/CR9EK , producent świec NGK, podaje irydowe jako zamiennik Red_icon_wink
_________________________________________________________________
https://www.youtube.com/watch?v=bYzVCaZ7pOc
2019-05-09, 04:59 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
simon68 Offline
Wariat
*****

Oświęcim
RN22,SX450,dzik

Liczba postów: 2,642
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 9
#27
RE: świece irydowe
(2019-05-09, 04:59 PM)żaba napisał(a): Ja tylko dodam, że Yamaha jako producent, w manualu do R1 RN09 2002-2003 zaleca świece irydowe Red_icon_wink
W RN19, zalecany typ świecy zapłonowej, podany przez producenta jest zwykły NGK/CR9EK , producent świec NGK, podaje irydowe jako zamiennik Red_icon_wink

bo irydy są do mniejszych mocy... mniejsza moc mniejsza temp pracy silnika, proste jak słońce
RN09 ma 30 kuca mniej..... oprócz tego RN09 11,8:1 sprężanie a RN22 12,7:1 ....


homicida
przeczytaj jeszcze raz uważnie i odpowiedz jak rozumiesz zdanie wcześniejsze "Irydowe elektrody oddają mniej ciepła iskry oraz mniej temperatury zapalonej mieszanki"

irydy nadają się do spokojnej jazdy, bo nie łapią nagaru czyli rozruch silnika jest łatwiejszy,
normalna świeca łapie nagar iskra słabsza itd... 
tyle ze R1 to nie jest sprzęt do normalnej jazdy i jak się zapier.... to nagaru brak w silniku a i temperatura pracy wyższa, więc trzeba to jakoś wychłodzić, wiadomo nie tylko świeca, ale odpowiednie dolanie silnika itd... to jest kilkadziesiąt czynników które mają wpływ na równą pracę w dobrej temperaturze itd... a zabierając jeden z nich za każdym razem robimy tylko gorzej....
bo komuś samochód którym jeździ max 80 km/h lepiej na irydzie pali i ma mniejsze spalanie!!!!!!!!!!

szybkie drogi są dla szybkich motocykli, szybkie zakręty dla szybkich motocyklistów....
na chuj koni kupa jak kierowca dupa.........
GAZU PIZDO..........

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2019-05-09, 06:27 PM przez simon68.)
2019-05-09, 06:26 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
homicida Offline
Młody
**

Łódź
Yamaha R1 RN19

Liczba postów: 16
Dołączył: Jul 2018
Reputacja: 0
#28
RE: świece irydowe
Jak pisałem wcześniej, nie mam wiedzy technicznej wykraczającej poza podstawy. Dlatego tekst analizowałem od strony semantycznej. A że jedno zdanie wynika z drugiego, to wyszło mi z niego to, co napisałem wcześniej.

Tak czy inaczej, jest to na tym etapie jak przysłowiowa gra o pietruszkę. Kończmy.
2019-05-09, 09:36 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->