Pełna historia Yamahy R1
Autor Wiadomość
Koczis Offline
Moderator - Forumowa Legenda :)
*****

Warszawa
RN32 Twitty

Liczba postów: 10,667
Dołączył: May 2011
Reputacja: 58
#1
Pełna historia Yamahy R1
Naprawdę wyczesana stronka opisująca każdy rocznik R1. No prawie, bo 1998-2010r.

link:
http://www.totalmotorcycle.com/modelhist...-Page1.htm
---
Jawa TS350 > XJ600s > FZS600 > RN12 2004 > RN09 2002 > FZ1s GT > RN09 2003 > CBR1000RR SC57a > RN12 2006 > RN22 lift > RN32 + RN01



Moje kiepskie filmy na YT: https://www.youtube.com/user/koczis27/videos





2012-01-08, 11:24 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
YZF R1 Offline
Konkretny
****




Liczba postów: 558
Dołączył: Jun 2011
Reputacja: 1
#2
RE: Pełna historia Yamahy R1
Fajnie tylko szkoda ze nie w PL ale nie jest źle.
2012-01-09, 09:07 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
XoXo
Unregistered




 
#3
RE: Pełna historia Yamahy R1
Można sie douczyc
2012-01-09, 10:05 AM
Odpowiedz cytując ten post
Keler_2008 Offline
Użytkownik
***

wawa
RN 09

Liczba postów: 273
Dołączył: Dec 2011
Reputacja: 0
#4
RE: Pełna historia Yamahy R1
wklej w google i przetłumacz na PL
http://translate.google.pl/translate?hl=...md%3Dimvns
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-01-10, 01:29 PM przez Keler_2008.)
2012-01-10, 08:41 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
GIENEK_II Offline
Młody
**

Lubelskie


Liczba postów: 36
Dołączył: Feb 2012
Reputacja: 0
#5
historia R1
2012-09-22, 10:41 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
waldi1 Offline
Użytkownik
***

Warszawa
RN12

Liczba postów: 122
Dołączył: Jul 2012
Reputacja: 0
#6
RE: Pełna historia Yamahy R1
Dobre, nareszcze wyczytałem jakie są różnice pomiędzy tymi wersjami...
No chyba ta RN19 to ma najlepsze osiągi. Rozwiązania techniczne też niezłe.
RN22 to jest trochę za ciężka moim zdaniem i te normy zanieczyszczania pogarszające osiągi
2012-09-23, 12:19 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Sonia Offline
Młody
**

Poznań
errr one

Liczba postów: 54
Dołączył: Sep 2012
Reputacja: 0
#7
RE: Pełna historia Yamahy R1
Genialna stronaRed_icon_smile
Przyda się do magisterkiRed_icon_smile!
2012-09-23, 12:57 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
BeMisz Offline
Administrator
*******

Warszawa
brak

Liczba postów: 1,421
Dołączył: Jul 2010
Reputacja: 4
#8
RE: Pełna historia Yamahy R1
(2012-09-23, 12:57 PM)Sonia napisał(a): Genialna stronaRed_icon_smile
Przyda się do magisterkiRed_icon_smile!

o! i będziemy mieli piękne tłumaczenie Red_icon_smile
(chyba, że mgr będzie "in inglisz" Red_icon_tongue )
2012-09-26, 08:07 AM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Koczis Offline
Moderator - Forumowa Legenda :)
*****

Warszawa
RN32 Twitty

Liczba postów: 10,667
Dołączył: May 2011
Reputacja: 58
#9
RE: Pełna historia Yamahy R1
Krótkie kompendium co i o kiedy zostało zmienione w kolejnych rocznikach(choć nie wszystko jest podane):

Historia Yamahy YZF-R1

1998
Pojawia się Yamaha YZF-R1 (4XV). Moc silnika wynosi 150 KM. Motocykl ma poważną wadę sprzęgła, które jest wymieniane na gwarancji.

1999
Drobne zmiany w skrzyni biegów, inne pokrywy silnika.

2000
Typ 5JJ: zmiany w skrzyni biegów i w zawieszeniach, inne owiewki, zbiornik paliwa i tył motocykla, tłumik jest tytanowy.

2002
Kolejna zmiana w modelu – 5PW. Nowa, sztywniejsza rama z silnikiem umocowanym 20 mm wyżej, nowy wahacz. Poprawione geometria i zawieszenia, lżejsze koła, silnik ma wtrysk paliwa, zmiany również w układzie ssącym, który jest krótszy, nowy wydech EXUP, większa chłodnica oleju, fajki świec z cewkami, inny kokpit. Moc wzrosła do 152 KM.

2004
Zupełnie nowy typ 5VY. Od nowa zaprojektowany silnik ma krótszy skok tłoka i nowy wtrysk paliwa z dwiema przepustnicami. Moc: 172 KM. Nowe są również rama i tylny stelaż ramy oraz wahacz. Przednie zaciski hamulcowe są promieniowe, średnicę tarcz powiększono do 320 mm. Nowy jest też tytanowy układ wydechowy z dwoma tłumikami osadzonymi pod kanapą. Amortyzator skrętu montowany fabrycznie.

2005
Nowy komputer silnika.

2007
Kolejna zmiana w modelu – typ 4C8. Zupełnie nowe podwozie i przeprojektowany silnik, który ma teraz 180 KM przy 12 500 obr/min. Elektroniczny system sterowania przepustnic YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle), całkowicie nowe sprzęgło, układ wydechowy i chłodnica.

2009
Typ 14B: silnik dostał rozwiązanie przećwiczone w startującym w MotoGP YZR-M1: zapłony co 120 – 180 – 90 – 180 st., moc 182 KM – tzw. Big-Bang. Podwozie też skonstruowano od nowa. Zmieniona elektronika.

2012
Ukazuje się wersja 1KB z kontrolą trakcji.

info ze strony: http://www.motocykl-online.pl/testy/Moto...rty,7738,3
---
Jawa TS350 > XJ600s > FZS600 > RN12 2004 > RN09 2002 > FZ1s GT > RN09 2003 > CBR1000RR SC57a > RN12 2006 > RN22 lift > RN32 + RN01



Moje kiepskie filmy na YT: https://www.youtube.com/user/koczis27/videos





2013-12-31, 07:34 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Koczis Offline
Moderator - Forumowa Legenda :)
*****

Warszawa
RN32 Twitty

Liczba postów: 10,667
Dołączył: May 2011
Reputacja: 58
#10
RE: Pełna historia Yamahy R1
---
Jawa TS350 > XJ600s > FZS600 > RN12 2004 > RN09 2002 > FZ1s GT > RN09 2003 > CBR1000RR SC57a > RN12 2006 > RN22 lift > RN32 + RN01



Moje kiepskie filmy na YT: https://www.youtube.com/user/koczis27/videos





2014-12-19, 01:58 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->