Propozycja dla posiadaczy RN22
Autor Wiadomość
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
#1
Propozycja dla posiadaczy RN22
Sprawa wygląda tak że sporo tu ludzi normalnych a i ja żaden złodziej nie jestem więc mam propozycję ..
Propozycja raczej dla ludzi którzy chcą tym motocyklem pojeździć sezon, dwa czy trzy no chyba że mają zamysł inny no ale mniejsza ..
O co chodzi ? A no o to że proponuję złożyć się na pewien sprzęt żeby dostroić mapy paliwowe do danego silnika/filtrów/wydechów itp ..
Sprawa wygląda tak że najlepszym sposobem na dzień dzisiejszy jest AutoTune z DynoJeta ..
Ja mam PC-V rozgryzionego i rozpracowanego na 90% .. bo te 10% nie jest istotne dla sinika ..
Znam połączenia potrzebne do zamontowania tego porządnie w moto .. teraz muszę zakupić O2 optimizer ( gdzieś zaginął w czeluściach odmętu mózgowego poprzedniego właściciela który pojęcia nie miał co to jest PC-V ale kupił bo DAJE MOC jak sqrwesyn i łeb urywa ) .. i po tym do meritum ..
Auto Tune to koszt ok. 1200 zł .. więc jakby było nas 4 to po 300 zł i gitara ..
A wyglądało by to tak :
Kupujemy AT .. umawiamy sie i dane moto przyprowadzacie w którąś sobotę ..
Zapinamy sprzęt tzn. mój PC-V + o2 optimizer + AT .. co nie jest chwila moment ale ogarniemy Red_icon_smile
Po kalibracji idziemy polatać konkretniej żeby AT nadpisało mapę i dostroiło wszystkie parametry do AFR pożądanego dla danego otwarcia przepustnicy i obrotów na danym wydechu, filtrze powietrza  itd ..
Po zbudowaniu mapy wracamy - odczytujemy ją - zapisujemy i teraz część zabawy która jest dopiero do sprawdzenia .. bo trzeba ta mapę wpisać do ECU ..
Jeżeli nie będzie innej możliwości trzeba będzie wykupić licencję na FT .. Red_icon_sad  ale wydaje mi się że nawet z licencją koszty tej operacji będą warte zachodu .. przy okazji będziemy mogli pozmieniać wiele parametrów jak te całe hamowanie silnikiem, reakcja na gaz .. + wgranie mapy identycznej jak na KAŻDEJ DUŻEJ  hamowni - bo one działają tak samo, badając odczyty z sondy szerokopasmowej i nadpisując dane wartości korekcyjne w tabeli "obroty kontra % z  TPS" ...
Co wy na to ? Byliby chętni ? .... koszty max 600 zł tzn. 300 + około 300 licencja FT .....
Z tego co wiem to za wizytę na hamowni trzeba wyrzucić około 600-1000 zł gdzie mamy tylko mapę ( trudno mi powiedzieć jak wgrywaną do ECU Red_icon_tongue ) ... więc temat warty przemyślenia Red_icon_smile ..

Aha .. w AT trzeba zamontować gdzieś dodatkowa sondę ... Jeżeli okaże się że nie da rady wykręcić ORI i trzeba wiercić dziure w kolektorze to ja to już wezmę na siebie .. kupie kolektor, zrobię co trzeba i zapniemy do moto ten przerobiony - więc bez stresu że coś pozmieniamy i jakieś dziury zostaną Red_icon_tongue ..
Póki co to jest tu sporo niewiadomych i jest to luźna propozycja ... ale ciekawi mnie czy uzbierałoby się te 4 może 5 osób ??
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-10-13, 09:27 PM przez A.S..)
2016-10-13, 09:23 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
tomek110283 Offline
Użytkownik
***

Piotrków Tryb
RN 22

Liczba postów: 459
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 1
#2
RE: Propozycja dla posiadaczy RN22
AS to bardzo interesujace co piszesz ja bylbym chyba na tak ale najpierw musze sie uporac z tym moim bledem bo kompa chyba nie mozna podlaczyc tak powiedzieli mi w liberty w łodzi
2016-10-13, 09:32 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Sorenek00 Offline
Użytkownik
***

Tarnowskie Góry
Rn32 & 954

Liczba postów: 173
Dołączył: Oct 2015
Reputacja: 3
#3
RE: Propozycja dla posiadaczy RN22
A.S a jak to wyglądało z kolega NoExpert (on miał cos tam do rozblokowania ecu tylko trzeba było wykupić licencje za jakies śmieszne $) ma byc w pl jakos w maju 2017, moje zaproszenie na agroturystyke pod belchatow nadal akutalne), juz prawdopodobnie nie mam tych rozmów I nie pamietam o co tam chodziło, bo musiałem skrzynkę kasować.. No ale jezeli jest szansa jakos was wesprzeć to sie pisze! Red_icon_wink
2016-10-13, 09:51 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
#4
RE: Propozycja dla posiadaczy RN22
On ma to co mi załatwiłeś i co ma przyjść czyli kabel i licencja na jeden ECU z FlasTune ... Każde następne ECU w teorii potrzebuje licencji za te ok. 80 USD ...
reszta idzie juz jak wyżej Red_icon_smile ...
A spotkanie aktualne przeca Red_icon_smile ...

Tomek - jutro widzę sie ze znajomkiem i postaram sie ogarnąć o co chodzi Red_icon_smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-10-13, 10:05 PM przez A.S..)
2016-10-13, 10:03 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Sorenek00 Offline
Użytkownik
***

Tarnowskie Góry
Rn32 & 954

Liczba postów: 173
Dołączył: Oct 2015
Reputacja: 3
#5
RE: Propozycja dla posiadaczy RN22
Do rn32 cos podobnego znalazłem wiec jak cos to zrobie maślane oczy do Ciebie Red_icon_cheesygrin dom Ci zaprojektuje czy garaż, ale komputery to dla mnie czarna magia..
2016-10-13, 10:11 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
mieszko_1vp Offline
Użytkownik
***

Głogów
rn22 Rizoma

Liczba postów: 235
Dołączył: May 2015
Reputacja: 0
#6
RE: Propozycja dla posiadaczy RN22
naprawde rn22 ma tak mało mocy że trzeba jeszcze tyle grzebać?
2016-10-13, 10:28 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
#7
RE: Propozycja dla posiadaczy RN22
Heheh .. ile ja tu razy pisałem na tym forum że jak komuś RN22 ma mało mocy to musi sprzedać i kupić R6 Red_icon_tongue ??  
Ale spoko .. wyjaśnię po co to wszystko :
Zmiany filtrów i wydechów czy zatykanie dopalania spalin mają ogromny wpływ na pracę silnika i uj tam z tym że sobie kaszle czy strzela czy ciężko zapala czy żre jak smok czy na przykład faluje na wolnych obrotach .. uj do póki nie okazuje się po sezonie że silnik dostał zbyt ubogą mieszankę i go szlag trafił ( ściślej np. głowicę i gniazda zaworowe ) bo już nie ma co pisać o spadku gdzieś tam kilku koni w przebiegu krzywej bo to może i jest pierdoła ..
Mam doś fajny przykład z R6 kolegi .. Motocykl ze Stanów i po zamontowaniu TYLKO wydechu przelotowego motocykl pracuje jak agregat prądotwórczy pod zbyt dużym obciążeniem :p - FALUJE jak cholera z powodu zbyt ubogiej mieszanki .. Pytanie brzmi co się stanie po 3 tysiącach na torze a 23 tysiącach na drodze ??
Oczywiście można polatać sezon - sprzedać i srać na to ale jeżeli ktoś chce się nauczyć jeździć to raczej dobrze polatać 2 -3 sezony na tym samym sprzęcie a i pieniądze wpakowane w motocykl robiony na TOP dobrze by było wykorzystać ...
Tak czy inaczej nie ma co pisać wypracowania Red_icon_tongue .. temat ten służy zadbaniu o silnik i ustawieniu mu jak najlepszych parametrów AFR + te kilka modyfikacji które w RN22 są czasem konieczne ...
Nie popieram wgrywania w kompa jakichś gotowców .. jeżeli ustawimy z wykorzystaniem AT na przykład 4 motocykle i w każdym z nich UTWORZY SIĘ IDENTYCZNA mapa .. to qrwa upadnę tu na kolana przed wszystkimi i założę worek pokutny - ale coś mi się wydaje że mnie to NIE CZEKA Red_icon_tongue  !
Silniki są coraz mniej odporne ... coraz więcej w nich elektroniki .. stąd taka luźna propozycja żeby się czegoś wspólnie dowiedzieć - mniejszym kosztem ..

Sorenek >>> na razie nie kupuj .. jak się spotkamy to trzeba kurczaka obejrzeć pod względem przydatności FT !! Jeżeli masz QS w serii to najpierw trzeba zczytać sondą jak to działa a potem ew. kombinować ... Jeżeli siądziesz na moją i uznasz że blipper to rzecz bez której nie możesz żyć .. to wtedy zastanowimy się nad FT bo u nich wychodzi to chyba najkorzystniej >> cenowo ..
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-10-14, 11:27 AM przez A.S..)
2016-10-14, 11:20 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
mieszko_1vp Offline
Użytkownik
***

Głogów
rn22 Rizoma

Liczba postów: 235
Dołączył: May 2015
Reputacja: 0
#8
RE: Propozycja dla posiadaczy RN22
ja własnie dostałem info z serwisu ze mam wypalone dwa zawory ssące :-) przy 24 tys.zobaczymy po wymianie głowicy czy dalej bedzie sie wypalać.sam do końca nie wiem co tam podciągane jest w moto.
2016-10-14, 04:19 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
tomek110283 Offline
Użytkownik
***

Piotrków Tryb
RN 22

Liczba postów: 459
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 1
#9
RE: Propozycja dla posiadaczy RN22
super AS dzieki za pomoc byłbym wdzieczny jak daloby sie to ogarnac bo jak juz w liberty cmokali co to moze byc to mnie troszke zdziwili no ale coz zostawilem ich a jak ty myslisz czy to moze byc przezusuniecie recyrkulacji ?
badz malo fachowym odblokowaniem?

ps co to za turystyka w okolicy belchatowa? moze bylab okazja poznac kilku z was  



AS a jesli zdarza sie te 4 silniki takie same i załozysz ten worek to do czestochowy pojdziesz?  ;-)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-10-14, 05:51 PM przez tomek110283.)
2016-10-14, 05:46 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Sorenek00 Offline
Użytkownik
***

Tarnowskie Góry
Rn32 & 954

Liczba postów: 173
Dołączył: Oct 2015
Reputacja: 3
#10
RE: Propozycja dla posiadaczy RN22
Haha, no ja odziedziczyłem "posiadłości wiejskie" dokładnie w gminie Widawa (30km od Bełchatowa). Jest tam sporo miejsca, mam jakies crossy, quada (i swoj las do dyspozycji Red_icon_tongue) kolega ma kajaki, paintball, wiec jak ktos ma ochotę to tam sobie jedzie odpocząć Red_icon_smile - jest ze 20 domow w tej miejscowości, i asfalt sie kończy w pewnym momencie! Red_icon_wink
2016-10-14, 05:57 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
tomek110283 Offline
Użytkownik
***

Piotrków Tryb
RN 22

Liczba postów: 459
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 1
#11
RE: Propozycja dla posiadaczy RN22
Sorenek Widawa wiem gdzie to milo byloby was poznac
2016-10-14, 06:02 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
#12
RE: Propozycja dla posiadaczy RN22
AUĆ Red_icon_sad .. no to niezbyt dobrze ..
Zawory ssące wypalają się kiedy mamy zbyt małe luzy zaworowe .. ale to Totem będzie wiedział perfekcyjnie co i jak Red_icon_wink ...
Kiedy jest uboga mieszanka padają raczej wydechowe albo i wszystkie bo temperatura spalania jest o wiele za wysoka ...
Tak czy inaczej .. smutna sprawa .. zmierzyłeś luzy zaworowe przed demontażem ??

Co do tematu to jeszcze, przed montażem PC-V, trzeba będzie zrobić synchronizację przepustnic ...
W większości motocykli po prostu wyrównujemy podciśnienie i żeby było w podobnym zakresie na każdej przesłonie .. w RN22 niestety przepustnica #2 ma być nieco inaczej ...
>>>> The difference in vacuum pressure between
>>>> the throttle bodies should not exceed 1.33 kPa (10 mmHg).
>>>>>>>> Adjust only #2 1.6 kPa (12 mmHg, 0.49 inHg) higher.
Ciekawi mnie jak to będzie wyglądało na takim wężykowym przyrządzie z płynem w środku Red_icon_sad .. chyba ujowo .. więc 4 zegary trzeba będzie naruchać jeszcze ( fuck ) ...
2016-10-14, 06:07 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Sorenek00 Offline
Użytkownik
***

Tarnowskie Góry
Rn32 & 954

Liczba postów: 173
Dołączył: Oct 2015
Reputacja: 3
#13
RE: Propozycja dla posiadaczy RN22
To zapraszam na jakas majoweczke Red_icon_smile sprzęty jest gdzie nocować, ludzi moze 100 nie pomieszcze, ale podwórko tez pokaźne!
2016-10-14, 06:09 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
tomek110283 Offline
Użytkownik
***

Piotrków Tryb
RN 22

Liczba postów: 459
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 1
#14
RE: Propozycja dla posiadaczy RN22
no to napewno zawitam no i moze uda sie posmigac gdzies razem byloby fajnie
2016-10-14, 06:13 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
mieszko_1vp Offline
Użytkownik
***

Głogów
rn22 Rizoma

Liczba postów: 235
Dołączył: May 2015
Reputacja: 0
#15
RE: Propozycja dla posiadaczy RN22
luzy zmierzone.na reszcie było ok,na wypalonych nie ;-) ale am juz głowice z podkładkami fabrycznymi z luzami odpowiednimi.podobno źle były wyregulowane śrubki od kanalików które regulują dopływ powietrza
2016-10-14, 07:36 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
NoExpert Offline
Amerykanin
***

So. Cal
2014 R1 RN23

Liczba postów: 229
Dołączył: Mar 2015
Reputacja: 7
#16
RE: Propozycja dla posiadaczy RN22
I was thinking of doing something similar with my bike. Still waiting for WRT...

Here's a tip: Create two identical ECU images in FTE. Run AT to get your corrected fuel trims then import the fuel map data to the duplicate image. Select the data from each of the TPS vs RPM fuel maps then copy and paste it into the original. After you flash the image it will ask to save the file saying it's changed, do not save it.

If you go into the speedo correction or quickshifter module you'll see expansion data free with a percentage. You want to keep it at 100%, I've had odd things happen when it's not at 100%.
2016-10-15, 03:03 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->