A.S.
HULK
śląsk
K8 + K63 2021
Liczba postów: 3,206
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
22
|
RE: remont silnika r1 rn04
Wszystko zależy od kosztów .. ALE >>>> NIE SZLIFUJE SIĘ WAŁÓW które kręcą się do 12.000 obr .. Jeśli ktoś to zrobi to prawda jest taka że rozleci się w 100% ...
Kupić trzeba CAŁY ZESTAW ( jak mowa o używanym ) >> wał, korby, tłoki, panewki - to jest doważane w fabryce ... wrzucisz całość w blok silnika i masz pewność że pożyje ..
Ale >> kwestia czy wał mocno oberwał ?? Bo często zakładają tylko panewki nowe i wtedy śmiga bez problema ... fotki, jakieś dane po rozebraniu .. mogę spytać wtedy co by zrobił kumpel co się tym zajmuje nagminnie ..
Tylko jak pisze Wonsz i jak napisałem na wstępie .. WARTO ?? Cała robota wyjdzie deko .. a tak masz silnik gotowy, graty ze starego przekładasz jak dobre ( lepsze ) albo sprzedajesz ( głowica, wałki, szklanki, dekle, skrzynia, uzwojenie itp ... ) w końcu może się okazać że jeszcze zarobisz na tej zabawie ..
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-01-20, 02:19 PM przez A.S..)
|
|
2016-01-20, 02:18 PM |
|
dominik1987m
Młody
Sierakowice
Yamaha YZF R1
Liczba postów: 12
Dołączył: Aug 2015
Reputacja:
0
|
RE: remont silnika r1 rn04
Cytat:fotki, jakieś dane po rozebraniu .. mogę spytać wtedy co by zrobił kumpel co się tym zajmuje nagminnie ..
fotki wrzucę po rozebraniu go i powiesz mi czy warto było go robić A.S.
dzięki wszystkim za pomoc
już zamówiłem nowy(używany) silnik teraz czekam na dotarcie paczki z nim i tylko zamontować.
|
|
2016-01-23, 07:22 AM |
|
Mawers Totem
Banned
Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
|
RE: remont silnika r1 rn04
Moje uszanowanie Jestem hehe Producent w ogóle nie przewiduje takiej operacji, bo nie sprzedaję panewek nadwymiarowych, bo wiesz pewnie, że jak zdejmiesz trochę mięsa z wału to i panewki muszą być grubsze. Niestety w Polsce nie dysponujemy sprzętem który pozwoliłby na zrobienie wału i wyważenie go. W Stanach takie operacje nikogo nie dziwią. To co u nas jest niewykonalne u nich jest zupełnie normalne. Problem jest taki, że jak w latach 70' kupiliśmy te nasze maszyny tak zostaliśmy z nimi do dzisiaj. Którą panewkę obróciło? Pewnie na korbie? Lepiej kupić chyba używany silnik i tam ewentualnie zrobić "mały remont" bo jeżeli wał jest dobry to trzeba ustalić ile się wyślizgał i dobrać panewki z fabrycznej selekcji- w dobrym auto szlifie pomogą ci z tym. Do tego uszczelnić silnik, gumki w pompie oleju i będzie cymes. A tak na marginesie to ciężko ci będzie znaleźć silnik do rn04- zwróć uwagę na pękającą tuleje- czasami pęką tak, że po całej tulei jest znak a czasami tak, że jest ledwo wyczuwalna pod paznokciem.
|
|
2016-01-23, 11:24 AM |
|
Mawers Totem
Banned
Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
|
RE: remont silnika r1 rn04
Przepraszam za skrót myślowy- oczywiście chodzi mi o tuleje cylindrów. Zimny silnik z walnięta tuleją chętniej zapala, bo zimny olej go uszczelnia (jest gęstszy). Kolejnym objawem jest zasłona dymna po odkręceniu korka wlewu oleju- mały "dymek" to nic strasznego, ale jak wali, że aż po oczach szczypie to jest to znamienne. Wał szlifu odpada. Nie u nas w kraju. Nowy wał w ASO 5500 zł o ile się nie mylę. Tak jak mówi Marcinho4td- popyt na blok z cylindrami jest duży, bo zwyczajnie ich nie nie ma a konstrukcja obciążona jest wadą fabryczną. Myślę, że nie będziesz miał problemu ze sprzedażą chociaż rozsądniej byłoby go zostawić w razie "W"
|
|
2016-01-23, 06:01 PM |
|