pytanko techniczne ...
Autor Wiadomość
bart Offline
Wariat
*****


BMW S1000RR

Liczba postów: 2,778
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 2
#1
pytanko techniczne ...
Siema wiele razy sie zastanawialem i nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie wiec pytam tutaj ... 

Po 1 powiedzcie mi co to jest za ustrojstwo ktore zaznaczylem na obrazku ponizej kolo koła.. ten pręcik ktory idzie chyba od półki do koła.. do czego to sluzy i ten zbiorniczek przy dole zawieszenia ???

Po 2 czemu w moturach w moto gp tlumik jest dziwnie rozdzielony jakby byly dwa... z czego jeden idzie na dole kolo koła a drugi u gory pod zadupkiem ? O co w takiej filozofii konstrukcji tlumika chodzi ??


Załączone pliki Obrazki
   
2016-01-17, 11:56 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
sabok Offline
Go Hard or Go Home!
***

Halemba
s1000rr

Liczba postów: 106
Dołączył: Jun 2013
Reputacja: 1
#2
RE: pytanko techniczne ...
ad.1 http://www.sportrider.com/tech/semi-active-suspension
ad.2 Tylko silniki w ukladzie V np Hodny, Ducati maja rozdzielone wydechy. Tylne dwa cylindry maja kolektory prowadzone pod zadupek zas kolektor z przednich dwoch cylindrow idzie na bok.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-01-18, 08:55 AM przez sabok.)
2016-01-18, 08:53 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
bart Offline
Wariat
*****


BMW S1000RR

Liczba postów: 2,778
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 2
#3
RE: pytanko techniczne ...
Sabok w odpowiedzi pierwszej dales mi artykul o aktywnym zawieszeniu ale ktore mozna np spotkac w moim moturze ale to nie jest identyczne ze zdjecia Red_icon_tongue Dlatego pytam konkretnie o ten metalowy drut i ten zbiorniczek co to robi Red_icon_tongue Chyba, ze chciales mi ogolnikowo odpowiedziec, ze to jest aktywne zawieszenie i basta Red_icon_tongue Co do wydechów juz kumam i dzieki choc to tez dosc oryginalne rozwiazanie aby wydechy mimo, ze z roznych stron silnika szly osobno a nie laczyly sie w jeden wydech jak to jest w cywilnych moto Red_icon_smile
2016-01-18, 10:15 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Koczis Offline
Moderator - Forumowa Legenda :)
*****

Warszawa
RN32 Twitty

Liczba postów: 10,667
Dołączył: May 2011
Reputacja: 58
#4
RE: pytanko techniczne ...
Bart nie jestem znawcą, ale przy tych wydechach chodzi o to aby była taka sama długość od silnika do końca puszki. Z tego powodu tak jest w silnikach w układzie V.

Co do tego pręta to fajny bajer, też sobie zamontuje takie dwa z podnośników od klapy bagażnika hehehehehe
---
Jawa TS350 > XJ600s > FZS600 > RN12 2004 > RN09 2002 > FZ1s GT > RN09 2003 > CBR1000RR SC57a > RN12 2006 > RN22 lift > RN32 + RN01



Moje kiepskie filmy na YT: https://www.youtube.com/user/koczis27/videos





(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-01-18, 10:55 AM przez Koczis.)
2016-01-18, 10:53 AM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
bart Offline
Wariat
*****


BMW S1000RR

Liczba postów: 2,778
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 2
#5
RE: pytanko techniczne ...
Koczis a to robi roznice jaka jest odleglosc puszki od silnika ? :x

No te pręty i ten zbiorniczek są dla mnie zagadka hehehe i licze na czyjas odpowiedz co to jest i co to robi hehehe :x
2016-01-18, 10:57 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Koczis Offline
Moderator - Forumowa Legenda :)
*****

Warszawa
RN32 Twitty

Liczba postów: 10,667
Dołączył: May 2011
Reputacja: 58
#6
RE: pytanko techniczne ...
(2016-01-18, 10:57 AM)bart napisał(a): Koczis a to robi roznice jaka jest odleglosc puszki od silnika ? :x
W MotoGp ma, bo inny przepływ spalin by był. Zobacz, że nawet w niektórych seryjnych motocyklach masz fikuśnie poprowadzone kolanka, tylko po to aby była jednakowa długość wydechu.
---
Jawa TS350 > XJ600s > FZS600 > RN12 2004 > RN09 2002 > FZ1s GT > RN09 2003 > CBR1000RR SC57a > RN12 2006 > RN22 lift > RN32 + RN01



Moje kiepskie filmy na YT: https://www.youtube.com/user/koczis27/videos





2016-01-18, 11:01 AM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
bart Offline
Wariat
*****


BMW S1000RR

Liczba postów: 2,778
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 2
#7
RE: pytanko techniczne ...
Pewnie masz na mysli Ducati ... no kumam ok Red_icon_smile

Nadal czekam na wyjasnienie zagadki z foto Red_icon_tonguePPPP
2016-01-18, 11:06 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Blue Offline
Konkretny
****

Bydgoszcz
ZX10R 2010

Liczba postów: 951
Dołączył: Apr 2014
Reputacja: 2
#8
RE: pytanko techniczne ...
Czujniki do aktywnej regulacji siły tłumienia itp itd...
Ten "drut" informuje komputer o położeniu zawieszenia, a ta puszka może być od ciśnienia czy coś w ten deseń.
2016-01-18, 11:31 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
#9
RE: pytanko techniczne ...
Ten drut to nic innego jak TELEMETRIA >> potencjometr suwakowy w wersji MotoGP Red_icon_smile  .... Zapisuje skoki zawieszenia w jednostce czasu .. potem nakładają to na siatkę logów z GPS i masz jak pracuje zawiecha w danym punkcie toru ..

Zbiorniczek przy zawieszeniu to albo zbiornik na gaz albo oliwę .. coś jak przy tylnym amortyzatorze .. Nowa ZX-10 to ma ..
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-01-18, 11:44 AM przez A.S..)
2016-01-18, 11:42 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Piotr1 Offline
Konkretny
****

Wawa
RN09

Liczba postów: 587
Dołączył: Jul 2014
Reputacja: 1
#10
RE: pytanko techniczne ...
To wygląda jak antynurek, kiedyś montowano coś takiego w niektórych seryjnych modelach połączone z hamulcami, ale miało też inne wady i pewnie dla tego zrezygnowali.
2016-01-18, 12:09 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
bart Offline
Wariat
*****


BMW S1000RR

Liczba postów: 2,778
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 2
#11
RE: pytanko techniczne ...
A.S. dziekuje za konkretna i fachowa odpowiedz... taka odpowiedz mnie zadowala hehehe Red_icon_smile
2016-01-18, 12:28 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Blue Offline
Konkretny
****

Bydgoszcz
ZX10R 2010

Liczba postów: 951
Dołączył: Apr 2014
Reputacja: 2
#12
RE: pytanko techniczne ...
Co innego mówi link o tym aktywnym zawieszeniu (po części każdy ma tu trochę racji).
2016-01-18, 12:52 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
bart Offline
Wariat
*****


BMW S1000RR

Liczba postów: 2,778
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 2
#13
RE: pytanko techniczne ...
Czyli telemetria albo pierdolnik od zawieszenia hmmm Red_icon_smile
2016-01-18, 12:53 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Blue Offline
Konkretny
****

Bydgoszcz
ZX10R 2010

Liczba postów: 951
Dołączył: Apr 2014
Reputacja: 2
#14
RE: pytanko techniczne ...
Nie, czyli zarówno do telemetrii jak i aktywnej korekcji tłumienia na bieżąco w czasie jazdy.
2016-01-18, 02:02 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
#15
RE: pytanko techniczne ...
Tak .. aktywna korekcja to kolejny krok ... Bez tego suwaka nie było by korekcji .. Komputer bada kiedy dobija lub ILE NIE DOBIJA .. i o tyle zmienia napięcie wstępne ( podejrzewam - bo nie wiem w 100% czy kręci też springiem ) .. do tego dochodzi kwestia hydrauliki którą to już kręci w 100% ..
Ten dynks to tylko i wyłącznie czujnik od badania skoku zawieszenia ... reszta to rozwiniecie danych z tego .. Identyczny jest zawsze tez z tyłu ... tylko krótszy Red_icon_smile ..
2016-01-18, 03:13 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
bart Offline
Wariat
*****


BMW S1000RR

Liczba postów: 2,778
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 2
#16
RE: pytanko techniczne ...
Kumam i dziekuje za info Red_icon_smile
2016-01-18, 03:14 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Nic0 Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 151
Dołączył: May 2013
Reputacja: 0
#17
RE: pytanko techniczne ...
A ja się nie zgodzę, wielokrotnie było tłumaczone przy transmisjach MotoGP, ten drucik idący od góry do koła odpowiada za odcinanie zapłonu przy podnoszeniu przedniego koła, podczas przyspieszania koło się unosi ten drucik podobnie jak lagi wydłuża się i wtedy następuje odcięcie zapłonu na ms żeby koło opadło Red_icon_smile
2016-01-19, 02:01 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
bart Offline
Wariat
*****


BMW S1000RR

Liczba postów: 2,778
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 2
#18
RE: pytanko techniczne ...
No ładnie kolejna wizja hehe :x
2016-01-19, 06:19 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Artur86 Offline
Użytkownik
***

Brańsk
Kawa ZX10R '09

Liczba postów: 365
Dołączył: Oct 2014
Reputacja: 3
#19
RE: pytanko techniczne ...
Nico... Ale A.S. to co powiedział nie wyklucza Twojej wizji...
To co Ty napisałeś określa że jest to czujnik, a odcina zapłon jak już to jest to komputer, który czerpie tylko info z tego "drucika"
To co napisałeś to to samo co napisał A.S. bo to jest czujnik dający ifo do kompa, a to dopiero komp i jego synchronizacja daje możliwości takie jak opisał A.S. i Ty.
:]

Chronologicznie: 
RN01, RN12, ZX10r'09, RN20, ZX10R'09

http://olx.pl/oferty/uzytkownik/P2cB/
2016-01-19, 09:42 AM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
#20
RE: pytanko techniczne ...
A przy tylnym jest po to żeby przy hamowaniu luzował hample i tylne koło opadało na asfalt ... Red_icon_smile hehe ..

AntiW - opiera się na 3 osiowym akcelerometrze ( np. GripOne ) nie na suwaczku z telemetrii - wszystko co wymieniacie i co opisujecie to wszystko główne zadania elektroniki wykorzystującej ten potencjometr albo akcelerometry.. Tylko to akurat o czym piszesz NicO to faktycznie WIZJA .. bo setki razy widać jak przyspieszają z kołem 10 cm nad ziemią zasadniczo po każdym zakręcie Red_icon_smile i jadą tak kilkaset metrów po czym elektronika wyrównuje "lot" !!!! .. Często Rossi robi gumę po wyścigu .. no sorry ale było by to niemożliwe z tym karkołomnym "docięciem zapłonu" ...
Komputer badając przechylenie motocykla i na boki i w pionie utrzymuje zadaną wysokość uniesienia przedniego koła ( tak oględnie mówiąc ) sterując mocą silnika - to samo stosowane jest w L-Control ...
Do tego całego ambarasu dochodzą teraz jeszcze impulsy z kół i GPS i mamy gotowe dane do algorytmów nad którymi musi się napocić ostro i komp i inżynierowie najpierw Red_icon_smile ... Do tego GPS wykorzystywany jest do zmiany map zapłonu/paliwa w danej sekcji toru - słynny brak możliwości odpalenia Ducati po wyjechaniu poza tor mimo pchania kilka razy - bo komputer dostał dane z DUPY i nie widział co ustawić .. zgasił silnik i po sprawie Red_icon_smile ..
2016-01-19, 09:49 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->