RN22 i uszczelka pod głowicą.
Autor Wiadomość
BaCa Offline
Wariat
*****

Polkowice
Kein

Liczba postów: 1,639
Dołączył: Nov 2012
Reputacja: 6
#21
RE: RN22 i uszczelka pod głowicą.
Na wężu zawsze zwiększy się ciśnienie. Osobiście ja robiłem to w swojej 12. I od razu uprzedzam hejty, że to nie był powód sprzedaży mojej dwunastki. Nowy właściciel a za razem mój kolega dokładnie zna jej historię. Nowa uszczelka 120PLN. I był to zamiennik firmy Atena. Planowanie głowicy i cała reszta z tym związane 250 chyba. Powodem wywołania płynu było odkształcenie się głowicy między Pierwszym a drugim cylindrem. Odkształcenie było na jakiej 10 sennych mm. Fachowiec który miał ją w swoich rękach był w szoku,że coś takiego się stało. Sam powiedział,że mogło się to stać od bardzo dużego przegrzania. Odpowiedziałem,że nigdy się tak nie stało a moto mam od trzech Sezonów. Z uśmiechem powiedział,że głowa nie była przegrzana bo wszystkie uszczelnienia zaworów są w idealnym stanie. A gdyby były przegrzane po prostu by się rozpadły czy tam popękały.

Dodam od siebie,że po.tym planowaniu miała takiego buta,że z podziwu wyjść nie mogłem. Z 3 na gumę z gazu? Z nurkowaniem lekkim i zero problemu. Za to z 2 kiedy tylko dodałem gazu szła.Jak dzikuska.

Zrobiłem wszystko sam więc poniosłem tylko koszty części. I nie wiem jak to w rn22 ale w 12 silnika wyciągać nie trzeba było. Choć lekko opuścić trzeba bo głowa ciasno schodzi. Ale da się bez Opuszczania.
2015-12-12, 05:52 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
#22
RE: RN22 i uszczelka pod głowicą.
No ale z tego co czytam .. to to jest taka awaria której nie ma ..

Przeczytałem punkty mad666 .. i póki nie wywali płynu to .. no właśnie to co ?

A w Kawasaki wywalało mi płyn .. cholera sam nie wiem ile razy ... i wielu kolegom czasem na torze wywali płyn ... i .... i nikt nigdy nie zmieniał od tego uszczelki pod głowicą ... Nie twierdzę że w RN22 to nie jest uszczelka .. ale trzeba być Nostradamusem żeby stwierdzić taką awarię co nie ma objawów awarii Red_icon_smile .. Temat jakiś taki dziwny zdeka ...

Rozumiem jeśli wleje płyn i moto go wyrzuci ... często się tak zdarza - BARDZO często .. ale potem jest OK .. Odkręcam korek na zimnym w chłodnicy gdzieś tam jest płyn ale go nie widać .. zagrzeje lekko moto i widzę zaraz jak rośnie jego poziom po korek .. Zamykam i zapominam ... poziom jest OK .. A przy tej uszczelce to co się dzieje .. wyrzuca płyn cały czas zbiorniczkiem wyrównawczym ?
2015-12-12, 07:18 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
lookask Offline
Młody
**




Liczba postów: 31
Dołączył: Jul 2012
Reputacja: 0
#23
RE: RN22 i uszczelka pod głowicą.
Że się tak wtrącę w rocznikach 2012 i wyżej ten problem tez występuje??/
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-12-12, 11:18 PM przez lookask.)
2015-12-12, 11:17 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
k1kristo Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 368
Dołączył: Aug 2015
Reputacja: 0
#24
RE: RN22 i uszczelka pod głowicą.
Jak kupiłem r1 2012 to na początku raz mi wylało płyn ze zbiorniczka ale dałem do serwisu, wyczyścili chłodnice, zalali motocool expert i działa elegancko. 

A i jeszcze korek od chłodnicy wymieniłem bo mógł ciśnienia nie puszczac
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-12-12, 11:33 PM przez k1kristo.)
2015-12-12, 11:24 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
BaCa Offline
Wariat
*****

Polkowice
Kein

Liczba postów: 1,639
Dołączył: Nov 2012
Reputacja: 6
#25
RE: RN22 i uszczelka pod głowicą.
U mnie objawiało się to tak, że nie chciała zbijać temperatury po załączeniu się wiatraków. Po zgaszeniu moto zaczęła wyrzucać płyn. jak jeździłem nic się nie działo. Na blacie było powiedzmy sobie 87stopni gasze moto i nagle buch pełny biorniczek i wyrzucanie płynu.Kombinowałem na wszystkie sposoby. Początkowo wystarczyła zmiana korka ale na chwileczke tylko. Sciągałem nawet pompę wody, Ściągałem termostat, potem go spowrotem zakładałem. Kupiłem drugi termostat i przy wymianie po raz pierwszy pokazał się taki widok jak na zdj niżej. Od razu powiem, że nie są to żadne opiłki. To coś wygladało jak szczępy farby czy coś podobnego. Było można to zauważyć pod korkiem chłodnicy.


Załączone pliki Obrazki
   
2015-12-12, 11:45 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
BaCa Offline
Wariat
*****

Polkowice
Kein

Liczba postów: 1,639
Dołączył: Nov 2012
Reputacja: 6
#26
RE: RN22 i uszczelka pod głowicą.
W sumie może i to opiłki ale mega mega cieniutkie. Cieńsze od alu foli śniadaniowej. Po prostu masakrycznie płaskie. Może to te ubytki w głowicy między pierwszym a drugim cylindrem? Bardzo możliwe. Ale na forum nie warto o takich rzeczach pisać, a na pewno nie na tym, bo później zbedne pierdolenie o boże jaki to on złom ma w garage heheh.
2015-12-12, 11:56 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
żaba Offline
To co Nas kręci
*****

Ostrów Wlkp.
RN19

Liczba postów: 3,126
Dołączył: Sep 2010
Reputacja: 11
#27
RE: RN22 i uszczelka pod głowicą.
Jeśli przed kupnem R1 trafił bym na to forum ,nigdy bym nie kupił R1 Red_icon_smile
Na szczęście było odwrotnie Red_icon_cheesygrin ,pany przestańcie szukać dziury w całym ,cieszyć się ,jeździć ,dbać o serwis ,wtedy połowa tych internetowych baśni Wam się nie przytrafi ,każdy przypadek jest inny ,nigdy nie wiesz jaki idiota miał motocykl przed tobą ( chyba ,że salon Red_icon_cheesygrin ) a potem płacz bo się psuje.
A.S nie stresuj się ,poskładaj sprzęt ,pojeździsz ,ocenisz jak Ci pasuje ,skro śmigasz z takimi czasami to masz pojęcie o jeździe sportowym motocyklem ,rozluźnić pośladki i trochę optymizmu Red_icon_cheesygrin
_________________________________________________________________
https://www.youtube.com/watch?v=bYzVCaZ7pOc
2015-12-13, 11:19 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
kyniu Offline
Konkretny
****

Rzeszów
RN22

Liczba postów: 942
Dołączył: May 2013
Reputacja: 1
#28
RE: RN22 i uszczelka pod głowicą.
Mechanik powiedział ze zagrzał maszynę i zgasił, nie wywaliło płynu to znaczy że raczej ok. Przy czym nikt nie da na to gwarancji. Poza tym to nie jest tak że się to dzieje nagle i nie możesz już jeździć. Będzie stopniowo coraz bardziej wywalać płyn. No chyba że nagle wydmucha uszczelkę, ale to już inna awaria i raczej niespotykana.
Jak na torze zagrzejesz maszynę i wywali płyn to jeszcze nie jest oznaka uszczelki.
(nie jestem ekspertem, mogę się mylić)
-
Zapraszam na mój portal: Twoje Usługi w Internecie [Obrazek: small-logo.png]
2015-12-13, 01:18 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
BaCa Offline
Wariat
*****

Polkowice
Kein

Liczba postów: 1,639
Dołączył: Nov 2012
Reputacja: 6
#29
RE: RN22 i uszczelka pod głowicą.
Żaba ja no mówię jaki przypadek mi się przytrafił i w ogóle mnie to nie zniechęciło do marki. Przed kupnem swojej pierwszej r1 właśnie się naczytałem ale i tak kupiłem. Tyle lat katowania i nic. wadliwe skrzynie w rn04. 09??? Ci co mnie znają wiedzą, że więcej latam na jednym jak na dwóch kołach. Non stop trzelanie z klamy i nic. Żadna maszyna nawet nie jękła.. Po za przepalonym altkiem w 9 i tą usterką w 12... Więc nie są to takie słabe sprzęty.
2015-12-13, 02:50 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
#30
RE: RN22 i uszczelka pod głowicą.
żaba ... ubiegłeś mnie w początku posta Red_icon_smile ..... już to miałem napisać właśnie !!

Kiedy kupowałem moto .. gościu odpalił bo chciał mi pokazać to rzegotanie 2 sekundy kiedy odpala po nocy stania ( jego zdaniem coś przy EXUPie - a oczywista, było to od napinacza zanim dostanie oliwę ) i chodziła sobie a my gadu gadu od razu o całym Świecie .. Gadaliśmy dobre 25 minut .. moto chodziło a ja się przyglądałem to tu to tam .. i rozmawialiśmy .. Wentylator włączał się ze 4 razy .... Oczywista przy ruszaniu do jazdy próbnej zgasła mi Red_icon_tongue .. no i zanim wykręciłem na placu już bez odpalania - trochę czasu minęło i nic nie wyrzuciło ...
Czyli jest niby OK ...
Ale kwestia nie jest czy jest ok czy nie Red_icon_smile .. bo ma 15000 km i jeździła na wprost po drodze a nie po torowisku pod koniec skali na każdym biegu Red_icon_tongue .. tylko w tym że nie wiadomo kiedy się to stanie a najgorsze jest że nawet jak zmienię uszczelkę to nadal konstrukcja głowicy spowoduje kolejną awarię . No ale to teoretyczne dywagacje .. tak jak piszesz .. poskładam, polatam ... i tak sezon raczej na drodze będzie i oby doczekała w całości 2017 roku Red_icon_smile .. bo na drogach to raczej większe problemy mogą ją czekać niż ta uszczelka Red_icon_wink ..
2015-12-13, 02:56 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
kyniu Offline
Konkretny
****

Rzeszów
RN22

Liczba postów: 942
Dołączył: May 2013
Reputacja: 1
#31
RE: RN22 i uszczelka pod głowicą.
A.S zanim się dokończy drugą uszczelkę to pewnie ze 100 tyś nawinie ten motocykl i zmieni 10 razy właściciela Red_icon_tongue
-
Zapraszam na mój portal: Twoje Usługi w Internecie [Obrazek: small-logo.png]
2015-12-13, 03:21 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
#32
RE: RN22 i uszczelka pod głowicą.
No jak ?? Czytam tu że w wielu padała .. i nie miały po 100.000 km bo to relatywnie młode moto ..
Ile mogły mieć .. 20 - 30 tysięcy ?? A co to jest latając po drodze jak ja Kawą robiłem po 800 km jednego dnia odwiedzając Harmanec czy Czerwonohorskie .. Na drodze to spokojnie 10-12 tysięcy w sezon idzie ... Ja wiem że niektórym ciężko ale jak się jeździ to lecą kaemy Red_icon_smile
Ale mniejsza już .. Red_icon_smile .. Będzie co ma być .. Dzięki tematowi wiem co i jak i trzeba paczać bacznie na te fajerwerki ..
2015-12-13, 03:28 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->