Totem Garage fanpage na facebook
Autor Wiadomość
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#1
Totem Garage fanpage na facebook
Witam,

Chciałbym Was zaprosić na naszego firmowego Facebooka. Mamy go dopiero od dwóch tygodni i staramy się dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców- potencjalnych klientów i obserwatorów naszych poczynań. Bardzo gorąco Was zapraszam.

Pozdrawiam

https://www.facebook.com/Totem-Garage-1503357693297910/
2015-10-21, 08:53 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
żaba Offline
To co Nas kręci
*****

Ostrów Wlkp.
RN19

Liczba postów: 3,126
Dołączył: Sep 2010
Reputacja: 11
#2
RE: Totem Garage fanpage na facebook
trafne spostrzeżenie z tymi kanałami olejowym w silnikach z RN12 Red_icon_smile Kolega dahool pisał już o tym jakiś czas temu Red_icon_smile Yamaha ponoć nie chciała się przyznać do tego błędu i w 2006 roku już to poprawili ,masz jakieś porównanie ? czy faktycznie ostatnie wydanie czyli 2006 r. ma już to poprawione ?
_________________________________________________________________
https://www.youtube.com/watch?v=bYzVCaZ7pOc
2015-10-22, 10:29 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
srubar1 Offline
yamaha r1
*****

starachowice
rn12

Liczba postów: 2,123
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 8
#3
RE: Totem Garage fanpage na facebook
ale jak to złe wykonanie kanałów ,wiadomo ze sa one cienkie i niema mowy by syf był w silniku typu resztki silikonu,
jak jest czysto to co olej ma do tego,ma którędy płynąc i już....
r1 i życie staje się szybsze......Red_icon_smile
2015-10-22, 11:13 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
żaba Offline
To co Nas kręci
*****

Ostrów Wlkp.
RN19

Liczba postów: 3,126
Dołączył: Sep 2010
Reputacja: 11
#4
RE: Totem Garage fanpage na facebook
śruba rozbierałeś kiedyś silnik spalinowy ? wiesz co to nagar ? silikon się tam nie dostaje ,od tego jest filtr oleju w silniku Red_icon_smile ori silnik też jest składany na silikon ,bo widzę ,że się strasznie na ten silikon uparli wszyscy Red_icon_smile
_________________________________________________________________
https://www.youtube.com/watch?v=bYzVCaZ7pOc
2015-10-22, 12:41 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#5
RE: Totem Garage fanpage na facebook
(2015-10-22, 12:41 PM)żaba napisał(a): śruba rozbierałeś kiedyś silnik spalinowy ? wiesz co to nagar ? silikon się tam nie dostaje ,od tego jest filtr oleju w silniku Red_icon_smile ori silnik też jest składany na silikon ,bo widzę ,że się strasznie na ten silikon uparli wszyscy Red_icon_smile
Między dolnymi karterami nie ma uszczelki tylko właśnie pasta. Ja nie mam nic do silikonu, nie lubię tylko stosowania go na zużyte uszczelki. Mam nadzieję, że polubiliście mój fp Red_icon_cheesygrin
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-10-22, 05:09 PM przez Mawers Totem.)
2015-10-22, 05:04 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#6
RE: Totem Garage fanpage na facebook
Silnik rn19 będę rozgryzał jak się coś wysypie w moim. Narazie nie mam nic ciekawego do powiedzenia a nie będę powtarzał tego co inni piszą, bo połowa z tego to brednie. Ostatnio prawie kupiłem uszkodzony silnik od n19, żeby go sobie rozebrać, pooglądać popatrzeć co tam można podrutować, ale ktoś mnie ubiegł.
2015-10-22, 05:07 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
zybiy Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 142
Dołączył: Jul 2015
Reputacja: 0
#7
RE: Totem Garage fanpage na facebook
Przyda się ten fb Red_icon_smile
2015-10-22, 05:11 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#8
RE: Totem Garage fanpage na facebook
Bardzo się cieszę. Będę się starał, żeby było ciekawie.
2015-10-22, 07:10 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
srubar1 Offline
yamaha r1
*****

starachowice
rn12

Liczba postów: 2,123
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 8
#9
RE: Totem Garage fanpage na facebook
zaba co ma nagar w silniku kurwa ludzie skad tam,głowica owszem ale tam skrzynia
co fachowiec to lepszy
r1 i życie staje się szybsze......Red_icon_smile
2015-10-22, 09:59 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
mad666 Offline
kto się odważy ze mną ścigac ?
*****

KRAKOOVIA
RN42

Liczba postów: 1,231
Dołączył: Jul 2012
Reputacja: 4
#10
RE: Totem Garage fanpage na facebook
też troche jestem zdziwiony tym nagarem ale nie chce się tu przeciwstawiac żabie to znowu będzie dym o pierdołe.

największym wrogiem tego silnika jest rozwalenie koła magnesowego i zmielenie tych magnesów i wpuszczenie ich w obieg oleju pompy i tych kanałów, wydaje misie że one mogą tez zatykać układ.
Widomo bowiem że pasta albo silikon to robi ale tu powstaje błąd przy składaniu silnika przez mechaniora który w nim grzebał, orginalny silnik jak nie jest grzebany to pewnie wypruwa panewki przez te magnesy które sa jak piasek a nawet drobniejsze - tak było u mnie: 3 razy płukanka i jeszcze słyszałem magnesy w obiegu olejowym ! TO moj punkt widzenia, dziękuje za uwagę.
Red_icon_tongue2               Red_icon_jump
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-10-22, 10:48 PM przez mad666.)
2015-10-22, 10:45 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#11
RE: Totem Garage fanpage na facebook
(2015-10-22, 09:59 PM)srubar1 napisał(a): zaba co ma nagar w silniku kurwa ludzie skad tam,głowica owszem ale tam skrzynia
co fachowiec to lepsz
Po pierwsze to nic nie rozumiem z twojej wypowiedzi. Używanie interpunkcji i składni języka polskiego nie boli jak i przeczytanie całego posta zanim się kliknie "dodaj". Po drugie nalej gęstszego oleju do silnika w którym są źle zaprojektowane kanały olejowe to zobaczysz. Przy zimnym rozruchu ma to zasadnicze znaczenie bo zanim zostanie przepchnięty przez bramę mordoru to motor zaczyna się przycierać. Nie uważam się za mega fachowca, ale rozłożyłem (i nawet złożyłem z powrotem) trochę silników Yamahy i drażni mnie twoja szydera w moją stronę. Przyjedź, odwiedź mnie, zobacz co robię, co robiłem a potem oceniaj. Nie uważam się za mega fachowca, ale rozłożyłem (i nawet złożyłem z powrotem) trochę silników Yamahy i drażni mnie twoja szydera w moją stronę. Przyjedź, odwiedź mnie, zobacz co robię, co robiłem a potem oceniaj. Ewentualnie wstaw foty ze swoich prac z tego roku a ja wstawie swoje i porównamy kto zrobił tego więcej. Po trzecie czy możecie nie robić mega podnieconej dyskusji z bluzgami pod postem w którym staram się reklamować mój profil na fb w dziale do tego przeznaczonym?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-10-23, 01:47 AM przez Mawers Totem.)
2015-10-23, 01:15 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#12
RE: Totem Garage fanpage na facebook
[attachment=5542]
Mad masz rację- wióry też mogą stanowić bardzo poważny problem. Co do resztek silikonu to raczej zatrzymają się w smoku. Reasumując największym wrogiem panewek w rn12 jest za gęsty olej i resztki alternatora.
2015-10-23, 01:20 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
srubar1 Offline
yamaha r1
*****

starachowice
rn12

Liczba postów: 2,123
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 8
#13
RE: Totem Garage fanpage na facebook
ten przerywnik tyczył sie tylko do mnie,tak mam juz ,nie chciałem nikogo urazic zwłaszcza ciebie,bo ja w tym nie siedzę,robię dla siebie
tez nie jestem fachowcem,tylko chciałem zapytać w czym ta wada za małe kanały oleju,czy co,skąd ten nagar,w silniku normalnie eksploatowanym,bez awarii koła i innych przygód....wiadomo jesli były przygody to inna sprawa cos zostanie
zajeździłem właśnie tak piec przez olej,teraz mam na to lekarstwo i wiem w czasie jazdy czy jest tam olej i pod jakim ciśnieniem,składam silniki znam temat ale z tym to nie w w temacie,
mam fotki to co stało sie zatarta panewka,urwany ,pęknięty wał,zawór z tłokiem,
ale do tematu
olej lejemy taki jak sie zaleca i ma chulac,skoro da ktos gesty to jestem w stanie zrozumieć
ale nadal ciekawi mnie wada kanałów,w czym ta wada
r1 i życie staje się szybsze......Red_icon_smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-10-23, 07:11 AM przez srubar1.)
2015-10-23, 07:08 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
mad666 Offline
kto się odważy ze mną ścigac ?
*****

KRAKOOVIA
RN42

Liczba postów: 1,231
Dołączył: Jul 2012
Reputacja: 4
#14
RE: Totem Garage fanpage na facebook
No i teraz pytanie: czy jeżeli zaleca sie lanie 10w40 czy wielkim problemem jest lać 15 w 50 ? Tej samej firmy np yamalube? Czy to jest aż taki wielki problem ?
Red_icon_tongue2               Red_icon_jump
2015-10-23, 08:17 AM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Milvith
Unregistered




 
#15
RE: Totem Garage fanpage na facebook
Dla tego warto lać pełen syntetyk do końca żywota danego pieca :Red_icon_smile W przypadku rn12 to chyba proforma dla silnika.
2015-10-23, 08:40 AM
Odpowiedz cytując ten post
mad666 Offline
kto się odważy ze mną ścigac ?
*****

KRAKOOVIA
RN42

Liczba postów: 1,231
Dołączył: Jul 2012
Reputacja: 4
#16
RE: Totem Garage fanpage na facebook
to już dawno pisałem by lac tylko full syntetyk, nie słuchają starszych a potem jęczą

kwestia tylko czy po pewnym czasie nie lepiej przejść na 15 W 50 który zachowuje lepsze parametry w wysokich temperaturach i obciążeniach.
Red_icon_tongue2               Red_icon_jump
2015-10-23, 09:41 AM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
griosek Offline
ninja
****

Warszawa
zx10r

Liczba postów: 796
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 0
#17
RE: Totem Garage fanpage na facebook
a ja bym powiedział, że lepiej chyba przejść na 5w40 czy coś podobnego. Czy temp jest 10stC czy 35 to i tak silnik osiąga przy jeździe max ok 80 st (jak masz sprawny układ chłodzenia) więc nie widzę potrzeby lania w50. Za to tak jak pisał Mavers Totem ważna jest gęstość oleju przy rozruchu, a 5w będzie rzadszy od 10w...
Specjalistą nie jestem, ale tak to sobie wymyśliłem drogą dedukcji Red_icon_wink

2015-10-23, 09:56 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Blue Offline
Konkretny
****

Bydgoszcz
ZX10R 2010

Liczba postów: 951
Dołączył: Apr 2014
Reputacja: 2
#18
RE: Totem Garage fanpage na facebook
80 stopni to nie temperatura silnika, tylko płynu chłodzącego.
Olej jest dużo cieplejszy, i w naszych warunkach pogodowych (pryz temperaturach latem po 30-35 stopni) 10W50, czy tam 15W50 jest dużo lepszym wyborem niż 10W40.
Temat potwierdzony badaniami mojego znajomego na uczelni odnośnie właściwości Olejów w różnych warunkach. Pełen syntetyk jest delikatniejszy dla silnika, więc chyba warto dopłacić te parę zł przy wymianie i lać taki.
2015-10-23, 10:08 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
griosek Offline
ninja
****

Warszawa
zx10r

Liczba postów: 796
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 0
#19
RE: Totem Garage fanpage na facebook
nie ma znaczenia czego to temp, ale masz racje, że 80 st. to nie temp oleju, który ma większą temperaturę. I zgadzam się, że jeżeli mamy często wyższą temp. niż 80 st. to warto wlać w50.

Ale moim zdaniem jak np. jedziesz i masz temp. płynu chłodzącego 80 st. to nie ma znaczenia temp powietrza. W czasie jazdy przy temp 10 czy 35 st i tak temp oleju będzie taka sama, bo jest takie coś jak termostat.
Inaczej jest jak jeździsz często podczas wysokich temp. w korku lub katujesz maszynę. Wtedy w50 może się przydać Red_icon_smile

2015-10-23, 10:52 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#20
RE: Totem Garage fanpage na facebook
(2015-10-23, 07:08 AM)srubar1 napisał(a): ten przerywnik tyczył sie tylko do mnie,tak mam juz ,nie chciałem nikogo urazic zwłaszcza ciebie,bo ja w tym nie siedzę,robię dla siebie
tez nie jestem fachowcem,tylko chciałem zapytać w czym ta wada za małe kanały oleju,czy co,skąd ten nagar,w silniku normalnie eksploatowanym,bez awarii koła i innych przygód....wiadomo jesli były przygody to inna sprawa cos zostanie
zajeździłem właśnie tak piec przez olej,teraz mam na to lekarstwo i wiem w czasie jazdy czy jest tam olej i pod jakim ciśnieniem,składam silniki znam temat ale z tym to nie w w temacie,
mam fotki to co stało sie zatarta panewka,urwany ,pęknięty wał,zawór z tłokiem,
ale do tematu
olej lejemy taki jak sie zaleca i ma chulac,skoro da ktos gesty to jestem w stanie zrozumieć
ale nadal ciekawi mnie wada kanałów,w czym ta wada
W tym, że gęstszy olej ma problem, żeby przedrzeć się przez te kanały przy zimnym rozruchu. Zrozum, że silnik najbardziej dostaję po dupie właśnie podczas zimnego rozruchu i jeżeli dodatkowo występuje problem ze smarowaniem to za każdym razem trochę go przycierasz. I tyle. Nic skomplikowanego. A jak panewka się chociaż minimalnie przytrze to już prędzej czy później ją obierze.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-10-23, 10:55 AM przez Mawers Totem.)
2015-10-23, 10:53 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->