remont silnika w motocyklach klasy sport
Autor Wiadomość
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#1
remont silnika w motocyklach klasy sport
Siemanko!

Ostatnio sporo kombinowaliśmy w Garage jak ogarnąć temat panewek w naszych motocyklach. Jakieś podmianki na blok z fazera fz1 z cieńszą uszczelką pod głowice coby zrekompensować cięższy wał i tłoki dające mniejsze sprężanie i takie różne. Sporo czytałem tematów o ludziach którzy znają ludzi którzy znają ludzi co próbowali szlifować wał i kłaść nowe panewki. Czy jest tu ktoś kto osobiście przeprowadzał taką operację? Czy mając wał bez zarysowań i nie wymagający szlifu można dobrać nad wymiarowe panewki bo przemierzeniu ile ten wał się się wyślizgał? Czy ktoś się orientuje jaka jest grubość utwardzenie takiego wału?

Pozdrawiam
2015-10-18, 07:11 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
BaCa Offline
Wariat
*****

Polkowice
Kein

Liczba postów: 1,639
Dołączył: Nov 2012
Reputacja: 6
#2
RE: remont silnika w motocyklach klasy sport
O konkrety to tu raczej będzie ciężko. Ale za pewne będą ludzie którzy znają ludzi Red_icon_cheesygrin
2015-10-18, 07:29 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#3
RE: remont silnika w motocyklach klasy sport
I zostaje jeszcze temat korbowodowych. Które częściej obraca? Te na wale czy na korbie?
2015-10-18, 07:48 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#4
RE: remont silnika w motocyklach klasy sport
Komplet nowych panewek na wał i na korby to około 450 zł. Na wał proponują 5 rozmiarów na korby 4
2015-10-18, 07:51 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Blue Offline
Konkretny
****

Bydgoszcz
ZX10R 2010

Liczba postów: 951
Dołączył: Apr 2014
Reputacja: 2
#5
RE: remont silnika w motocyklach klasy sport
Kiedyś w SV650 dawno dawno temu dałem do robienia silnik. Wał nie dostał niby szlifa, dobrali panewkę samochodową, ponoć pasowała... po 20 km spokojnej jazdy do 3 tys obrotów - jebła. Znalazłem nowy silnik który wyszedł taniej niż poprzedni remont (po sprzedaży tego co zostało). Od tego czasu uważam że panewek nie warto robić.
2015-10-18, 07:59 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Piotr1 Offline
Konkretny
****

Wawa
RN09

Liczba postów: 587
Dołączył: Jul 2014
Reputacja: 1
#6
RE: remont silnika w motocyklach klasy sport
Kilku moich znajomych dorabiało panewki, ale żadnemu nie udało się na dłuższą metę.
2015-10-18, 08:26 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#7
RE: remont silnika w motocyklach klasy sport
Co to znaczy "dorabiać panewki"? I czemu dobierali panewkę samochodową skoro w aso Yamahy można dobrać? Mam w garage graty z rn12 i chyba się pokuszę, żeby to złożyć. Trzeba będzie tylko testera co ma rn12, bo ja mam rn19 a z silnikami do nich jest straszny kibel. Do rn12 mam ze dwa z przyłapaną paneweczką Red_icon_cheesygrin Jeżeli panewki jeszcze nie obróciło, nie rozumiem jaki może być problem gdy wał nie ma rysy zostanie przemierzony i dobierze się po prostu nadwymiar. Gorszy temat to szlif wału, bo tu zastanawiam się jaka może być głębokość utwardzenie. Z tego co wiem producent nie przewiduje szlifowanie wału w super sporcie. Może po prostu w pewnym momencie przy przebiegu rzędu 50.000 km należy zdemontować wał póki nie jest uszkodzony i złożyć na nowych panewkach?
2015-10-18, 10:18 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
mad666 Offline
kto się odważy ze mną ścigac ?
*****

KRAKOOVIA
RN42

Liczba postów: 1,231
Dołączył: Jul 2012
Reputacja: 4
#8
RE: remont silnika w motocyklach klasy sport
Hmmm skoro brniesz w ten temat to znaczy że jeszcze nie masz wiedzy.

Na panewkach jak jest mikro szpara to już wszystko poleci w określonym czasie np 0.01-3000 km. Panewka to po prostu ślizg ktora w połączeniu z olejem jest mega wytrzymała pod względem ilości obr. Jak jest klisza oleju to silnik rn12 wytrzyma myśle ze 150 tys km Red_icon_smile

Wg mnie nie dorobisz idealnie tak samo 4 miejsc z panewkami - one muszą 4 mieć identyczne parametry.

Człowiek musi mieć fuksa jak w lotto by udało sie zrobic 4 takie same gniazda. To jest nieprawdopodobne. Tak uważam. Puki co znam kilku śmiałków którzy utopili kasiorki z 5 tys w panewki i wałki które poszły z dymem w ciagu kilku chwil mimo jakże wielkiej precyzji i wiary w sukces. Nie mowie ze sie nie uda ale twierdze ze to nieprawdopodobne. Mozliwe ale nieprawdopodobne i tyle.
Red_icon_tongue2               Red_icon_jump
2015-10-18, 10:36 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#9
RE: remont silnika w motocyklach klasy sport
To po co Aso sprzedaję panewki nadwymiarowe? Skoro sprzedają to jest jakaś możliwość? Wszyscy tylko mówią, że znają kogoś kto zna kogoś. Ja pytałem czy jest ktoś taki kto to robił a nie słyszał, że ktoś robi.
2015-10-18, 10:40 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#10
RE: remont silnika w motocyklach klasy sport
Po to jest chyba selekcja panewek, żeby dobrać odpowiednie.
2015-10-18, 10:42 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Blue Offline
Konkretny
****

Bydgoszcz
ZX10R 2010

Liczba postów: 951
Dołączył: Apr 2014
Reputacja: 2
#11
RE: remont silnika w motocyklach klasy sport
Nigdy nie widziałem nadwymiarowych panewek do sportów. Nie pamiętam czemu oni dobierali inną, być może przeszlifowali jednak wał minimalnie, było to dość dawno.
W każdym razie ja pozostaje przy swojej teorii (popartej 5 letnimi studiami w kierunku mechanicznym) ze tego się nie robi bo nie masz sprzętu i możliwości dobrania tego tak jak w fabryce.
W nowym motocyklu wyciągnął byś panewki i wsadził w inne miejsca i już się szybciej wszystko rozleci.
2015-10-19, 06:02 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
mad666 Offline
kto się odważy ze mną ścigac ?
*****

KRAKOOVIA
RN42

Liczba postów: 1,231
Dołączył: Jul 2012
Reputacja: 4
#12
RE: remont silnika w motocyklach klasy sport
Jak tak bardzo chcesz to próbuj robić panewki. Nagraj ten spektakularny szoł dla nas. Zapowiada się bombowo  Red_icon_burn
Red_icon_tongue2               Red_icon_jump
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-10-19, 07:36 AM przez mad666.)
2015-10-19, 07:34 AM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
srubar1 Offline
yamaha r1
*****

starachowice
rn12

Liczba postów: 2,123
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 8
#13
RE: remont silnika w motocyklach klasy sport
tak nie naprawia sie wału w tych moto
mam wał ,panewki wyjęte z moto w którym były one sprawne,awaria była gdzie indziej
po rozebraniu panewy wyglądają strasznie postaram sie wam to pokazać....
r1 i życie staje się szybsze......Red_icon_smile
2015-10-19, 07:47 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
żaba Offline
To co Nas kręci
*****

Ostrów Wlkp.
RN19

Liczba postów: 3,126
Dołączył: Sep 2010
Reputacja: 11
#14
RE: remont silnika w motocyklach klasy sport
Mawers Totem ,ja to robiłem (obróciły się dwie korby 2 i 4 ,RN09) jak chcesz się dowiedzieć szczegółów co i jak to podaj mi numer tel. zadzwonię w wolnym czasie Red_icon_smile
_________________________________________________________________
https://www.youtube.com/watch?v=bYzVCaZ7pOc
2015-10-19, 11:12 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
wonsz Offline
DO POWITALNI WONT !
*****

Wrocław
Rn22 '14

Liczba postów: 1,246
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 13
#15
RE: remont silnika w motocyklach klasy sport
kiedys wymienialem panewki w 900 rr hondzie , pochodzila 30 sekund i znow sie zjebalo Red_icon_cheesygrin z tym ze nie robilem szlifu waly tylko po prostu nowe panewki wlozylem i jeblyRed_icon_bggrin
2015-10-19, 11:21 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#16
RE: remont silnika w motocyklach klasy sport
(2015-10-19, 11:21 AM)wonsz napisał(a): kiedys wymienialem panewki w 900 rr hondzie , pochodzila 30 sekund i znow sie zjebalo Red_icon_cheesygrin z tym ze nie robilem szlifu waly tylko po prostu nowe panewki wlozylem i jeblyRed_icon_bggrin

A odpowietrzyłeś pompę oleju przed uruchomieniem?
2015-10-20, 12:19 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#17
RE: remont silnika w motocyklach klasy sport
Są zakłady w Polsce które dysponują odpowiednią aparaturą. Chociażby Krasnobrodzka w Warszawie. Ja nie mówię, że dokonywałbym obróbki w garażu papierem ściernym. Jesteś Mad po prostu maruderem. Skoro oni tam mogą to czemu my tu nie możemy? http://yamahazone.biz/ Odsyłam do lektury. Tam obróbka głowic czy wałów to nie jest temat tabu. A u nas tuning motocykli zaczyna i od filtra "kałena" a kończy na wydechu. Jest jeszcze sporo szlaków do przetarcia.
2015-10-20, 12:26 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#18
RE: remont silnika w motocyklach klasy sport
(2015-10-19, 06:02 AM)Blue napisał(a): Nigdy nie widziałem nadwymiarowych panewek do sportów. Nie pamiętam czemu oni dobierali inną, być może przeszlifowali jednak wał minimalnie, było to dość dawno.
W każdym razie ja pozostaje przy swojej teorii (popartej 5 letnimi studiami w kierunku mechanicznym) ze tego się nie robi bo nie masz sprzętu i możliwości dobrania tego tak jak w fabryce.
W nowym motocyklu wyciągnął byś panewki i wsadził w inne miejsca i już się szybciej wszystko rozleci.

http://yamaha-sklep.pl/content/oryginalp...gram/24329 są i panewki nad wymiarowe
2015-10-20, 12:29 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Blue Offline
Konkretny
****

Bydgoszcz
ZX10R 2010

Liczba postów: 951
Dołączył: Apr 2014
Reputacja: 2
#19
RE: remont silnika w motocyklach klasy sport
Nie jestem pewny bo w tym temacie doświadczenia nie mam więc uznaj to za moje spekulacje Red_icon_wink
To nie są nadwymiarowe panewki tak jak w samochodach, które zakłada się po przeszlifowaniu wału. Już w fabryce na tej podstawie są dobierane tak żeby pasowały jak najlepiej do gniazda i wału przy fabrycznych tolerancjach, czyli pewnie do setnych milimetrów.
O ile pamiętam jak rozbierałem 2 silniki (w suzuki i yamasze) to właśnie panewki różniły się kolorowym paskiem.
2015-10-20, 06:35 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
wonsz Offline
DO POWITALNI WONT !
*****

Wrocław
Rn22 '14

Liczba postów: 1,246
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 13
#20
RE: remont silnika w motocyklach klasy sport
koszt szlifu walu we wro z tego co pamietam jak dzwonilem to chyba 300 zl chcieli , panewki tez mogli dobrac, firma STADMULLER z tego co pamietam
2015-10-20, 08:48 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->