remont silnika r1 rn04
Autor Wiadomość
dominik1987m Offline
Młody
**

Sierakowice
Yamaha YZF R1

Liczba postów: 12
Dołączył: Aug 2015
Reputacja: 0
#1
remont silnika r1 rn04
Witam wszystkich forumowiczów

na koniec sezonu nawalił mi silnik w r1 rn04, wolnym czasie zaczeliśmy go wykręcać, po spuszczeniu oleju wyszło na to że panewki poszły i teraz zwracam się do was z pytaniem:
Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć czy warto remontować ten silnik?
Jak tak czy zna ktoś dobrego mechanika lub jakieś namiary na to gdzie dobrze szlifują wałek korbowy i dobierają dobre panewki po szlifie?

Pozdrawiam
2016-01-20, 11:23 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
żaba Offline
To co Nas kręci
*****

Ostrów Wlkp.
RN19

Liczba postów: 3,126
Dołączył: Sep 2010
Reputacja: 11
#2
RE: remont silnika r1 rn04
jest na forum MawersTotem Red_icon_smile od tego użytkownika bym zaczął Red_icon_smile
_________________________________________________________________
https://www.youtube.com/watch?v=bYzVCaZ7pOc
2016-01-20, 11:44 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
wonsz Offline
DO POWITALNI WONT !
*****

Wrocław
Rn22 '14

Liczba postów: 1,246
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 13
#3
RE: remont silnika r1 rn04
lepiej kupic uzywany silnik moim zdaniem
2016-01-20, 12:43 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
#4
RE: remont silnika r1 rn04
Wszystko zależy od kosztów .. ALE >>>> NIE SZLIFUJE SIĘ WAŁÓW które kręcą się do 12.000 obr .. Jeśli ktoś to zrobi to prawda jest taka że rozleci się w 100% ...
Kupić trzeba CAŁY ZESTAW ( jak mowa o używanym ) >> wał, korby, tłoki, panewki - to jest doważane w fabryce ... wrzucisz całość w blok silnika i masz pewność że pożyje ..
Ale >> kwestia czy wał mocno oberwał ?? Bo często zakładają tylko panewki nowe i wtedy śmiga bez problema ... fotki, jakieś dane po rozebraniu .. mogę spytać wtedy co by zrobił kumpel co się tym zajmuje nagminnie Red_icon_smile  ..
Tylko jak pisze Wonsz i jak napisałem na wstępie .. WARTO ?? Cała robota wyjdzie deko .. a tak masz silnik gotowy, graty ze starego przekładasz jak dobre ( lepsze ) albo sprzedajesz ( głowica, wałki, szklanki, dekle, skrzynia, uzwojenie itp ... ) w końcu może się okazać że jeszcze zarobisz na tej zabawie Red_icon_smile ..
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-01-20, 02:19 PM przez A.S..)
2016-01-20, 02:18 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
dominik1987m Offline
Młody
**

Sierakowice
Yamaha YZF R1

Liczba postów: 12
Dołączył: Aug 2015
Reputacja: 0
#5
RE: remont silnika r1 rn04
Cytat:fotki, jakieś dane po rozebraniu .. mogę spytać wtedy co by zrobił kumpel co się tym zajmuje nagminnie [Obrazek: red_icon_smile.gif]  .. 


fotki wrzucę po rozebraniu go i powiesz mi czy warto było go robić A.S.

dzięki wszystkim za pomoc 

już zamówiłem nowy(używany) silnik teraz czekam na dotarcie paczki z nim i tylko zamontować.
2016-01-23, 07:22 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#6
RE: remont silnika r1 rn04
Moje uszanowanie Red_icon_smile Jestem hehe Red_icon_cheesygrin Producent w ogóle nie przewiduje takiej operacji, bo nie sprzedaję panewek nadwymiarowych, bo wiesz pewnie, że jak zdejmiesz trochę mięsa z wału to i panewki muszą być grubsze. Niestety w Polsce nie dysponujemy sprzętem który pozwoliłby na zrobienie wału i wyważenie go. W Stanach takie operacje nikogo nie dziwią. To co u nas jest niewykonalne u nich jest zupełnie normalne. Problem jest taki, że jak w latach 70' kupiliśmy te nasze maszyny tak zostaliśmy z nimi do dzisiaj. Którą panewkę obróciło? Pewnie na korbie? Lepiej kupić chyba używany silnik i tam ewentualnie zrobić "mały remont" bo jeżeli wał jest dobry to trzeba ustalić ile się wyślizgał i dobrać panewki z fabrycznej selekcji- w dobrym auto szlifie pomogą ci z tym. Do tego uszczelnić silnik, gumki w pompie oleju i będzie cymes. A tak na marginesie to ciężko ci będzie znaleźć silnik do rn04- zwróć uwagę na pękającą tuleje- czasami pęką tak, że po całej tulei jest znak a czasami tak, że jest ledwo wyczuwalna pod paznokciem.
2016-01-23, 11:24 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
dominik1987m Offline
Młody
**

Sierakowice
Yamaha YZF R1

Liczba postów: 12
Dołączył: Aug 2015
Reputacja: 0
#7
RE: remont silnika r1 rn04
(2016-01-23, 11:24 AM)Mawers Totem napisał(a): Moje uszanowanie Red_icon_smile Jestem hehe Red_icon_cheesygrin Producent w ogóle nie przewiduje takiej operacji, bo nie sprzedaję panewek nadwymiarowych, bo wiesz pewnie, że jak zdejmiesz trochę mięsa z wału to i panewki muszą być grubsze. Niestety w Polsce nie dysponujemy sprzętem który pozwoliłby na zrobienie wału i wyważenie go. W Stanach takie operacje nikogo nie dziwią. To co u nas jest niewykonalne u nich jest zupełnie normalne. Problem jest taki, że jak w latach 70' kupiliśmy te nasze maszyny tak zostaliśmy z nimi do dzisiaj. Którą panewkę obróciło? Pewnie na korbie? Lepiej kupić chyba używany silnik i tam ewentualnie zrobić "mały remont" bo jeżeli wał jest dobry to trzeba ustalić ile się wyślizgał i dobrać panewki z fabrycznej selekcji- w dobrym auto szlifie pomogą ci z tym. Do tego uszczelnić silnik, gumki w pompie oleju i będzie cymes. A tak na marginesie to ciężko ci będzie znaleźć silnik do rn04- zwróć uwagę na pękającą tuleje- czasami pęką tak, że po całej tulei jest znak a czasami tak, że jest ledwo wyczuwalna pod paznokciem.

Witam
właśnie znalazłem silnik z rn04 i jeszcze nawet z tego samego rocznika motocykla. to teraz będę musiał go sprawdzić dobrze zanim go zamontuję i będę chciał jeżdzić. możesz mi podpowiedzieć które tuleje powinienem sprawdzić (gdzie umieszczone)? a też pewnie remont starego mojego starego silnika by też nie był mały i pewnie zamiast dawać do szlifu wał to pewnie lepiej było by kupić nowy...
w razie jakiś pytań to mogę się odzywać jeszcze do ciebie?
2016-01-23, 11:42 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
#8
RE: remont silnika r1 rn04
Tuleje to pewnie cylindrów Red_icon_smile ...
2016-01-23, 12:59 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
marcinho4td Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 210
Dołączył: Nov 2012
Reputacja: 1
#9
RE: remont silnika r1 rn04
Chodzi o tuleje cylindrów... Bez ściagnięcia głowicy nie zobaczysz. U Mnie pierwsze oznaki tego to że silnik po rozgrzaniu już nie odpalał, akiedy sie ochłodził palił. W pierwszych R1 jak i R6 to bardzo częsty problem. Te tuleje są zrobione o ile się nie myle z niklasilu i remont nieopłacalny.

Wg Mnie jęsli chcesz to zrobić w malych kosztach możesz szukać silnika z pękniętymi tulejami a pewnie jest ich sporo. Wtedy przekładasz tylko dół silnika do siebie.

Albo tak jak pisali Ci bierz cały silnik a graty ze swojego sprzedaj. Akurat w rn04 jest duzy popyt na piece z uszkodzonym dołem bo jak mówiłem te cylindry padają bardzo często.
2016-01-23, 01:08 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Mawers Totem Offline
Banned




Liczba postów: 296
Dołączył: Jun 2015
#10
RE: remont silnika r1 rn04
Przepraszam za skrót myślowy- oczywiście chodzi mi o tuleje cylindrów. Zimny silnik z walnięta tuleją chętniej zapala, bo zimny olej go uszczelnia (jest gęstszy). Kolejnym objawem jest zasłona dymna po odkręceniu korka wlewu oleju- mały "dymek" to nic strasznego, ale jak wali, że aż po oczach szczypie to jest to znamienne. Wał szlifu odpada. Nie u nas w kraju. Nowy wał w ASO 5500 zł o ile się nie mylę. Tak jak mówi Marcinho4td- popyt na blok z cylindrami jest duży, bo zwyczajnie ich nie nie ma a konstrukcja obciążona jest wadą fabryczną. Myślę, że nie będziesz miał problemu ze sprzedażą chociaż rozsądniej byłoby go zostawić w razie "W"
2016-01-23, 06:01 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
marcinho4td Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 210
Dołączył: Nov 2012
Reputacja: 1
#11
RE: remont silnika r1 rn04
Właśnie też tak pomyślałem, że jeśli jeszcze chcesz pojeździć tym moto to kupuj piec kompletny a graty z tego sobie zostaw. W razie czego masz cylindry na zmianę. Potem przy ewentualnym zmianie moto też je spokojnie sprzedaz.
2016-01-24, 12:51 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->