DOT4 czy 5 ?
Autor Wiadomość
bart Offline
Wariat
*****


BMW S1000RR

Liczba postów: 2,778
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 2
#1
DOT4 czy 5 ?
Sprawdzalem w szukajce i nie znalazlem tego watku wiec pytam ... spotkalem sie z opinia, ze dla spokojnego jezdzenia dot4 ok ale jak ktos lubi zapierdalac to najlepiej do hamulcow lac dot5 . Jak sie do tego odniesiecie ? Racja czy pierdolenie ? Dzieki za opinie Red_icon_smile
2014-06-21, 07:27 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
MarioCFC Offline
Chicken Trips
*****

Mikołajki
RN19

Liczba postów: 1,511
Dołączył: Aug 2013
Reputacja: 3
#2
RE: DOT4 czy 5 ?
2014-06-21, 07:29 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
bart Offline
Wariat
*****


BMW S1000RR

Liczba postów: 2,778
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 2
#3
RE: DOT4 czy 5 ?
Ufff na szczescie to inny temat i tam nie ma pytania czy dot4 czy 5 Red_icon_smile tak wiec ponawiam pytanie.
2014-06-21, 07:33 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
srubar1 Offline
yamaha r1
*****

starachowice
rn12

Liczba postów: 2,123
Dołączył: Apr 2012
Reputacja: 8
#4
RE: DOT4 czy 5 ?
dot4 motula rbf 660
lub niebieski ate blu racing
r1 i życie staje się szybsze......Red_icon_smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-06-21, 07:35 PM przez srubar1.)
2014-06-21, 07:34 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
malikowy Offline
SŁOŃCE NAWALAJ !!!
*****

Łomianki k. Wawy
RN12

Liczba postów: 3,088
Dołączył: Feb 2012
Reputacja: 12
#5
RE: DOT4 czy 5 ?
odpalasz stronę Motula, wybierasz płyny hamulcowe DOT5.1 i DOT3&4
DOT 5.1
100% synthetic fluid, polyglycol bases.
Color Yellow
Dry boiling point 272 °C / 522 °F
Wet boiling point 185 °C / 365 °F
Viscosity at -40°C (-40°F) 820 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) 2.1 mm²/s

DOT3&4
PROPERTIES
100% synthetic fluid, polyglycol bases.
Color Yellow
Dry boiling point 245 °C / 473 °F
Wet boiling point 160 °C / 320 °F
Viscosity at -40°C (-40°F) 1350 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) 2.3 mm²/s

zalety 5.1 wyższa temperatura wżenia zarówno na sucho jak i na mokro do tego 5.1 zalecany do układów z ABS z uwagi na rzadszą konsystencje, dodatkowo informacja że mokrą temperaturę wżenia płyn osiąga dopiero po mniej więcej roku, zaleca się wymieniać co 1-2 lata użytkowania

DOT4&3 zaleca się wymianę co roku

dodatkowo RBF660
100% synthetic fluid, polyglycol bases.
Colour Amber
Dry boiling point 325 °C / 617 °F
Wet boiling point 205 °C / 401 °F
Viscosity at -40 °C (-40 °F) 1698 mm²/s
Viscosity at 100 °C (212 °F) 2.59 mm²/s
# # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # #
R1 RN12 + BMC/PC3/Akrapovic Ypipe/A&R Track ExhaustRed_icon_fuckoffdbl
Shoei XR1100 El Capitan + Alpinestars GPPRO/SupertechR
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-06-21, 07:40 PM przez malikowy.)
2014-06-21, 07:39 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
bart Offline
Wariat
*****


BMW S1000RR

Liczba postów: 2,778
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 2
#6
RE: DOT4 czy 5 ?
Ok malikowy piekny opis mi przedstawiles a tak po ludzku ... warto sprobowac 5.0 czy tam 5.1 ? Ktos uzywa ? Jakies opinie ? Bo nie chce bledu popelnic w tej kwestii Red_icon_smile
2014-06-21, 07:46 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
malikowy Offline
SŁOŃCE NAWALAJ !!!
*****

Łomianki k. Wawy
RN12

Liczba postów: 3,088
Dołączył: Feb 2012
Reputacja: 12
#7
RE: DOT4 czy 5 ?
podstawowe pytanie, do czego Ci to? do hamowania na ulicy - dot4 styknie, do pałowania ostro na torze bardziej bym RBF polecał 600 albo 660

to samo tyczy się klocków, nie kupujesz torowych na ulice bo one potrzebują temp do działania odpowiedniego, a takiej temp na uzyskasz na drodze

RBF600
100% synthetic fluid, polyglycol bases.
Color Amber
Dry boiling point 312 °C / 594 °F
Wet boiling point 205 °C / 401 °F
Viscosity at -40°C (-40°F) 1750 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) 2.5 mm²/s
# # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # #
R1 RN12 + BMC/PC3/Akrapovic Ypipe/A&R Track ExhaustRed_icon_fuckoffdbl
Shoei XR1100 El Capitan + Alpinestars GPPRO/SupertechR
2014-06-21, 08:06 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Artur86
Unregistered




 
#8
RE: DOT4 czy 5 ?
Ja leje teraz rbf660 wczesniej na normalnych przewodach, a teraz na oplotach i powiem ze plyn przy ostrym zapieprzaniu ważniejszy niż oploty na byle jakim płynie...
2014-06-21, 09:38 PM
Odpowiedz cytując ten post
bart Offline
Wariat
*****


BMW S1000RR

Liczba postów: 2,778
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 2
#9
RE: DOT4 czy 5 ?
Artur to samo zauwazylem, sporo jezdze w miesiac potrafie 2 tys nawinac i czuje roznice na klamce po dluzszej jezdzie, miesiac temu wymienialem plyn hamulcowy a po miesiacu mam ciemny braz kolor ... czas wiec sprobowac inny plyn niz pierwszy lepszy o nazwie dot 4.
2014-06-21, 09:53 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
adamRS Offline
Użytkownik
***

Wieluń
R1 rn12

Liczba postów: 123
Dołączył: Jun 2013
Reputacja: 0
#10
RE: DOT4 czy 5 ?
Zauważ że 5.0 to nie to samo co 5.1. 5.0 jest na bazie silikonów i jest przystosowany do innych układów hamulcowych. W zwykłych układach tak jak np. w R1 po zalaniu go możesz uszkodzić układ hamulcowy.
2014-06-22, 10:39 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
bart Offline
Wariat
*****


BMW S1000RR

Liczba postów: 2,778
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 2
#11
RE: DOT4 czy 5 ?
Tak wiec jaki powinien byc wlasciwy plyn do stalowego oplotu yamahy R1 Rn19 ?? Ten 5.0 czy 5.1 czy RBF 600 czy RBF 660 ?? Prosze o wypowiedzi konkretne i poparte jakims zdaniem ...
2014-06-22, 05:16 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
malikowy Offline
SŁOŃCE NAWALAJ !!!
*****

Łomianki k. Wawy
RN12

Liczba postów: 3,088
Dołączył: Feb 2012
Reputacja: 12
#12
RE: DOT4 czy 5 ?
jeszcze raz zapytam bo widzę, że słabo z czytaniem

DO CZEGO CI TO? NA TOR CZY NA ULICE?
# # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # #
R1 RN12 + BMC/PC3/Akrapovic Ypipe/A&R Track ExhaustRed_icon_fuckoffdbl
Shoei XR1100 El Capitan + Alpinestars GPPRO/SupertechR
2014-06-22, 05:58 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
bart Offline
Wariat
*****


BMW S1000RR

Liczba postów: 2,778
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 2
#13
RE: DOT4 czy 5 ?
Do zapierdalania na miescie, trasie, torze.
2014-06-22, 06:02 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
XoXo Offline
Stajenny
***


KTM RC8

Liczba postów: 269
Dołączył: Apr 2014
Reputacja: 0
#14
RE: DOT4 czy 5 ?
To zmieszaj
2014-06-22, 06:07 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
adamRS Offline
Użytkownik
***

Wieluń
R1 rn12

Liczba postów: 123
Dołączył: Jun 2013
Reputacja: 0
#15
RE: DOT4 czy 5 ?
Zalej 5.1 i będziesz zadowolony. Sam na takim jeżdżę i nie narzekam na jakieś oznaki osłabienia hamulców itp.
2014-06-22, 06:19 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Ponury Klecha78 Offline
Banned

Warszawa
B-king

Liczba postów: 113
Dołączył: Jun 2014
#16
RE: DOT4 czy 5 ?
W warunkach drogowych nie ma opcji zagotować nie uwodnionego płynu hamulcowego, latasz po torze zainwestuj w 5.1 latasz po drogach zalej 4 , wbrew temu co piszą dot 5.1 należy wymieniać częściej niz 4 ze wzgledu na jego higroskopijność, nie odczujesz różnicy w hamowaniu miedzy tymi płynami , ja leje 4 i wymieniam co 2 sezony.
2014-06-22, 06:24 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
malikowy Offline
SŁOŃCE NAWALAJ !!!
*****

Łomianki k. Wawy
RN12

Liczba postów: 3,088
Dołączył: Feb 2012
Reputacja: 12
#17
RE: DOT4 czy 5 ?
ja bym zrobił jak Xoxo pisze będziesz miał wtedy zalety wszystkich, w jednym!
# # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # #
R1 RN12 + BMC/PC3/Akrapovic Ypipe/A&R Track ExhaustRed_icon_fuckoffdbl
Shoei XR1100 El Capitan + Alpinestars GPPRO/SupertechR
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-06-22, 06:35 PM przez malikowy.)
2014-06-22, 06:35 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->