Wbijasz 1ynk ciagniesz do czerwonego, wbijasz 2ke ciagniesz do czerwonego, wbijasz 3ke i nagle hamulec bo znow te swiatla... puszczasz manete, zbijasz do 2ki wsluchujesz sie w muzyke zza plecow, ktora rozrywa Twoje uszy i dojezdzasz do swiatel. Cholera, mam fuksa! Pomaranczowe, no to ogien! Jestes juz miedzy autami, ktore dopieo co zaczynaja ruszac, odkrecasz manete i... dupa. Fuck, co sie dzieje? Manetka do konca, a tu nic , nic , nic... nic.... nic!!!!!! co jest? ooo rusza jakos mozolnie rusza. Pytanie, co sie stalo? Przeciez przed chwila bylo OK?!?! Zaczynasz sie martwic, szukac problemow w silniku, moze R1 sie konczy?? A mowili ze skyrznie padaja!! trzeba bylo kupowac suzuki, a tu silnik pada... robisz testy i za ktoryms razem znow sie udalo... odkrecasz manete a tam nic... Otoz jestes posiadaczem R1 z 2007r z rynku amerykanskiego i poprzedni wlasciciel nie zdarzyl jechac do serwisu lub tez R1 zostala sprowadzona od razu do Europy.
Problem lezy w ECU! Czegokolwiek nie zrobisz, nie ominiesz tego problemu. Aby pozbyc sie tej uciazliwej przypadlosci musisz zrobic
a) wymienic / kupic ECU na nowe pozbawione wady (najlepiej 2008)
b) kupic ECU YEC za 900$ i ulozyc sobie zajebista mape (lepsza opcja jesli zamierzasz kupic w przyszlosci PCIII)
o ile opcja B jest kosztowna i wymaga nakladow pozniejszych w programowanie, hamownie itd o tyle opcja A nie wiem czy jeszcze zadziala.
Jak wymienilem w swojej R1 ECU? Pierwsza rzecza jaka trzeba zrobic to dowiedziec sie skad jest Twoja R1. Proponuje zadzwonic do Yamaha USA, YAMAHA CANADA, YAMAHA HAWAII i sprawdzic czy Twoje VIN jest w ktorejs z tych central. Jesli odnajdziesz swoja centrale z ktorej zostala zakupiona Twoja R1 wtedy musisz sie postarac i namowic dealer-a na wymiane ECU na dzialajace poprawnie i mozesz powolac sie na ogolna akcje Yamahy w ktorej wszystkie ECU zostaly wymienione BEZPLATNIE! Oczywiscie wszystko zalezy od tego czy dealer bedzie mial dobry humor i czy jeszcze jest mozliwosc wymiany ECY (czytaj czy maja na stanie!?).
Jesli ta opcja zawiedzie i nie dasz rady wymienic ECU za free w NA wtedy pozostaje Ci ebay.com i szukanie ECU z R1 z 2008roku!!! Tylko i wylacznie z rynku amerykanskiego ze wzgledu na to ze europejskie sa inne i nie pasuja do reszty elektryki.
Mam nadzieje ze powiedzie Wam sie wymienic za free tak jak mi i 5500rpm na 2ce nie bedzie nigdy wiecej straszne
Niestety nie wiem jaka jest roznica po wymianie ECU na nowe, poniewaz moja R1 wraz z ECU otrzymala pare wiecej gadzetow i ogolnie bylo pozytywnie w srednim zakresie i jak zawsze przezajebiscie w czerwonych okolicach.
Good luck! :mrgreen:
PS: Oto i sprawca calego zamieszania, ktory cicho lezy sobie pod Twoja dupa.