rn12 blad 14 i 20 oraz swicaca sie kontrolka silnika
Autor Wiadomość
bartek!!! Offline
Młody
**

zabrze


Liczba postów: 33
Dołączył: Jul 2013
Reputacja: 0
#1
rn12 blad 14 i 20 oraz swicaca sie kontrolka silnika
witam
moja rn12 po przekręceniu zapłonu na liczniku wyświetla mi na przemian numer 14 i 20, oraz świeci się kontrolka problemu z silnikiem która nie gaśnie po odpaleniu, ale od początku, jakiś czas temu miałem wypadek tym motocyklem, motocykl się trochę rozwalił tzn urwało mu całe siedzisko i zdrowo się poobijał, pękła tez obudowa licznika. Jak zacząłem składać motocykl to okazało się ze jest więcej usterek, miałem zerwana wtyczkę z przewodu od alternatora ( 3 białe przewody-złożyłem chociaż nie byłem pewien czy w dobrej kolejności ale ładowanie jest), przy pierwszej próbie odpalenia pojawiły się błędy jakieś i motocykl nie chciał odpalić ,sprawdziłem jakie to były błędy i okazało się że coś z pompką paliwa, sprawdziłem okazało się że pompka w baku się wyskoczyła z zaczepów - zerwał się jeden przewód co idzie do czujnika poziomu paliwa - założyłem inny w teflonowej izolacji. po tych wszystkich zabiegach wykasowałem błędy i motocykl odpalił ale cały czas się świeciła kontrolka problemu z silnikiem a ostatnio zaczęło mi migać przed odpaleniem silnika 14 i 20, doczytałem gdzieś ze coś jest nie tak z czujnikiem ciśnienia atmosferycznego. próbowałem wykasować te błędy ale nie idzie i co może być powodem świecącej się kontrolki silnika, z góry dziękuje za podpowiedzi
2013-09-05, 10:27 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
tajmer Offline
Użytkownik
***

Wielkapolska ZŁOTÓW
ducati

Liczba postów: 197
Dołączył: May 2012
Reputacja: 1
#2
RE: rn12 blad 14 i 20 oraz swicaca sie kontrolka silnika
tyle co wiem w sprawie przewodów od altka to białe przewody kolejność bez jest znaczenia
http://www.gt-electric.pl/subpage.php?id=5&title=motury ++++++++++++++++++++++++++++++++
jest ducati monster 800
były: komar 3, ogar 205, shl 175,cbr 600, peugeot 50cm, kawasaki kx125,hornet 900, r1 rn12, BOULEVARD C90, rn19, Fz1 N
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
2013-09-08, 09:49 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
motokofeina Offline
Młody
**




Liczba postów: 83
Dołączył: Jun 2013
Reputacja: 2
#3
RE: rn12 blad 14 i 20 oraz swicaca sie kontrolka silnika
Bledy 14 i 20 wskazuja na niewlasciwe wskazania cisnienia atmosferycznego. ECU przyjmuje wtedy wartosc 101,3 kPa.

Blad 14 wskazuje na zwracie lub przerwe w obwodzie czujnika - sprawdz kabelki od czujnika do konektora ECU na przerwe i zwarcie do masy. Jesli kable beda ok to jest szansa, ze czujnik padl podczas gleby i nalezy go wymienic. Czarny scenariusz to awaria obwodu czujnika w ECU jednak to najmniej prawdopodobne. Jesli kable beda ok to sprobuj podmienic czujnik na inny, ze sprawnego motocykla.

Blad 20 to niewlasciwe odczyty z czujnika co w tym przypadku wynika oczywiscie z bledu 14.

Bledy 14 i 20 wskazuja na niewlasciwe wskazania cisnienia atmosferycznego. ECU przyjmuje wtedy wartosc 101,3 kPa.

Blad 14 wskazuje na zwracie lub przerwe w obwodzie czujnika - sprawdz kabelki od czujnika do konektora ECU na przerwe i zwarcie do masy. Jesli kable beda ok to jest szansa, ze czujnik padl podczas gleby i nalezy go wymienic. Czarny scenariusz to awaria obwodu czujnika w ECU jednak to najmniej prawdopodobne. Jesli kable beda ok to sprobuj podmienic czujnik na inny, ze sprawnego motocykla.

Blad 20 to niewlasciwe odczyty z czujnika co w tym przypadku wynika oczywiscie z bledu 14.

Bledy 14 i 20 wskazuja na niewlasciwe wskazania cisnienia atmosferycznego. ECU przyjmuje wtedy wartosc 101,3 kPa.

Blad 14 wskazuje na zwracie lub przerwe w obwodzie czujnika - sprawdz kabelki od czujnika do konektora ECU na przerwe i zwarcie do masy. Jesli kable beda ok to jest szansa, ze czujnik padl podczas gleby i nalezy go wymienic. Czarny scenariusz to awaria obwodu czujnika w ECU jednak to najmniej prawdopodobne. Jesli kable beda ok to sprobuj podmienic czujnik na inny, ze sprawnego motocykla.

Blad 20 to niewlasciwe odczyty z czujnika co w tym przypadku wynika oczywiscie z bledu 14.

--
Motokodeina na Facebook'u

MOTOKOFEINA.PL - diagnostyka, tuning, chiptuning, hamownia motocyklowa, przygotowanie na tor
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-09-14, 08:13 AM przez motokofeina.)
2013-09-14, 07:59 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->