Autor Wiadomość
Arturo Offline
Młody
**




Liczba postów: 13
Dołączył: Jan 2013
Reputacja: 0
#1
TCS
Siema!

Szukałem tematu o TCS który jest R1 od zeszłego roku ale forumowa wyszukiwarka nic konkretnego nie wyrzuciła więc pozwalam sobie założyć ten temat.
Testujący różnie wypowiadają się na temat TCS, ja wiem jedynie że jest dużo prostszy niż systemy BMW i Ducati gdzie komputer też bierze pod uwagę kąt złożenia moto, a w R1 jest to oparte tylko na różnicy w prędkości obrotowej pomiędzy kołami. Jeden z testujących powiedział że kontrole trakcji konkurencji działają zanim coś się stanie a w R1 dopiero gdy zaczyna się uślizg (np. w S1000RR jeżeli jesteś w trybie "rain" i motocykl jest złożony więcej niż 38 stopni po otwarciu przepustnicy i tak motocykl nie przyspieszy). Co mnie zaskakuje to aż 6 stopni czułości, konkurencja oferuje przeważnie 3 lub 4. W filmikach promocyjnych widziałem też że jest kontrolka (pomarańczowa) informująca o interwencji systemu TCS.
Byłbym niezmiernie wdzięczny gdyby każdy kto ma jakieś doświadczenie z TCS podzielił się z nimi w tym temacie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-01-14, 11:28 PM przez Arturo.)
2013-01-14, 10:36 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
marider Offline
E=mc^2 ;]

Podlasie
Rn22 / EU

Liczba postów: 2,261
Dołączył: Dec 2011
#2
RE: TCS
TCS jest montowany dopiero w r1 z 2012 roku a tu na forum chyba nikt takiej nie ma. Z tego co czytalem nie jest to jakas rewelacja. Jesienia do swojej 2009 kupilem Bazzaza z TC i QS (ktory kazdy zachwala) ale testy tego cacka przewiduje dopiero w okolicach czerwca, moze w maju jak dobrze pojdzie, na razie bede latal dalej na PC5 i AT, na ktorych musze dopracowac pare rzeczy a Bazzaz cierpliwie lezy i czeka na montaz. Chyba ze BeMisz cos skrobnie conieco bo juz na tym latal..

Na fabryczne wyposazenie nowej R1 nie liczylbym ze to jakis mega wypas jest, jak wiadomo kazdy producent oszczedza jak sie na "ficzerach" wiec montuje podzespoly o chwytliwie brzmiacej "rasowej" nazwie ktore od markowego produktu np. zaciski lub pompy Brembo czy amory Ohlins uzywanego przez profesjonalistow stoi daleko w tyle. Wystarczy spojrzec na Suzuki czy Kawasaki z w/w.
2013-01-14, 11:04 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Arturo Offline
Młody
**




Liczba postów: 13
Dołączył: Jan 2013
Reputacja: 0
#3
RE: TCS
Zacząłem temat to już dopiszę co tam jeszcze wyczytałem - może na tą chwilę wszyscy to wiedzą ale zawsze się znajdzie ktoś kto będzie w przyszłości szukał:
System TCS Yamahy jest raczej nie skomplikowany i interweniuje tylko gdy już nastąpi uślizg tylnego koła. System Kawasaki działa w ten sam sposób natomiast systemy BMW i Ducati posiadają dodatkowo akcelerometry i/lub czujniki żyroskopowe.
System TCS monitoruje następujące parametry:
- prędkość obrotową zębatki zdawczej
- prędkość obrotową wału korbowego
- otwarcie przepustnicy
- zapięty bieg
Jeżeli z kalkulacji wyniknie że koło jest w uślizgu to system reguluje otwarcie przepustnicy oraz pracę wtrysków. Tyle w temacie...
2013-01-16, 07:34 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->