Potrzeba trochę informacji :)
Autor Wiadomość
Ryba1987 Offline
Świeżak
*




Liczba postów: 9
Dołączył: Oct 2014
Reputacja: 0
#1
Potrzeba trochę informacji :)
Witam
Panie i Panowie prosiłbym żebyście mi mniej więcej naświetlili co i jak.. 
Przymierzam się do kupna 1000ccm jakoś koło marca (tak, wiem koniec sierpnia mamy)
Będę chciał około 40k na to przeznaczyć, wcześniej jeździłem na R1 z 2001 roku 3 lata po czym ją sprzedałem.
Po kilku latach przerwy chciałbym jednak wrócić do jazdy, trochę czytam, oglądam ale dalej więcej ogólników niż konkretów..
Przede wszystkim chciałbym żeby maszyna od zera właściwie równo oddawała moc - wychodzi na RN22..
Ogólnie biorę pod uwagę S1000RR z '15, R1 RN22 ale tutaj ponoć roczniki '09-'11 są lepsze do odblokowania ECU niż '12-'14, oraz R1 RN32 z '15.. 
Coś poradzicie ? Bo z tego co czytałem to wychodzi na to że BMW zaczyna żyć od 8k obrotów (ale nie pamiętam czy w roczniku '15 czy ogólnie), a odblokowana RN22 to ponoć diabełek i żyje od startu.. co do RN32 nie znalazłem info jak ten silnik pracuje Red_icon_smile
Temat "lamerski" ale jakby ktoś miał chwilkę to prosiłbym o kilka słów "porównania" i porad co i jak z tymi motocyklami Red_icon_smile
Dzięki i pozdrawiam
2020-08-25, 01:44 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Koczis Offline
Moderator - Forumowa Legenda :)
*****

Warszawa
RN32 Twitty

Liczba postów: 10,665
Dołączył: May 2011
Reputacja: 58
#2
RE: Potrzeba trochę informacji :)
Miałem RN22 w polifcie i bardzo fajne moto do codziennej jazdy. Po odblokowania lata jak głupia.
W kwocie do 40 tysi znajdziesz zadbana sztukę.
Obecnie od 2 lat mam RN32 i jest mniej wygodna ale za to bardziej dostosowana do jazdy po torze. Ma wiele systemów bezpieczeństwa których nie było jeszcze w RN22. 
Tyle że jak Max 40tysi to raczej ulepiona RN32 więc ja bym odpuścił. No chyba że budżet zwiększysz do 50 to kilka sztuk będzie do wyboru, choć większość z USA.
---
Jawa TS350 > XJ600s > FZS600 > RN12 2004 > RN09 2002 > FZ1s GT > RN09 2003 > CBR1000RR SC57a > RN12 2006 > RN22 lift > RN32 + RN01



Moje kiepskie filmy na YT: https://www.youtube.com/user/koczis27/videos





2020-08-25, 05:47 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Ryba1987 Offline
Świeżak
*




Liczba postów: 9
Dołączył: Oct 2014
Reputacja: 0
#3
RE: Potrzeba trochę informacji :)
Ogólnie do toru mnie nie ciągnie - typowo motocykl do polatania do mieście/jakieś wypady nad wodę Red_icon_smile
Aha - do RN22 można jakoś "zainstalować" Launch Control ? Cholernie mi się spodobała ta funkcja
2020-08-25, 06:07 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
#4
RE: Potrzeba trochę informacji :)
S1000RR to nie wiem kto ci takich sensacji nagadał, ale ŁYKA każde RN22 jak dzik żołędzie .. Ma wszystko, albo i więcej niż RN32 bo RN22 nie ma NIC - chyba że polfitowa no to ma ledy i coś niby TC ...

RN32 >> na pewno mocniejsza niż RN22, charakterystyka jak w RN22 tylko właśnie deko mocniejsza... pozycja jak na S1000RR czyli jak na nowoczesnym motocyklu ... twardo, niewygodnie, wysoko itd ...

RN22 i RN32 - flash bez problemu ... w RN22 poczujesz różnicę ale w RN32 to już w ogóle wodotryski łącznie ze zdjęciem limitera prędkości max ... sporo tam można zyskać i pogrzebać ..
S1000RR >>> odblokowanie trybu SLICK i tyle .. cała reszta to grzebanie przy bombie atomowej .. i tak już mocno wysilony silnik w którym siada wszystko i cały czas ( BARDZO dużo podobnych wad fabrycznych jak w RN22 jak nie więcej ) źle ( czytaj >> TANIO ) podkręcone to strzela jak korki od szampana w Sylwestra ..

Niestety na koniec trzeba podkreślić to co napisał Kuba .. za 40.000 zł to ani RN32 ani S1000RR dobrej nie kupisz .. chyba że znośna po przygodach do podpicowania .... S1000RR to tak prędzej z 2013 roku to jeszcze oświeć Boże ..

LC do RN22 nie wgrasz ... QS i DS ... można założyć .. DS dla bardzo odważnych Red_icon_smile .. Może jakaś firma robi osobne moduły z całym wypasem czyli qs+ds+lc+ AW ... nie wiem .. ale jak chcesz moto długodystansowe, wygodne, tanie i z QS i LC + PitLimiter na przykład to tyko K7-K8 w litrze Red_icon_smile ...

Fajnym rozwiązaniem jest też RSV4 z lat 2015 = 2016 .... 36-38 tysięcy da się kupić - ważne żeby była po serwisie a polatasz bez dokładania ze 2 sezony spokojnie .. ma w opór bajerów, bardzo dużo mocy, rwie tak samo czy to jest 2000 obr. czy 12.000 obr. ... Ja mam nieco inne moto bo 2017-2018 ale piec jest ten sam i wprawia w osłupienie za każdym ruchem ręki prawej .....
2020-08-25, 08:12 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
bednar112 Offline
Młody
**

Łódź
Rn22

Liczba postów: 43
Dołączył: Dec 2019
Reputacja: 0
#5
RE: Potrzeba trochę informacji :)
(2020-08-25, 06:07 PM)Ryba1987 napisał(a): Ogólnie do toru mnie nie ciągnie - typowo motocykl do polatania do mieście/jakieś wypady nad wodę Red_icon_smile
Aha - do RN22 można jakoś "zainstalować" Launch Control ? Cholernie mi się spodobała ta funkcja

Po mieście czy nad wodę może Naked będzie lepszy? RN22 po mieście bardzo słabo to widze.
2020-08-26, 05:11 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Ryba1987 Offline
Świeżak
*




Liczba postów: 9
Dołączył: Oct 2014
Reputacja: 0
#6
RE: Potrzeba trochę informacji :)
(2020-08-25, 08:12 PM)A.S. napisał(a): S1000RR to nie wiem kto ci takich sensacji nagadał, ale ŁYKA każde RN22 jak dzik żołędzie .. Ma wszystko, albo i więcej niż RN32 bo RN22 nie ma NIC - chyba że polfitowa no to ma ledy i coś niby TC ...

RN32 >> na pewno mocniejsza niż RN22, charakterystyka jak w RN22 tylko właśnie deko mocniejsza...  pozycja jak na S1000RR czyli jak na nowoczesnym motocyklu ... twardo, niewygodnie, wysoko itd ...

RN22 i RN32 - flash bez problemu ... w RN22 poczujesz różnicę ale w RN32 to już w ogóle wodotryski łącznie ze zdjęciem limitera prędkości max ... sporo tam można zyskać i pogrzebać ..
S1000RR >>> odblokowanie trybu SLICK i tyle .. cała reszta to grzebanie przy bombie atomowej .. i tak już mocno wysilony silnik w którym siada wszystko i cały czas ( BARDZO dużo podobnych wad fabrycznych jak w RN22 jak nie więcej ) źle ( czytaj >> TANIO ) podkręcone to strzela jak korki od szampana w Sylwestra ..

Niestety na koniec trzeba podkreślić to co napisał Kuba .. za 40.000 zł to ani RN32 ani S1000RR dobrej nie kupisz .. chyba że znośna po przygodach do podpicowania .... S1000RR to tak prędzej z 2013 roku to jeszcze oświeć Boże ..

LC do RN22 nie wgrasz ... QS i DS ... można założyć .. DS dla bardzo odważnych Red_icon_smile .. Może jakaś firma robi osobne moduły z całym wypasem czyli qs+ds+lc+ AW ... nie wiem .. ale jak chcesz moto długodystansowe, wygodne, tanie i z QS i LC + PitLimiter na przykład to tyko K7-K8 w litrze Red_icon_smile ...

Fajnym rozwiązaniem jest też RSV4 z lat 2015 = 2016 .... 36-38 tysięcy da się kupić - ważne żeby była po serwisie a polatasz bez dokładania ze 2 sezony spokojnie .. ma w opór bajerów, bardzo dużo mocy, rwie tak samo czy to jest 2000 obr. czy 12.000 obr. ... Ja mam nieco inne moto bo 2017-2018 ale piec jest ten sam i wprawia w osłupienie za każdym ruchem ręki prawej .....

Tak cały czas sobie przeglądam i się "doszkalam" które moto co ma w których rocznikach i mały pierdolnik w głowie jest Red_icon_cheesygrin
Z początku ogólnie chciałem brać rn12 max rn19.. nie ukrywam że filmiki z motobandy oglądałem i tam miel R1RN12 - bardzo chwalili egzemplarz.
Po czym stwierdziłem że jak już coś brać to coś co popierdziela i przez kilka lat będę jeździł z zapasem mocy i "respektem" do maszyny - tak jak to było w poprzedniej mojej rn04..
Wychodzi że odblokowana rn22 ma "jebnięcie" i będzie ok jednakże..
Po chwili widzę S1000RR i to że łyka wszystko ale są awaryjne zwłaszcza w początkowej fazie produkcji z lat '09.. 
Zerkałem okiem na K7/K8 i śliczne to jest, ale już jednak trochę lat mają na karku.. (dwa wydechy - miód na moje oczy)
Ogólnie to na moto chciałem sobie zrobić jakieś wycieczki 2/3 w roku w góry/nad morze - jestem z okolic Łodzi.
Do tego szybkie przeloty 30-50km w tygodniu.
Chciałbym żeby to ładnie przyśpieszało całym zakresem obrotów no i cholernie mi się podoba opcja launch control ale to tylko w bmw widzę i rn32. 
Wyglądem najlepiej mi K7/K8 podchodzi, bo w rn32 te "oczka" - światła do jazdy dziennej/długie, pod ledami mnie drażnią, jednakże dźwięk silnika w rn32 jest filharmonią dla moich uszu.
Bmw ma wszystko.. tyle że te lampy i dźwięk silnika jakoś mi średnio podchodzi..
Co do Aprilii to mało tego widzę na olx'ie chociażby no i zastanawia mnie jak to z serwisem wszak najwięcej chyba japończyków i beemek lata a włoskie maszyny to u nas "egzotyka" (?) czy się mylę ?
No i zgłupiałem :Red_icon_smile
A co z Hondą i Kawasaki ? 
Chciałbym litra albo coś w góre nawet Red_icon_smile
Wiem że to R1 forum a ja tu chce cały rynek oblecieć no ale póki jest czas to wolę podpytać ogarniętych ludzi Red_icon_smile
Naked'a nie biorę pod uwagę.. zawsze mi się typowo sporty podobały..
Aha - tak myślałem jeszcze o Kawasaki ZX-14R/ZZR1400, o tym turystyku, mocy to mu też nie brakuje z tego co widzę, tylko nie wiem który rocznik co miał i czego się w nich obawiać w razie czego.. Hayabusą jeździłem i było ok aczkolwiek tylna lampa to dla mnie tragedia z wyglądu i z automatu odpada Red_icon_smile
Poza tym to coś mi się kojarzy że ktoś mi mówił odnośnie kawasaki zx14r/zzr1400 że ma on jakąś opcję do jazdy po mieście i po trasie - że niby połowa silnika chodzi czy jakoś tak - w ramach oszczędności spalania - ale to chyba bajki jakieś Red_icon_smile
Wiem że proszę o dużo porad i stosunkowo mały budżet jednakże dla mnie to ogromny budżet i chciałbym to dobrze zainwestować.. wiecie o co chodzi Red_icon_smile
Pozdrawiam
2020-09-12, 08:34 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
żaba Offline
To co Nas kręci
*****

Ostrów Wlkp.
RN19

Liczba postów: 3,126
Dołączył: Sep 2010
Reputacja: 11
#7
RE: Potrzeba trochę informacji :)
Oczywiście najlepszym wyborem będzie R1 Red_icon_cheesygrin Paru innych kolegów powiedziało by Ci to samo Red_icon_wink
Można by referat napisać o tym , tylko sensu to nie ma żadnego. Każdy ma swoje zdanie i gusta, a o nich się nie dyskutuje Red_icon_wink
Dużo mitów i legend można poszukać w internecie na temat wielu motocykli, więc proponuję z dystansem do tego podchodzić Red_icon_wink
Najlepiej porozmawiać z kimś kto miał, używał dłuższy czas dany motocykl, tylko by nie był to złom który kupił od handlarza bo zawsze będzie to opinia nie obiektywna. Red_icon_wink

Taka mała dygresja na koniec, jak ja słyszę, że litrowy motocykl nie jedzie.............. to ja nie mam pytań Red_icon_wink
_________________________________________________________________
https://www.youtube.com/watch?v=bYzVCaZ7pOc
2020-09-12, 10:56 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
#8
RE: Potrzeba trochę informacji :)
KAŻDY LITROWY jedzie .. tylko potem przyjeżdża S1000RR czy RSV4 nie mówiąc o V4 z PaniGałą i temat się kończy ...
Co do reszty to zawsze znajdzie się ktoś kto RN12 objedzie Hayabuse Turbo a RN22 przelata 120.000 km do tego olej wymieniając raz na 6 lat .. Red_icon_wink .. tylko >> patrzmy na Świat wyciągając realne i uśrednione wnioski.. Red_icon_wink ..

RN22 jakie by nie było to trzeba po zakupie włożyć deko grosza i z 30.000 km ŚWIĘTY SPOKÓJ ..
Wygodne, pięknie brzmiące, brutalne .. ALE >> nawet po reflashu 150 kuni na kole to CUD nad Wisłą .. Nie zaklinajcie rzeczywistości bo to sensu nie ma .. na pałowaniu do odcięcia dostanie baty i kropka ... Jaki ma sens taka jazda to nie wiem Red_icon_smile .. ale TAK JEST ...
K7/K8 po zakupie trzeba kupić regulator napięcia na zapas i .............. zwiedzać Polskę Red_icon_wink .. Zobaczcie po ogłoszeniach .. 60.000 czy 70.000 km to standard a moto idzie na koło jak szalone .. Red_icon_wink .. Jaki kosz ? Jakie panewki ? Jaki napinacz ?

Aprilia >> serwis i dostępność części to inny wymiar .. coś koło LEVEL ABSURD Red_icon_wink .. ale z odpowiednią dawką cierpliwości i pieniędzy da się przeżyć Red_icon_wink ..
2020-09-12, 07:57 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->