W manualu jest tylko tyle że jeśli stwierdzisz zużycie łańcucha i kół na wałkach ( jest tam to dość dziwacznie opisane ) czyli zniknie 1/4 zęba to wymienić należy łańcuch i koła ...
O napinaczu pisze tylko tyle że jeśli po rozebraniu stwierdzisz że sprężyna jest słaba lub uszkodzona to wymiana ..
TYLKO JAK TO SPRAWDZIĆ - uszkodzona OK ale za słaba ?? Na dodatek nic nie pisze jak sprawdzić łańcuch ( w innych jest odległość między daną ilością pinów ) .. tutaj NIC :/ ...
Długo by pisać ale ja ustawiam rozrząd na znaki i kiedy widzę że góra się nie zgadza ( to jest specyficzne przesunięcie ) to wole łańcuch wymienić .. napinacz - cóż, miałem ich kilka w ręce i stawiają mały opór ALE stawiają a są takie że kciukiem naciskam jakbym poduszkę zgniatał z pierza - tak było u Romka - więc do wymiany ..
Nagrałem nawet film do jakiego stopnia potrafi się zluzować łańcuch kiedy napinacz jest martwy - coś czego NIE MA SZANS zrobić np. w RN22 w RN12 na złożonym rozrządzie robi się kciukiem i łańcuch lata jak makaron
..
Co do 40.000 km to może tak być ale ja sprawdzam tak jak pisałem .. zawory też niby co 40 a u Romka nie było nigdy nic robione ( płytki wszystkie ori i co 0.01 ) i na 20 płytek 11 do wymiany i na 12 zaworów ssących 7 z luzami 0,04 czy 0,02 ... gdzie minimum 0,11 ..
Ja wiem że to jest powiedzmy 300 zł za zawory i sprawdzenie .. ale kurcze, no motocykl jest warty dużo więcej i jest tak zbudowany że to się zużywa :/ ...