Robot
ja tu tylko sprzątam ;P
Szczecin
RN22
Liczba postów: 400
Dołączył: Dec 2014
Reputacja:
11
|
Informacje zebrane - od modelu rn32 wzwyż
Siemka Panowie,
Na samym początku chcę napisać, że nie zamierzam siać tu jakiegoś fermentu i takich tam, bo kocham tą markę i nic tego nie zmieni... lecz podzielę się z Wami pewną informacją, którą warto się zainteresować i podjąć jakieś kroki....(choćby inspekcja silnika..)
Jakiś czas temu dość głośno się zrobiło o niby możliwej usterce (drugi bieg) na którą wołała Yamaha, lecz nic poważnego jakoś tam się nie działo, wadliwy element został wymieniany na taki bez wad i tyle. Słychać było sporadycznie o jakichś tam rzeczach, ale można to było uznać za wypadki nie do końca jasno określane czy to z winy użytkownika czy maszyny - pominę to teraz. Zajmę się tym, o czym sam wiedziałem jakieś dwa lata temu (pewnie części z Was też o tym gdzieś wspomniałem), a mianowicie pękającym wale w dość dziwny sposób. Pisał o tym EDR Performance na swojej stronie (jest też o tym filmik), jak ktoś dobrze poszuka to znajdzie. Myślałem, że sprawa dotyczyła jakiejś tam partii i zostało to już zażegnane. Jednak wypływa to ponownie - mówi o tym kolejna osoba, która zgłębiła dokładnie problem. Mnie osobiście dziwi fakt, dlaczego nie wołają na akcję serwisową... Zresztą uważnie zobaczcie filmik sami !
https://www.youtube.com/watch?v=Vza4wwqcIOA&t=2353s
..niby mała podkładka..heh, a kanały olejowe..
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2020-01-06, 10:11 PM przez Robot.)
|
|
2020-01-06, 09:58 PM |
|
pajak72
Konkretny
Kamień Pom Zach-Pom.
R1M
Liczba postów: 881
Dołączył: Apr 2012
Reputacja:
2
|
RE: Informacje zebrane - od modelu rn32 wzwyż
Wojtek i tu masz racje coś jest na rzeczy ja się nie znam ale z tego co rozmawialiśmy to fakt jest faktem ze te nieszczęsne podkładki zaczęli stosować w 2016 roku nie zależnie czy eu czy us .
BEARING, THRUST 1
2CR-11426-00
2015 rok brak tych podkładek.
https://yama-sklep.pl/oryginalne-czesci-...spf-viewer
2016-2020 a tutaj są.
https://yama-sklep.pl/oryginalne-czesci-...spf-viewer
myślę ze tak jak Wojtek wspomniał okresowa inspekcja silnika w rn32 nie zaszkodzi no chyba ze w serwisówce z 2015 roku nie narysowali to będę musiał zgłębić temat
|
|
2020-01-07, 11:13 AM |
|
Robot
ja tu tylko sprzątam ;P
Szczecin
RN22
Liczba postów: 400
Dołączył: Dec 2014
Reputacja:
11
|
RE: Informacje zebrane - od modelu rn32 wzwyż
(2020-01-07, 11:42 AM)Zygi napisał(a): A jak ma wyglądać okresowa inspekcja w silniku? micha w doł>? tu trzeba pół silnika rozebrać jak coś pierdyknie
Sam sobie odpowiedziałeś, byłaby to najlepsza opcja - chociaż można próbować inaczej - poczekajmy może coś się wyjaśni odnośnie tego..
W Pl chyba nie było jeszcze takiego przypadku ...- poczekajmy na mądrzejsze głowy.
Wysłane z mojego S8 przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2020-01-07, 11:59 AM przez Robot.)
|
|
2020-01-07, 11:58 AM |
|
Koczis
Moderator - Forumowa Legenda :)
Warszawa
RN32 Twitty
Liczba postów: 10,667
Dołączył: May 2011
Reputacja:
58
|
RE: Informacje zebrane - od modelu rn32 wzwyż
Czyli z tego co gość mówi na filmie, blok był przygotowany na te podkładki/dystanse, bo są choćby w bliku w MT10, a dali dupy i w R1 2015 nie włożyli.
Zobaczyli swój błąd i od 2016 powinna ona już być.
Problem w tym, czy mając R1 2016-2018 ma się blok z 2015 czy 2016+.
Inną kwestią jest, czy te dodatkowe blaszki wykonane ze stali, mające inną twardość nie będę wycierały wału i nie pęknie właśnie w miejscu gdzie one są zamontowane.
Trzecią kwestią jest czemu silnik w MT10 mimo że jest w 99% taki sam jak w R1 robi duże przebiegi bez problemów, a przynajmniej o nich nie słychać, a tylko w R1. Może jednak styl jazdy ma tu znaczenie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2020-01-07, 07:19 PM przez Koczis.)
|
|
2020-01-07, 07:18 PM |
|
simon68
Wariat
Oświęcim
RN22,SX450,dzik
Liczba postów: 2,646
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
9
|
RE: Informacje zebrane - od modelu rn32 wzwyż
Koczis, wał jest inny pod te podkładki, z resztą widać po numerze części.....
pytanie tylko czemu pływa, bo tu mowa o bardzo małych wartościach, gość sam mówił że będzie starać się wypracować metodę pomiaru, czy to 100 czy np 150 mikronów luzu, robi problem, na tą chwilę on sam nie ma pojęcia....
szybkie drogi są dla szybkich motocykli, szybkie zakręty dla szybkich motocyklistów....
na chuj koni kupa jak kierowca dupa.........
GAZU PIZDO..........
|
|
2020-01-07, 07:47 PM |
|
Koczis
Moderator - Forumowa Legenda :)
Warszawa
RN32 Twitty
Liczba postów: 10,667
Dołączył: May 2011
Reputacja:
58
|
RE: Informacje zebrane - od modelu rn32 wzwyż
(2020-01-07, 07:47 PM)simon68 napisał(a): Koczis, wał jest inny pod te podkładki, z resztą widać po numerze części.....
pytanie tylko czemu pływa, bo tu mowa o bardzo małych wartościach, gość sam mówił że będzie starać się wypracować metodę pomiaru, czy to 100 czy np 150 mikronów luzu, robi problem, na tą chwilę on sam nie ma pojęcia....
OK. numer wału jest inny, ale już samego korpusu silnika prawie taki sam. Różnią się tylko .....19 lub ........09
|
|
2020-01-07, 09:45 PM |
|
simon68
Wariat
Oświęcim
RN22,SX450,dzik
Liczba postów: 2,646
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
9
|
RE: Informacje zebrane - od modelu rn32 wzwyż
(2020-01-07, 10:26 PM)A.S. napisał(a): Wada nie dotyczyła wodzika ani wybieraka ( pamiętnika ) koło drugiego biegu pękało i miazga z silnika ....
patrząc po numerach części koło drugiego biegu jest już inne
p.s
ale powiem tak, za to trzeba podziękować tym wszystkim pierdolonym politykom itd. odkąd zaczęli się wpierdalać w motoryzację, a to taka a to sraka norma na spalanie na emisję, a to auto ma mieć taki a to sraki system, a motocykl ma mieć to tego mieć nie może itd... to wzrosły nie koszty produkcji, tylko koszty pierdzielonych kar, opłat pseudo badań papier dla papieru itd...
no i cała branża moto zaczęła stosować kaizeny 6s i inne pierdy, po to by zrobić oszczędności,
za starych czasów prototyp był prototypem od 5 do 8 lat za nim trafił na rynek, a dziś 18 miesięcy od pomysłu do salonu, a prototypami jeżdżą klienci przez kilka pierwszych lat sprzedaży.
i potem się dziwić że każdy ma wady fabryczne...
sami tego chcieliśmy dając debilom władzę...........
szybkie drogi są dla szybkich motocykli, szybkie zakręty dla szybkich motocyklistów....
na chuj koni kupa jak kierowca dupa.........
GAZU PIZDO..........
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2020-01-07, 10:48 PM przez simon68.)
|
|
2020-01-07, 10:40 PM |
|
mati939
Świeżak
Liczba postów: 7
Dołączył: Jan 2020
Reputacja:
0
|
RE: Informacje zebrane - od modelu rn32 wzwyż
Czyli wszystkie mają ten problem ?od rn32 do tego rocznika?
|
|
2020-01-08, 08:19 AM |
|
yamaharn2222
Użytkownik
włocławek
rn 22 2012
Liczba postów: 159
Dołączył: Jan 2018
Reputacja:
0
|
RE: Informacje zebrane - od modelu rn32 wzwyż
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2020-01-09, 12:31 PM przez yamaharn2222.)
|
|
2020-01-09, 12:28 PM |
|
A.S.
HULK
śląsk
K8 + K63 2021
Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
22
|
RE: Informacje zebrane - od modelu rn32 wzwyż
A czytał ktoś komentarze pod pierwszym filmem ... czy wy tylko w języku Kaczyńskiego mocni ?
Tam dopiero są argumenty i wpisy ... EDR Performance to dopiero wróg Yamahy no. 1 ... Ehh .. a ja hejtuje
Ale może lepiej nie wiedzieć .. ostatecznie wszystko i tak sprowadza się do pieniędzy .. czyli wysyp R1 od 2015 do 2019 za trzy, dwa .. jeden ....
As we’ve said for 5 years now. This 2015 should be 100% recalled! We have showcased the side to side float often! This is super evident when you simply pull the RIGHT side engine cover. Look at the cam chain! It rubs the cases! How? It’s over 3mm .100” away from the cases! Wtf? It’s because the cranks pulling “left” a lot! Floats over and then with the flex and “tapping” of the counter balancer throw it stops/snaps! We have shown soo many. Street. Race. We’ve built. Other shops built. Our ecu. Other ecu. Stock engines. Stock ecu. Doesn’t matter.
Plus as you pointed out Yamaha quietly changed in 2016 the following to help solve but it didn’t. We still see 2016, 2017, 2018 cranks failing! They changed entire cases, crankshaft, added thrust bearings, changed pistons rods etc yet zero mention of this!
The S or M dosn’t matter. The S has a “different” crank obviously due to steel rods for weight but it’s same exact design and same exact failure
I personally am SO fucking happy to see others even way over across the pond 7000 miles away have seen the IDENTICAL ISSUE! Yamaha should be worried about a class action on these.
|
|
2020-01-09, 06:45 PM |
|