Kamool
Użytkownik
Liczba postów: 445
Dołączył: Jun 2016
Reputacja:
1
|
RE: Benzyna PB95 vs. PB98
|
|
2019-09-29, 05:31 PM |
|
A.S.
HULK
śląsk
K8 + K63 2021
Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
22
|
RE: Benzyna PB95 vs. PB98
Takie pytania biorą się ze zwykłej niewiedzy jakie procesy w silniku mają wpływ na jego pracę ..
Pomijając bełkot marketingowy czyli : więcej oktan = łagodniejsze spalanie = długowieczny silnik .. sprawa ma się bardzo prosto.
Walczymy w silniku motocykla z jednym, najgorszym zjawiskiem czyli SPALANIE STUKOWE ..
Czym więcej oktan tym bardziej możemy przyspieszyć zapłon bo paliwo takie jest więcej odporne na to zjawisko ( tak ogólnie ) czym bardziej go przyspieszymy tym większą mamy moc .. Ale do zwiększenia mocy dzięki zalaniu za 6 zł/litr to jak z Ziemi na Marsa ...
W silnikach seryjnie opuszczających fabryki w Japonii nic to nie daje czy jest 95 czy 99 czy 199 oktan .. W USA mają 89 albo i dużo mniej ( wszystko mieszane z gównem z roślin ) ... i tam faktycznie pisze żeby lać benzynę "premium" bo takowa ma u nich okolice 93-95 oktan ... ta poniżej ma duże właściwości spalania stukowego .. czujnik tam szaleje, zapłon jest dużo późniejszy i moc dużo mniejsza ... Nie zastanawiało was czemu tam maszyny są tak blokowane ??
Problem dla użytkowników seryjnych maszyn bardziej leży po stronie jakości samego paliwa... może wprost >> jest paliwem a nie mieszaniną wody i wielu innych gówien z domieszką benzyny .. Tankując w Polsce paliwo droższe możemy mieć nadzieję ( i zwykle tylko tyle ) że mamy coś lepszego .. w praktyce jest bardzo smutno .. kto wozi paliwa ew. ma kogoś kto przy tym robi to nieźle się śmieje z takiego dajmy na to "wiipołer" .. ..
Lanie 98 czy 100 nic nie da .. ale o tyle dobrze że nie zaszkodzi ..
|
|
2019-09-29, 05:59 PM |
|
Koczis
Moderator - Forumowa Legenda :)
Warszawa
RN32 Twitty
Liczba postów: 10,665
Dołączył: May 2011
Reputacja:
58
|
RE: Benzyna PB95 vs. PB98
Sama jakość paliwa w Polsce daje wiele do życzenia, ale na to nie mamy wpływu.
Ciekawe jest, że np. lejąc PB98 na shellu paliwo jest praktycznie przeźroczyste, jak woda.
Natomiast lejąc 98 na orlenie jest żółta, a jeszcze ciemniejsza jest 95 (takie leję do starego auta).
Arek czyli im więcej oktan tym lepsze, czy gorsze spalanie stukowe?
Sam wątek miał na celu głównie odpowiedzieć na pytanie, czy odczuwacie jakieś różnice.
Nie liczę nawet na 0,01KM przyrost mocy. Chodzi mi głównie o kulturę pracy silnika, spalanie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2019-09-29, 07:40 PM przez Koczis.)
|
|
2019-09-29, 07:36 PM |
|
simon68
Wariat
Oświęcim
RN22,SX450,dzik
Liczba postów: 2,642
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
9
|
RE: Benzyna PB95 vs. PB98
Asior oktanowaość europa a usa rożni się normą badania RON i MON.. nasze 95 oktan to to samo co ich 87....
a co do paliwa które lejemy, to wszystko zależy od tego jak mamy ustawiony zapłon, i czy sprzęt posiada czujniki spalania stukowego, i jaki piec ma stopień sprężania....
bo co do mocy to będzie różnica owszem jak agresywnie ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu.... ale jak sprzęt ma czujnik stukowego, to na mniejszej oktanowosci się przestawi dla użytkownika normalnego będzie nie odczuwalne...
no chyba że mamy mega agresywnie dłubnięte w silniku, to mniejsza oktanowość będzie napierdzielać i tak samo będzie przegrzewać piec...
stara zasada mówi, że jak stopień sprężania do 12,5 to wystarczy 95, jak powyżej to już lepiej 98, bo taki współczynnik 95 potrafi robić samozapłon.........
szybkie drogi są dla szybkich motocykli, szybkie zakręty dla szybkich motocyklistów....
na chuj koni kupa jak kierowca dupa.........
GAZU PIZDO..........
|
|
2019-09-29, 08:59 PM |
|