Niekończący temat opon...
Autor Wiadomość
bart Offline
Wariat
*****


BMW S1000RR

Liczba postów: 2,778
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 2
#1
Niekończący temat opon...
Jak wszyscy wiemy temat opon do moto to temat który nigdy się nie wyczerpie i nie ma takiej ilości wódki aby wystarczyło na przegadanie go .... Tak więc dorzucę do pieca tymże artykułem .

https://www.scigacz.pl/Opony,motocyklowe...36184.html

Co wy na takie argumenty ?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
2019-09-05, 11:10 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
zybex Offline
mistrz prostaków
***

Polska B
RN22

Liczba postów: 359
Dołączył: Nov 2017
Reputacja: 0
#2
RE: Niekończący temat opon...
Tam w komentarzach już ciekawie się robi.
2019-09-05, 01:35 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Tazz Offline
Konkretny
****

Mielec
Gsxr k8

Liczba postów: 637
Dołączył: Jan 2016
Reputacja: 2
#3
RE: Niekończący temat opon...
Ja do dziś sądzę że opony trzymane w odpowiedniej temp nie tracą na wartości no to jak pisze do 5 lat max powyżej to wiadomo
2019-09-05, 01:38 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
#4
RE: Niekończący temat opon...
A ja niestety dowiedziałem się że firmy produkujące opony wpadły na świetny pomysł i >>>> niestety nowo produkowane gumy ( szczególnie Pirelli ) są robione teraz tak że max 24 miesiące i tracą sporo ( jak to Simon tłumaczył sieciują się ) ...
O ile na drodze to na prawdę nie ma się co spinać, jeżdżąc nawet tak że czasem na kolanko na jakimś tam zjeździe przelecimy ( na zasadzie zamknięcia tyłu - nie głębiej ) to luz .. ale w wyścigach opony starsze zaczynają bardzo źle pracować. Zużywają się, targają, tracą gripa ... no niestety kasa jest kasa ...
Miedzy innymi dlatego masa ludzi w WMMP przechodzi na Dunlopa >> więcej mięsa, opona dłużej może leżeć, bardzo dobra praca z dużą tolerancją na ciśnienia .... Metzeler podobnie ale grip -1.. Michelin tak samo trzyma ale znika bardzo szybko .. a Bridgestone pięknie pracuje, trzyma jak Dunlop D212 ( czyli -1 od D213 ) .. ale znika tak w okolicy -1 od Dunlopa ..
Oczywiście >>> to tylko obserwacje tego ci się dzieje i o czym mówią amatorzy i zawodnicy .. każdy może mieć swoje zdanie, baaa nawet powinien Red_icon_wink ..
2019-09-05, 02:16 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
bart Offline
Wariat
*****


BMW S1000RR

Liczba postów: 2,778
Dołączył: Jan 2014
Reputacja: 2
#5
Niekończący temat opon...
A jakie jest wasze zdanie odnośnie ciśnień o których mowa w artykule ? To mnie najbardziej ciekawi. Arek ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
2019-09-05, 03:32 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
simon68 Offline
Wariat
*****

Oświęcim
RN22,SX450,dzik

Liczba postów: 2,642
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 9
#6
RE: Niekończący temat opon...
(2019-09-05, 02:16 PM)A.S. napisał(a): A ja niestety dowiedziałem się że firmy produkujące opony wpadły na świetny pomysł i >>>> niestety nowo produkowane gumy ( szczególnie Pirelli ) są robione teraz tak że max 24 miesiące i tracą sporo ( jak to Simon tłumaczył sieciują się ) ...
O ile na drodze to na prawdę nie ma się co spinać, jeżdżąc nawet tak że czasem na kolanko na jakimś tam zjeździe przelecimy ( na zasadzie zamknięcia tyłu - nie głębiej ) to luz .. ale w wyścigach opony starsze zaczynają bardzo źle pracować. Zużywają się, targają, tracą gripa ... no niestety kasa jest kasa ...
Miedzy innymi dlatego masa ludzi w WMMP przechodzi na Dunlopa >> więcej mięsa, opona dłużej może leżeć, bardzo dobra praca z dużą tolerancją na ciśnienia .... Metzeler podobnie ale grip -1.. Michelin tak samo trzyma ale znika bardzo szybko .. a Bridgestone pięknie pracuje, trzyma jak Dunlop D212 ( czyli -1 od D213 ) .. ale znika tak w okolicy -1 od Dunlopa ..
Oczywiście >>> to tylko obserwacje tego ci się dzieje i o czym mówią amatorzy i zawodnicy .. każdy może mieć swoje zdanie, baaa nawet powinien Red_icon_wink ..

ASior co do opon to jeszcze jeden problem chinole skurwiele biorą cały polimer jaki jest na rynku, i znam firmy które z podłogi resztki zamiatają żeby mieć z czego produkować, a potem struktura nie ta, i sieciowanie leci kilka razy szybciej niż powinno, bo utleniacze nie te itd... i czasem to nawet nie jest ich wina, ale ich winą jest to że w trakcie produkcji pomimo homologacji dla danej mieszanki na wyrobie, zmieniają na inną tylko dla tego że taką mają w magazynie a cza produkować, na papierze parametry niby te same, bo w karcie tak, żeby żaden audytor się nie dowalił bardzo mało danych jest podane,
i robi się sztuczki typu mieszanka P225xxxxxxxxxxx, a te xxxx to albo klei, albo nie, albo starzeje się 10 lat, albo 10 miesięcy, a pierwsze litery oznaczają tylko rodzaj mieszanki i jej twardość i sztuka jest sztuka........

szybkie drogi są dla szybkich motocykli, szybkie zakręty dla szybkich motocyklistów....
na chuj koni kupa jak kierowca dupa.........
GAZU PIZDO..........

2019-09-05, 06:21 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
#7
RE: Niekończący temat opon...
Ciśnienie to w sumie wygląda tak że jakieś tam tabele w necie są, każdy ma ogólną wiedzę że przód około 2.5 .. tył między 1.4 a 1.7 ( MOWA O KOCU ) .. ALE >> tyczy się to opon do jazdy po torze.. Takie drogowe jak ktoś ma to ja od razu mówię że nie mam pojęcia .. Jak już drąży dalej to radzę zmniejszyć na 1.8  ( jak ma koce ) albo dać 1.6-1.7 na zimno i kontrolować po pierwszej sesji co się dzieje ( czy ma tempo żeby ją nagrzać czy ją raczej chłodzi ) ...
Tylko że dotyczy to zwykle ludzi którzy są na torze pierwszy raz, jeżdżą dość wolno ... krzywdy im to ciśnienie nie zrobi a pracująca mocno twarda guma drogowa, lepiej się dogrzeje .. Jak ktoś już coś więcej potrafi to wie że jednak opona to ważna sprawa i kupuje bardziej torowe gumy ..
Problem zaczyna się kiedy opona się nadmiernie niszczy .. TYLKO powodów może być kilka :
- zawieszenie serwisowane często ostatni raz 10+ lat temu w fabryce Red_icon_smile
- hydraulika z dupy + sag ( i sprężyny ) z dupy
- geometria z księżyca
- styl jazdy >> odkręcanie po odprostowaniu a nie podczas odprostowania
- mieszanka na zasadzie : promocja na allegro czyli SC0 która ma być na kilka kółek musi starczyć na dwa dni upalania :/
- czasy i tempo jazdy - OGROMNE ma to znaczenie .. bo determinuje temperaturę pracy opony..
itd ...  
Czyli reasumując >> nie jest to tak że opona się niszczy więc pompujesz 0.3 więcej albo 0.3 mniej i nagle czarodziejska różdżka i .. jest perfect .. no NIE JEST i tak to nie działa .. więc ciśnienie to tylko składowa wyniku ...
Co ważne, to to że mniejsze ciśnienie na twardszej gumie mocniej ją nagrzewa ( TYŁ ) jest więcej styku z asfaltem .. moto łatwiej ( bezpieczniej )  mocno się składa ... wybacza więcej błędów w ustawieniach tylnego zawieszenia .. PRZÓD za to generalnie czym twardszy tym lepiej Red_icon_wink .. niektórzy z zawodników potrafią dać 3,2 na przód .. bo jak przód się odkształci to gleba, moto topornie skręca opona więcej ciepła oddaje na asfalt ... pewnie ma to też dużo wspólnego z pracą przedniego widelca ..  Tutaj wiem dość mało bo i problemów z przodem to widać tyle co nic .. Targa boki kiedy geometria jest źle ustawiona i zbyt dużo masy idzie na przód, kiedy łożyska w kole umarły .. i .. tyle ..
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2019-09-05, 09:35 PM przez A.S..)
2019-09-05, 09:34 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
simon68 Offline
Wariat
*****

Oświęcim
RN22,SX450,dzik

Liczba postów: 2,642
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 9
#8
RE: Niekończący temat opon...
metzeller podaje, zakres ciśnień do swoich opon, ale są widełki i piszą że tak naprawdę należy kontrolować temperaturę opony i dobierać ciśnienie tak żeby opona trzymała 80 stopni,
dla tego tak jak Asior pisze, zawias, styl jazdy, waga moto i drivera wsio ma wpływ, ale jak się ma z sobą pirometr, to łatwo to można ustawić, zresztą widać w motogp jak zawodnicy zjeżdżają do boksu to od razu kontrola temp opony a nie ciśnienia......
ps
a co do artykułu, to takie korpo pierdolenie, kup pan nowe bo nowe najlepsze, a jak najedziesz na agrafkę to uważaj bo cord postrzela, więc cza wyjebać i nowe....
typowa gadka frajerów z marketingu.... tacy ludzie mają zero jaj nigdy nie powiedzą prawdy, bo ktoś mógł by z nimi potem po sądach latać....

szybkie drogi są dla szybkich motocykli, szybkie zakręty dla szybkich motocyklistów....
na chuj koni kupa jak kierowca dupa.........
GAZU PIZDO..........

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2019-09-05, 09:51 PM przez simon68.)
2019-09-05, 09:48 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->