Regulacja seryjnego amorka skretu
Autor Wiadomość
marcin_46 Offline
Użytkownik
***

Częstochowa
rn22

Liczba postów: 206
Dołączył: Jan 2012
Reputacja: 0
#1
Regulacja seryjnego amorka skretu
Mam pytanie czy orientuje sie ktos czy można w seryjnym amoreku skrętu regulowac siłe tłumienia, czy jest on ustawiony standardowo przez fabryke i nie ma co paluchów pachac???
2012-03-08, 02:36 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Cieniu Offline
MotoManiak ;)
*****

W-wa
RN19

Liczba postów: 1,268
Dołączył: May 2011
Reputacja: 3
#2
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu
z tego co sie orientuje to nie mozna z nim nic zrobic ;/
Rn19 + Full Alpinestars + Shoei El capitan Red_icon_smile
2012-03-08, 02:44 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Koczis Offline
Moderator - Forumowa Legenda :)
*****

Warszawa
RN32 Twitty

Liczba postów: 10,667
Dołączył: May 2011
Reputacja: 58
#3
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu
Potwierdzam słowa Cienia Red_icon_smile
---
Jawa TS350 > XJ600s > FZS600 > RN12 2004 > RN09 2002 > FZ1s GT > RN09 2003 > CBR1000RR SC57a > RN12 2006 > RN22 lift > RN32 + RN01



Moje kiepskie filmy na YT: https://www.youtube.com/user/koczis27/videos





2012-03-08, 03:25 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
XoXo
Unregistered




 
#4
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu
Ogólnie seryjny amor skrętu to pomyłka...ale cena jakiegoś dobrego to tez pomyłka Red_icon_wink
2012-03-08, 04:13 PM
Odpowiedz cytując ten post
emilian Offline
Banned




Liczba postów: 56
Dołączył: Sep 2011
#5
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu
Podobno można zmienić olej na gęstszy, przynajmniej tak twierdził poprzedni właściciel mojej r1 (rn12) i niby to w niej zrobił.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-03-08, 04:32 PM przez emilian.)
2012-03-08, 04:30 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
rumian_1989 Offline
Użytkownik
***

Raciąż/Warszawa


Liczba postów: 258
Dołączył: Oct 2010
Reputacja: 2
#6
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu
Eeee tam trzeba mieć duży bajceps i trzymać moto w łapie Red_icon_cheesygrin
Jakby rzekł to hardcorowy koksu Red_icon_cheesygrin
2012-03-08, 06:36 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
marcin_46 Offline
Użytkownik
***

Częstochowa
rn22

Liczba postów: 206
Dołączył: Jan 2012
Reputacja: 0
#7
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu
Wielke dzieki za odpowiedz, chyba trzeba bedzie posluchac rumiana_1989 i "napizgac sie koksu" i kiera w łape :-)
2012-03-08, 08:45 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
marcinpsk Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 260
Dołączył: Jun 2011
Reputacja: 3
#8
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu
Potwierdzam ze mozna zalac gestszym olejem i wtedy troche mocniej tlumi shimy Red_icon_bggrin
2012-03-12, 04:39 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
rumian_1989 Offline
Użytkownik
***

Raciąż/Warszawa


Liczba postów: 258
Dołączył: Oct 2010
Reputacja: 2
#9
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu
A tak serio Red_icon_smile Hmm
Robił ktoś już takie manewry ??
Wie ktoś jaki olej jest seryjnie zalewany ??

Najlepszym sposobem będzie smaru ł - 43 nakłaść Red_icon_tongue Red_icon_cheesygrin
2012-03-12, 06:10 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
marcinpsk Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 260
Dołączył: Jun 2011
Reputacja: 3
#10
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu
Ja u siebie zalewalem gestszym. Stad wiem ze gestszym bo swego czasu dosc mocno zaglebialem sie w temat i mialem info o jakich parametrach olej jest seryjnie. Sprawdze na dniach dokladnie jakim olejem i wrzuce info bo nie mam pod reka banki.
2012-03-12, 08:07 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
rumian_1989 Offline
Użytkownik
***

Raciąż/Warszawa


Liczba postów: 258
Dołączył: Oct 2010
Reputacja: 2
#11
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu
Dobra dobra, czekam na info, ja na pewno wypróbuję Red_icon_smile
2012-03-12, 09:20 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
marcin_46 Offline
Użytkownik
***

Częstochowa
rn22

Liczba postów: 206
Dołączył: Jan 2012
Reputacja: 0
#12
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu
Ja też chętnie.
2012-03-12, 09:37 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
marcinpsk Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 260
Dołączył: Jun 2011
Reputacja: 3
#13
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu
Generalnie fabryczny amorek jest zalany olejem typu 5W. Wazne info jakie znalazlem na zagranicznych forach swego czasu ze powinien byc to olej na bazie estrow, czyli prawde powiedziawszy wiekszosc syntetycznych.
Ja wlalem do siebie gestszy czyli 10W. Mozna tez zapodac i 15W ale juz kiera bedzie ciezko chodzic. Ponoc juz sama wymiana na nowy olej 5W daje roznice.
Ja u siebie zalewalem olejem Valvoline fork oil 10. Z innych firm jakie moge polecic to bell ray, fuchs lub ewentualnie motul, bo te firmy nie rozlewaja swoich olejow w Polsce.
2012-03-13, 11:12 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
rumian_1989 Offline
Użytkownik
***

Raciąż/Warszawa


Liczba postów: 258
Dołączył: Oct 2010
Reputacja: 2
#14
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu
No i w weekend grzebiemy Red_icon_cheesygrin

Musze podejrzeć jak się do niego dobrać Red_icon_smile

Jakieś wskazówki ?
2012-03-13, 04:34 PM
Strona WWW Szukaj Odpowiedz cytując ten post
marcinpsk Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 260
Dołączył: Jun 2011
Reputacja: 3
#15
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu
2 srubki do odkrecenia (1 na stelazu czachy a druga przy kierze). Olej zlewasz wykrecajac taka srube wkrecana w korpus - taka na klucz trzpieniowy szesciokatny. Trzeba popompowac troche ramieniem amorka zeby wypsikac caly olej.
2012-03-13, 08:58 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
mumin78 Offline
Młody
**

wwa
rn12

Liczba postów: 55
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 0
#16
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu
Wlasnie planuje na dniach u siebie zmienic oliwke w amorze. bo mientki" jest. wydaje mi wie ze u mnie na amorze sa 2 srubki(imbusowe) po dwoch stronach korpusu (koncach ) amorka. . nie ma znaczenia przez ktora spuszcze i napelnie,? czy obie sluza do tego samego..i? i ile tej oliwy wlasciwie wchodzi. zeby nie przedobrxzyc.
Pozdr
2012-03-25, 11:09 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
mumin78 Offline
Młody
**

wwa
rn12

Liczba postów: 55
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 0
#17
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu
to ze wazne zeby nie zapowietrzyć to chyba jasna sprawa Red_icon_smile))
ale ile tego i czy ma znaczenie którą śrubką - może krótka instrukcje by ktoś kto zmieniał skrobnął ?
jak spuścić to proste - ale jak napelnić zeby było dobrze i bez bąbli to juz moze być bardziej upierdliwe.
thx
2012-03-25, 06:55 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
mumin78 Offline
Młody
**

wwa
rn12

Liczba postów: 55
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 0
#18
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu
własnie wymieniłem olej w seryjnym amortyzatorze skrętu, zalałem 10w ( fabrycznie chyba 5w)
czynność jest prosta a efekt bardzo ale to bardzo zadowalający,
potrzebne - strzykawka 20-25 mll + gruba igla plus tyle samo oleju FORK OIL - 5w/ 10w - w zależności czy chcemy zeby był sztywniejszy czy nie ( przy 15w będzie pewnie już bardzo sztywny do miasta napewno za bardzo ) i z 50 mll nafty

pokrótce jak to ugryźć:
wykręcamy amor
sprawdzamy ruch teleskopu żeby mieć porównanie u mnie słychac było trzeszczące bąbelki powietrza do tego chodził lekko bardzo i niepłynnie Red_icon_no

, odkręcamy w korpusie od góry dużą imbusową śrubę, ( są jeszcze dwie małe mini imbusiki z boku amorka ale nie trzeba ich ruszać ) pompując amorkiem wylewamy stary olej do pojemnika - uwaga bo może chlapnąć ( u mnie starego oleju wyleciało pare kropel do tego czarnych )

w drugim kroku należy wypłukać czymś resztki starego syfu - preparatem czyszczącym i rozpuszczającym olej ale nie niszczącym uszczelek - może być nafta, zalewamy amorek pompujemy wylewamy , i tak ze 2-3 razy aż zaczenie wylatywać czysta nafta.
następnie odstawiamy na jakiś czas do gory nogami zeby nafta wyciekła do konca i wyschła...( ja zostawiłem na noc)

no i w trzecim kroku zabieramy się za upierdliwe napełnianie -
przyda się strzykawka - 20mll ( mniejsza będzie na dwa razy co skomplikuje zabawe) igła jak najgrubsza - różowa 1.5mm chyba taką miałem )
nakładamy igle wyciągamy tłok ze strzykawki i nalewamy ok 20 mll - lepiej zalewać strzykawe od góry zatykając igłą żeby nie wyleciało od dołu - POWOLI, uleci pare kropel ale to szczegół, warto z tego względu że jak zrobimy to poowoli i ostrożnie olej będzie bez bąbelków których być nie może, przy szybkim wciąganiu do strzykawy może i prawdopodobnie sie spieni. czekamy chwile aż olej sie ustoi ładujemy tłok odwracamy strzykawe wystrzykując nadmiar powietrza.
jak już mamy full strzykawe z olejem bez perełek powietrznych, stawiamy amor dziurą po imbusowej śrubie do gory, wciskamy tłok do końca - ( chyba bez znaczenia w którą strone wazne zeby amor był wysunięty lub wsunięty do konca)
pakujemy igle najdalej jak sie da i POWOLI napełniamy - prawie do pełna, potem BARDZO POWOLI ruszamy tłokiem w druga strone do konca - olej wessie i pokaże sie przy górnym wewnętrznym zaworku ( dziurce) pare małych bąbli , uswamy wszystkie igłą, i dolewamy znowu pare mililitrów do pełna, powtarzamy czynność 5-10 razy POWOLI - jak już amor będzie pełny pod korek i przy ruchu w góre i w doł do oporu nie będą sie pojawiać bąbelki...
- należy pompować kilkanaście/kilkadziesiąt razy przy zalanym do pełna i usuwać bąbelki, należy to robić płynnie w pełnym zakresie ruchu - i nie za wolno - i nie za szybko - jak zapompujemy za szybko może trysnąć Red_icon_smile, tak zeby wypchnąć całe zabłąkane powietzrze z zakamarków które zawsze gdzieś siedzi..
...jak już będzie ok - i amor będzie pracował rowno i bez pokazujących sie bąbelków - w zalany pod korek amorek - powoli wkładamy i dokręcamy spowrotem imbusową śrubę (zaworek) przez którą spuszczaliśmy olej, ( troche sie uleje bo śruba przy wkręcaniu wypchnie nadmiar oleju)
jak zrobiliśmy wszystko starannie po zakręceniu śruby można sie cieszyć dobrze działającym i sprawnym amorem - jak słychać skwierczące powietrze i przesuwa się niepłynnie - OD NOWA Red_icon_wink)

zalałem olej 10w fork oil - taki do lag - amorek chodzi pięknie efekt jest super - płynnie i stawia spory opór ,
nie wiem czy nie za spory, do jazdy w korkach i mieście, ale to zobaczymy, najwyżej zaleje spowrotem 5w. zważywszy na to ze miałem tam pół na pół zużytego oleju z powietrzem - różnica jest KOLOSALNA

cała operacja - ok 20 - 30 minut roboty głównie pompowania i odpowietrzania po napełnieniu nowym olejem , ( + pare chwil, najlepiej noc na osuszenie po płukaniu)

polecam
naprawde warto ;P

PS - po przejazdzce po mieście - sporo w korku przy wolnej prędkości - 10w - nie jest za twardy absolutnie (jak dla mnie) myśle ze i na 15w można by spróbować, moze nast razem tak z ciekawości zaleje a nuż będzie jeszcze lepiej

Pozdr
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-04-17, 07:47 AM przez mumin78.)
2012-04-16, 07:55 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
andrzej 84 r1 Offline
Użytkownik
***

starogard gdański
rn13

Liczba postów: 327
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 1
#19
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu
też koledzy mam zalane u mnie amorek 15w prędzej miałem 10w tylko za słabo chodził jak dla mnie i teraz jest naprawdę super , sama operacja bardzo a to bardzo łatwa.Dobra sprawa jak ktoś nie chce wydawać 1500zł na Ohlinsa.
2012-04-17, 08:17 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
andrzej 84 r1 Offline
Użytkownik
***

starogard gdański
rn13

Liczba postów: 327
Dołączył: Mar 2012
Reputacja: 1
#20
RE: Regulacja seryjnego amorka skretu
masz kolego racje, miałem Ohlins w rn09 i chodzi o to ze ustawieniami pózniej i tak się nie bawisz a to jest dobry kompromis jak ktoś niema teraz wolnego 1500zl, [a Ohlins zawsze bedzie lepszy od orginału]
2012-04-18, 02:58 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->