Potrzebne :
1. RN22 albo 23
2. Czujnik ciśnienia oleju M16x1.5 - standardowo podający na pinie masę przy ciśnieniu poniżej 0,5-0,6 bara
np.
http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-olej...62585.html
W zależności od motocykla rozmiary gwintu i jego rodzaj mogą się różnić - najlepiej sprawdzić jaki jest w danym silniku w miejscu gdzie serwisówka podaje punkt mierzenia ciśnienia oliwy ...
3. Dioda - zwykła, mocna dioda LED na 12 Volt (z wbudowanym opornikiem, żeby nie dokładać już żadnych rezystorów )
4. ok. 1,5 metra przewodu byle jakiego np. 0,75mm - jedna żyła
5. Parę kluczy, lutownica i cyna itp .. zależy jak kto chce łączyć przewody ..
I tak :
Odkręcamy śrubę z prawej strony silnika poniżej dekli od impulsatora ( czujnik położenia wału ) ..
i wkręcamy czujnik ....
Lutujemy przewód i ciągniemy go w okolice półki górnej czy zegarów - tam gdzie chcemy mieć zamontowaną diodę ...
Dioda : ( na przykład :
http://allegro.pl/dioda-led-10mm-biala-z...83435.html )
zbudowana jest tak że ma dwie nóżki .. dłuższą i krótszą ..
Pociągnięty kabelek od czujnika lutujemy ( podłączamy ) do KRÓTSZEJ NOGI ( to jest "-" czyli masa ) .. a do dłuższej nogi podłączamy drugi kabelek który ciągniemy z wtyczki od POSTOJÓWEK w lampie :
W tej wtyczce są dwa kable ( masa i +12Volt, kiedy przekręcimy kluczyk ) .. ten kabelek który nas interesuje ( +12V ) nie pamiętam jaki ma kolor a w serwisówce jest wersja kierunek/postój z USA więc nie napisze .. ale pewnie inny niż czarny. Nawet jeżeli podłączycie pod zły TO NIC SIĘ się uszkodzi ..
Łączycie kabelek z dłuższą nogą diody ... przekręcacie kluczyk w stacyjce i dotykacie do jednego w tej czarnej wtyczce albo do drugiego ( NO TYLKO NIE ZEWRZYJCIE NIM OBU bo wywali bezpiecznik !!!! ) ..
Na jednym z nich dioda zaświeci mocnym światłem .. I TO JEST TEN ..
Nacinacie go, trzeba przylutować do niego ten od diody - taśma - coby tam wilgoć nie wchodziła i tyle ...
Izolujecie też nóżki diody ( koszulka termokurczliwa np. czy taśma ) żeby się nie zwarły.
Jako że ja mam wywalone kierownice ORI to zostały mi w półce dwie dziury po śrubach .. w jednej mam blaszkę od laptimera a w drugą idealnie wchodzi dioda ..
Kiedy moto jest zgaszone i ciśnienie spada poniżej 0,6 bara dioda świeci ( kluczyk przekręcony na ON ) :
Po zapaleniu motocykla kiedy ciśnienie przekracza 0,6 bara .. masa na pinie czujnika znika i dioda gaśnie :
całość może 20 zł, robota prosta że nawet masakryczny matołek sobie poradzi ... a gadania 150 stron
..
Oczywiście można kupić inny czujnik .. np. odłączający masę przy 2 barach .. od 2,5 tysiąca obrotów pewnie będzie coś ponad 2 .. wtedy wychwycimy nie agonię a spadek wydajności pompy .. JEDNAK !!! >>>>> u mnie na gównianej oliwie ( czyt. Yamalube ) dioda mrugała na wolnych obrotach ( 1200 obr ) już na czujniku 0,6 bara !!!!! Po wizycie na torze i zjeździe zaraz migotała na wolnych .. Podniosłem obroty ( FTE ) na 1850 .. oliwę zmieniłem na 10w50 LM i dioda NIGDY się nie zapala po odpaleniu silnika .. ale wasze motki takich modów nie mają a i oliwę niektórzy muszą lać kiepską bo przekonać się nie dadzą ( z wielu różnych powodów które tutaj już przerabialiśmy ) .. więc polecam 0,6 bara bo ten od 2 barów będzie ciągle "świecił"