Oprogramowanie ECU RN12
Autor Wiadomość
ernst Offline
Użytkownik
***

Kraków
Ducati Diavel C

Liczba postów: 215
Dołączył: Apr 2015
Reputacja: 1
#1
Oprogramowanie ECU RN12
Od RN19 zmienił się ECU z Mitsubishi na DENSO. O ile do DENSO jest trochę xdf-ów, to do Mitsubishi nie mogę niczego znaleźć. Żadnego mappacka, xdf-a, a o damosie to chyba nie ma co marzyć. Wziąłem oprogramowanie ze sterownika z rocznika 2005 i 2006. Oba roczniki wyraźnie różnią się głównie w 7 sekcjach. To mapy paliwa, czas wtysku, lambda, kąty ? Ma może ktoś z was jakiekolwiek informacje o lokalizacji map, faktorach offsetach itp. ?

   
   

2017-01-02, 09:19 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
#2
RE: Oprogramowanie ECU RN12
No nie ma bo te ECU od RN12 nie przewiduje tak swobodnego remapu jak RN19 czy RN22 .... Nikt tego nie rozwija ani nie rozgryza .. Stanęło na PC-V i finał ... Bardziej zaawansowane zabawy to już kompy wstawiane zamiast serii ...
Na HackECU coś tam jest ale ja nie rozumiem co oni tam piszą i o czym Red_icon_tongue ...

Najłatwiej dorwać PC-V - doprowadzić do niego wszelkie możliwe dane .. potem AT-200 i dostroisz wszystko na perfect ...
Taniej można zrobić inaczej ... kupić PC-V w używce .. potem sonde z interfejsem + darmowe oprogramowanie ( około 900 zł ) ... podpinasz pod kompa .. laptop do plecaka i power ...
Na laptopie zapisze się co i jak i kiedy .. i na podstawie tego możesz obliczyć gdzie ile w mapie podnieść żeby AFR był bogatszy .. no ale to jest żmudne bez AutoTune ... a AT to 1200 zł .. a w używce ktoś gdzieś miał na olx ..
Problemem będzie tylko SONDA ori ... Jeśli nie będzie w komplecie z PC-V tego eliminatora to trzeba samemu wykminić coś co będzie podawało do ECU ile trzeba ..
2017-01-02, 09:53 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Robot Offline
ja tu tylko sprzątam ;P
***

Szczecin
RN22

Liczba postów: 400
Dołączył: Dec 2014
Reputacja: 11
#3
RE: Oprogramowanie ECU RN12
Też tak myślę jak Arek Red_icon_smile - to najlepsza opcja do rn12 (PC-V i AT-200) jeśli chcesz się bawić sam oczywiście...
Co do AT-200 z olx to cena prawie jak za nowy, a jeszcze jedno.... z eliminator'em nie będzie problemu bo rn12 nie posiada seryjnie sondy lambda (no chyba że ta 06- sorrki jeśli się mylę) w y-pipe musisz wspawać tuleję(pod kątem chyba 15 stopni) trochę większą niż w oryginale jest (np.w rn19 i wyżej na tą AT-200) i można się bawić Red_icon_smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-01-02, 10:18 PM przez Robot.)
2017-01-02, 10:16 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
ernst Offline
Użytkownik
***

Kraków
Ducati Diavel C

Liczba postów: 215
Dołączył: Apr 2015
Reputacja: 1
#4
RE: Oprogramowanie ECU RN12
Nie, ze swobodą remapu, to się nie zgodzę, bo każdy z producentów sprzętu motoryzacyjnego utrudnia jak może wszelkie modyfikacje. Tu jest raczej kwestia mniejszej dostępności sprzętu w okresie kiedy dany moto był na topie. Protokół do sterowników F8T82XXX w Piasini wszedł bodajże od wersji 4, a w K-tag dopiero w ostatnich update. Natomiast sterowniki DENSO są bardziej powszechne, bo posiada je gro samochodów i protokoły zostały rozgryzione wcześniej. Samo podłączenie Mitsubishi jest dużo prostsze, bo to tylko zasilanie, VPP i K-line. A na przykład dla rocznika 2009, to już JTAG i wiercenie, cięcie obudowy, odczyt po JTAG,a zapis po pinach. No i w to wpisał się PC, który jest niczym innym jak bardziej skomplikowaną wersją BOX-a. Z doświadczenia powiem, to dupa a nie modyfikacja. Chociaż nie wiem jak to jest z wersją V ale chyba też jest wpinana szeregowo między transmisję. Ale nie o to chodzi Red_icon_wink
Wszystko jest do rozwalenia. Na ecuhacking jest tylko DENSO. Są nawet całe paczki z xdf-ami, więc wystarczy wziąć TunePro i... ogień Red_icon_wink O F8T82XXX cisza Red_icon_sad Natomiast wiadomo, że są niewielkie różnice w mocy i osiągach pomiędzy rocznikami. Co więcej, jak porównałem, to zmiany w oprogramowaniu są nie wielkie. Lokalizacja map jest niezmienna(przynajmniej w tym co ja posiadam), co niesamowicie ułatwia sprawę. Dodatkowo lokalizacja zmian (co zamieściłem na screenach) jest też tylko w paru niezmiennych pod względem adresacji miejscach. Teraz wystarczy tylko rozpoznać co to jest za mapa aby określić jej factor i mieć wgląd gdzie fabrycznie jest dokonywana zmiana podnosząca osiągi.
Wiadomo jest, że były wersje ograniczone na niektóre rynki. To są bodajże wersje F8T82074 dla rynku francuskiego i niemieckiego. I wersje pełne F8T82073 dla pozostałego rynku europy oraz USA. Istnieje też wersja F8T82071, która nie wiem czy ma jakieś ograniczenia. Tą wersję będę miał odczytaną jeszcze w tym tygodniu z motocykla jeżdżącego od początku w Austrii i o dziwo z roku 2005, mimo iż numeracja wskazuje na najwcześniejszy z produktów.
Bardziej orientujecie się w temacie właściwości R1 w poszczególnych rocznikach, więc poprosiłbym was o informacje jak to wygląda rocznikowo w RN12. Bo internet jak papier wszystko przyjmie i może się okazać, że moje założenia są błędne.
No i pozostaje jeszcze kwestia wszelakich ograniczników typu wyświetlana Vmax i różnic sprzętowych, które zapewne są danymi kilku bajtowymi. To jest najgorsze do znalezienia. Ale to potem... o ile z tego coś wyjdzie  Red_icon_rolleyes

2017-01-03, 07:48 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
ernst Offline
Użytkownik
***

Kraków
Ducati Diavel C

Liczba postów: 215
Dołączył: Apr 2015
Reputacja: 1
#5
RE: Oprogramowanie ECU RN12
Posiedziałem trochę nad tematem i rozgryzłem większość z map. Mam lokalizację, rozmiary i osie X, Y. Niestety nie mam factorów. Z tym będzie chyba najgorzej Red_icon_sad Jak na razie szukam specjalistów od sterowników "miśka" nawet w samochodach, bo jest duże prawdopodobieństwo, że będzie podobnie.

   
   

2017-01-04, 10:52 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
szymek Offline
Szymek
*****

CTR
Banan

Liczba postów: 1,733
Dołączył: Jul 2011
Reputacja: 9
#6
RE: Oprogramowanie ECU RN12
Sorry Panowie za offtow ale dla mnie to wiecej tu czarow niz w harrym poterze Red_icon_cheesygrin

Powodzenia w modzeniu Red_icon_smile

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
2017-01-04, 04:32 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
nowy Offline
Użytkownik
***

BB
RN12 '05

Liczba postów: 145
Dołączył: Mar 2015
Reputacja: 0
#7
RE: Oprogramowanie ECU RN12
straszne sajens fikszyn Red_icon_cheesygrin
2017-01-04, 05:39 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
ernst Offline
Użytkownik
***

Kraków
Ducati Diavel C

Liczba postów: 215
Dołączył: Apr 2015
Reputacja: 1
#8
RE: Oprogramowanie ECU RN12
Panowie, żadne Harry Potery i fikszyny Red_icon_smile Brakuje tylko definicji "faktorów", czyli potocznej nazwy monożników/dzielników tych liczb, które widzicie na screenach aby te mapy automagicznie były zrozumiałe dla wszystkich.
Jak na przykład ta mapa z silnika diesla.Od razu widać. że ta mapa mówi o ciśnieniu paliwa na listwie zasilającej wtryski CR. Przy 2000 obrotach i dawce żądanej paliwa 30mm3 ciśnienie na listwie będzie wynosiło 877bar.

   

Proste ? Tak samo będzie z powyższymi mapami. Trzeba tylko albo wiedzieć co to za mapa i na podstawie tej wiedzy dobrać factor albo znać factor, bo po nim będzie wiadomo co to za mapa Red_icon_smile

Znalazłem gdzieś(i teraz nie wiem gdzie Red_icon_sad), że między rocznikami RN12 jest parę kucyków różnicy. A widać, że między rocznikiem 2005, a 2006 jest zmiana w niektórych mapach. Natomiast moja z 2005 i kolegi też z 2005 różnią się tylko sekcją danych (pewno immo itp.) 

To co jest czerwone jest fragmentem z podniesionymi wartościami względem mapy wzorcowej. A więc zmiany faktycznie są.
   

Nie jest to mapa lambda, bo RN12 takowej nie ma. Zastanawiam się czy nie jest to load, czyli dawka paliwa (lub % dawki paliwa) względem TPS i obrotów silnika.


Teraz potrzebuję sterownik z wersji ograniczonej. Czyli sterownik wychodzący na rynek bodajże Francji.

2017-01-04, 10:41 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
ernst Offline
Użytkownik
***

Kraków
Ducati Diavel C

Liczba postów: 215
Dołączył: Apr 2015
Reputacja: 1
#9
RE: Oprogramowanie ECU RN12
Tak dla informacji mam rozgryzione 4 mapy zapłonu, 12 map paliwa i dwa ograniczniki momentu obrotowego. I na tym utknąłem Red_icon_sad
P.S. To powyżej, to jedna z map paliwa.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-02-01, 06:50 PM przez ernst.)
2017-02-01, 06:49 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Lukaniu94 Offline
Użytkownik
***

Świętokrzyskie
RN 12 GOLD

Liczba postów: 206
Dołączył: Aug 2015
Reputacja: 0
#10
RE: Oprogramowanie ECU RN12
Ernest mam takie pytanie co ty chcesz zrobić? Red_icon_smile Chcesz odblokować rn12 ? Red_icon_smile
2017-02-01, 07:10 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
ernst Offline
Użytkownik
***

Kraków
Ducati Diavel C

Liczba postów: 215
Dołączył: Apr 2015
Reputacja: 1
#11
RE: Oprogramowanie ECU RN12
Chcę rozgryźć oprogramowanie. Od dziecka tak mam, że jak coś działa, to muszę to rozebrać na części pierwsze i przeanalizować co i dla czego Red_icon_smile Nie latam po torach, więc bardziej dla sportu to robię. Hamownię mam też tylko do puszek, więc nie mam jak tego sprawdzić. Ale po prostu krew mnie zalewa jak jest sterownik, w dodatku w moim sprzęcie, a ja nie wiem co w nim jest Red_icon_smile Pewno na rozgryzienie całości nie będę się porywał ale na samą sekcje map trochę wolnego czasu poświęcę. A to już powinno pozwolić na osiągnięcie więcej niż daje fabryka. Może komuś się przyda...

2017-02-01, 07:41 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
shogun_zag Offline
Geriatric Team
*****

Sosnowiec
motóry 1 i pół

Liczba postów: 2,017
Dołączył: Nov 2016
Reputacja: 2
#12
RE: Oprogramowanie ECU RN12
Szacun ERNEST, to mi sie podoba!

W imię zasady ... "jak się nie da, jak się da" Red_icon_cheesygrin
2017-02-01, 07:54 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
ernst Offline
Użytkownik
***

Kraków
Ducati Diavel C

Liczba postów: 215
Dołączył: Apr 2015
Reputacja: 1
#13
RE: Oprogramowanie ECU RN12
Dziękuję bardzo Red_icon_smile
Może bardziej według zasady "Co ? Ja nie potrafię ?!" Red_icon_cheesygrin

2017-02-01, 07:57 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
shogun_zag Offline
Geriatric Team
*****

Sosnowiec
motóry 1 i pół

Liczba postów: 2,017
Dołączył: Nov 2016
Reputacja: 2
#14
RE: Oprogramowanie ECU RN12
Hahaaaa! Walcz chłopie! Bo jak nie Ty, to kto?! Red_icon_smile
2017-02-01, 08:00 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Kamool Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 445
Dołączył: Jun 2016
Reputacja: 1
#15
RE: Oprogramowanie ECU RN12
I jak tam się ma sprawa bo temat ciekawy, a coś ucichło Red_icon_smile?
2017-04-03, 11:47 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
ernst Offline
Użytkownik
***

Kraków
Ducati Diavel C

Liczba postów: 215
Dołączył: Apr 2015
Reputacja: 1
#16
RE: Oprogramowanie ECU RN12
Sprawa ma się tak, że mam część map rozpisanych. Właściwie trzeba by tylko sprawdzić czy nie trzymają je jakieś limitery. Niestety mam hamownię tylko dla samochodów, a do jakiegokolwiek toru mam daleko. Więc nie mam gdzie sprawdzić. A nawet gdyby, to nie ma się co czarować ja nie mam takich umiejętności jak np. A.S., czy wielu z was aby wykrzesać te maksima jakie ustawiłem Red_icon_wink Jest też problem z czasem, bo sezon się zaczął i jestem dowalony samochodami, chipami, DPF-ami, EGR-ami itp. Więc tak to na razie leży i czeka na swój czas...

2017-04-08, 07:32 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
#17
RE: Oprogramowanie ECU RN12
No daj spokój .. aleś wymyślił Red_icon_tongue ..

A tak z innej beczki ... dużo się bawisz z AFR-em ??
Hamownia będzie niebawem w Czewie .. dostęp będzie w dobrej monecie jak ruszy to dam znać .. kilka sesji i wiesz wszystko .. A mam też 2 karnety na hamowanie w RatkaMotocykle .. trzeba je w tym sezonie wykorzystać wyszły mnie 50 zeta jeden .. więc też możemy się spotkać jakby tam nie wypaliło jednak ( ta w Czewie ma być na dotację ) .. Po postach widzę że masz pojęcie o mapach a ja zaczynam Red_icon_tongue więc chętnie posłucham rad czy podstaw .. czegokolwiek co przyspieszy proces nauki Red_icon_wink
2017-04-10, 09:39 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
ernst Offline
Użytkownik
***

Kraków
Ducati Diavel C

Liczba postów: 215
Dołączył: Apr 2015
Reputacja: 1
#18
RE: Oprogramowanie ECU RN12
Chcąc nie chcąc muszę się bawić AFR-em Red_icon_smile Co prawda chyba w 80% robię diesle ale tam też AFR występuje. Może mniej rygorystyczny ale jest. W ON siedzę lepiej niż w PB ale jakby co znam takich co mają odwrotnie Red_icon_wink Niestety nie mam lepszych kontaktów z ludźmi od moto.
A.S... ja ostatnio z roboty nie wychodzę, co widać po moich odpowiedziach na posty, a ty mówisz o wyjeździe i testach. Jeśli mi się już uda wyjść z roboty, to jestem na budowie mojej hacjendy lub robię softy, które mi przysyłają warsztaty.

P.S. Jakby ktoś potrzebował pomocy w swoim puszkowym wozidle, to można mi podesłać soft. Mogę wam pomóc we wszelkich EGR-ach, DPF-ach itp.
Tak to teraz wygląda. Tylko, że jest na darmowym TunerPro. Podstawa do modyfikacji jest  Red_icon_mad2 I jeszcze temperaturę włączenia/wyłączenia można ustawić.


   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-04-13, 07:51 PM przez ernst.)
2017-04-13, 07:48 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
#19
RE: Oprogramowanie ECU RN12
Hmm.. no dość ciekawie to wygląda .. Tak to jest dziwnie przez fabrykę ustawione ?
2018-02-14, 09:55 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post
Kamool Offline
Użytkownik
***




Liczba postów: 445
Dołączył: Jun 2016
Reputacja: 1
#20
RE: Oprogramowanie ECU RN12
A czym się łączysz z ECU?
2018-02-14, 11:02 AM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->