Niekończący temat opon...
Autor Wiadomość
A.S. Offline
HULK
*****

śląsk
K8 + K63 2021

Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja: 22
#7
RE: Niekończący temat opon...
Ciśnienie to w sumie wygląda tak że jakieś tam tabele w necie są, każdy ma ogólną wiedzę że przód około 2.5 .. tył między 1.4 a 1.7 ( MOWA O KOCU ) .. ALE >> tyczy się to opon do jazdy po torze.. Takie drogowe jak ktoś ma to ja od razu mówię że nie mam pojęcia .. Jak już drąży dalej to radzę zmniejszyć na 1.8  ( jak ma koce ) albo dać 1.6-1.7 na zimno i kontrolować po pierwszej sesji co się dzieje ( czy ma tempo żeby ją nagrzać czy ją raczej chłodzi ) ...
Tylko że dotyczy to zwykle ludzi którzy są na torze pierwszy raz, jeżdżą dość wolno ... krzywdy im to ciśnienie nie zrobi a pracująca mocno twarda guma drogowa, lepiej się dogrzeje .. Jak ktoś już coś więcej potrafi to wie że jednak opona to ważna sprawa i kupuje bardziej torowe gumy ..
Problem zaczyna się kiedy opona się nadmiernie niszczy .. TYLKO powodów może być kilka :
- zawieszenie serwisowane często ostatni raz 10+ lat temu w fabryce Red_icon_smile
- hydraulika z dupy + sag ( i sprężyny ) z dupy
- geometria z księżyca
- styl jazdy >> odkręcanie po odprostowaniu a nie podczas odprostowania
- mieszanka na zasadzie : promocja na allegro czyli SC0 która ma być na kilka kółek musi starczyć na dwa dni upalania :/
- czasy i tempo jazdy - OGROMNE ma to znaczenie .. bo determinuje temperaturę pracy opony..
itd ...  
Czyli reasumując >> nie jest to tak że opona się niszczy więc pompujesz 0.3 więcej albo 0.3 mniej i nagle czarodziejska różdżka i .. jest perfect .. no NIE JEST i tak to nie działa .. więc ciśnienie to tylko składowa wyniku ...
Co ważne, to to że mniejsze ciśnienie na twardszej gumie mocniej ją nagrzewa ( TYŁ ) jest więcej styku z asfaltem .. moto łatwiej ( bezpieczniej )  mocno się składa ... wybacza więcej błędów w ustawieniach tylnego zawieszenia .. PRZÓD za to generalnie czym twardszy tym lepiej Red_icon_wink .. niektórzy z zawodników potrafią dać 3,2 na przód .. bo jak przód się odkształci to gleba, moto topornie skręca opona więcej ciepła oddaje na asfalt ... pewnie ma to też dużo wspólnego z pracą przedniego widelca ..  Tutaj wiem dość mało bo i problemów z przodem to widać tyle co nic .. Targa boki kiedy geometria jest źle ustawiona i zbyt dużo masy idzie na przód, kiedy łożyska w kole umarły .. i .. tyle ..
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2019-09-05, 09:35 PM przez A.S..)
2019-09-05, 09:34 PM
Szukaj Odpowiedz cytując ten post


Wiadomości w tym wątku
Niekończący temat opon... - bart - 2019-09-05, 11:10 AM
RE: Niekończący temat opon... - zybex - 2019-09-05, 01:35 PM
RE: Niekończący temat opon... - Tazz - 2019-09-05, 01:38 PM
RE: Niekończący temat opon... - A.S. - 2019-09-05, 02:16 PM
RE: Niekończący temat opon... - simon68 - 2019-09-05, 06:21 PM
Niekończący temat opon... - bart - 2019-09-05, 03:32 PM
RE: Niekończący temat opon... - A.S. - 2019-09-05, 09:34 PM
RE: Niekończący temat opon... - simon68 - 2019-09-05, 09:48 PM

Dodatkowe informacje


Skocz do:

-->