zwir0
Użytkownik
Kraków
RN12 '04
Liczba postów: 148
Dołączył: Aug 2019
Reputacja:
0
|
|
2020-04-21, 11:57 AM |
|
Jarojarecki
Świeżak
Liczba postów: 4
Dołączył: Apr 2020
Reputacja:
0
|
RE: Odblokowanie rn12
Dzięki zwir0 za info.Wcześniej widziałem na filmikach że check ustawiany jest z pozycji 63,a u mnie nie ma i z 62 od razu jest 70.A w kompie pin 19 który powinien być pusty,u mnie jest normalnie biały przewód.Tak więc jest jakoś inaczej Moto na 100% zblokowane,bo jeździłem inną r1 i u mnie nie ma "góry",v-max 265.Tak czy inaczej spróbuję z pozycji 70 i zobaczymy.
|
|
2020-04-21, 04:36 PM |
|
Jarojarecki
Świeżak
Liczba postów: 4
Dołączył: Apr 2020
Reputacja:
0
|
RE: Odblokowanie rn12
W sobotę będę działał to dam znać jak poszło.A w najgorszym przypadku trzeba będzie kupić kompa +stacyjkę z wersji open,i wtedy cieszyć się jazdą.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2020-04-22, 12:28 PM przez Jarojarecki.)
|
|
2020-04-22, 12:14 PM |
|
Jarojarecki
Świeżak
Liczba postów: 4
Dołączył: Apr 2020
Reputacja:
0
|
RE: Odblokowanie rn12
Tak więc informuję że wszelakie próby odblokowania na tzw."patencie" nie przyniosły oczekiwanego rezultatu.Robiłem wszystko tak jak na filmikach ale bez skutecznie.Ale nie ma tego złego...i kupiłem z ogłoszenia moduł+stacyjkę z wersji open,koszt to 350 zł.W weekend zrobiłem ok 300km,z czego chyba 30 na gumie Tak więc teraz mogę cieszyć się jazdą.Jeszcze raz dzięki za info.Pozdro wszystkim!!!
|
|
2020-05-03, 06:10 PM |
|
ernst
Użytkownik
Kraków
Ducati Diavel C
Liczba postów: 215
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
1
|
RE: Odblokowanie rn12
(2020-04-21, 08:40 PM)A.S. napisał(a): Ale RN12 ???? Tam nie wgrasz softu z FTE ... RN19 to od strzała .. ale wcześniejsze to tylko kolega tu na forum z Krakowa bodajże co grzebie ostro w sterownikach aut to coś tam wgrywał ... Chyba że Robot coś wymyślił swojego ..
Wgra, wgra
W R1 do RN19 był sterownik Mitsubishi, a od 2007 produkcji Denso. Miśka obsługuje K-tag i na pewno nim ściągnie i wgra. Nawet nie wiem czy nie potrafią tego zrobić chińskie klony tego narzędzia. RN19 i następne, czyli Denso też da się zapisać i odczytać. Oprócz K-tag chyba Piasini też obsługuje Mitsu.
Tyle, że tu wystarczy pin 19 do masy, wejść w tryb diag, a tam powinna być pozycja 60 z kodem 00. Następnie wejść w pozycję chyba 70 i przytrzymać Select+Reset. Jak kontrolka chceck engine zacznie mrugać, to wyłączyć zapłon. I moto powinno mieć zdjętą blokadę. Jak chce się wrócić do blokady, to trzeba znowu w pozycji 70 wcisnąć select + resert ale zapłon wyłączyć na nie mrugającym check engine.
To samo jest w Fazerach z tym samym ECU. Najczęściej problemem jest to, że ludzie nie wyłączają zapłonu po wprowadzonej pozycji ale wracają klawiszami do menu. Na wybranej pozycji WYŁĄCZA się zapłon aby ją zatwierdzić.
P.S. Zauważyłem, że od rocznika 2006 górą zapłon jest trochę cofnięty. Nawet tu gdzieś na forum to zamieszczałem screeny.
|
|
2020-11-16, 07:25 PM |
|
ernst
Użytkownik
Kraków
Ducati Diavel C
Liczba postów: 215
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
1
|
RE: Odblokowanie rn12
No można to zrobić przez PC. Ja trochę sprawę porzuciłem, bo roboty tyle, że nie miałem nawet czasu na gonienie koło komina Ale soft trochę rozgryzłem, bo miałem sobie popcorn zrobić, temperaturę włączania wiatraków zmienić i trochę poweru dodać aby mnie jakaś Tesla lub inna mikrofalówka nie łyknęła
Softy do RN12 są tylko w dwóch wersjach. Przynajmniej tylko takie spotkałem.
A powiem wam, że w sofcie Mitsu jest to dość ciekawie zrobione. Mapy zapłonu, paliwa itd. są podzielone na biegi, a te z kolei na cylindry parami. Czyli mamy np. zapłon osobno na biegu pierwszym na cylindrze 1 i 4 oraz osobno na cylindrze 2 i 3. Takie jajo Ale za to można dość ciekawe rzeczy zrobić. Np. popcorn tylko na biegu 4, 5 i np. z cylindra 1 i 4. Lub podnieść osiągi nie tylko w danym zakresie obrotowym ale i na konkretnych biegach.
|
|
2020-11-17, 12:07 AM |
|
A.S.
HULK
śląsk
K8 + K63 2021
Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
22
|
RE: Odblokowanie rn12
Kafel >>
A nie prościej zrobić zworę na kablu i mieć banana ??
RN12 to nie będzie nigdy S1000RR ani żaden inny zapierdalający motocykl .. wydasz 700 zł i ŻADNEJ różnicy nie będzie !! A jeśli będzie te +10 KM po całodniowym KATOWANIU motocykla bez chłodzenia i jeśli w tej starej konstrukcji nie wywali uszczelki pod głowicą to różnica będzie taka jak po tej zworze w ECU którą sam zrobisz bez wydawania 700 zł ...
To nie jest disel z turbo żeby było ŁAŁ na końcu ... Przywrócenie motocykla do serii + niewielkie modyfikacje powodują że zaczyna iść ostro ... szczególnie powrót do seryjnego filtra powietrza i wydechu ..
Takie tuningi mogą jedynie przywrócić fabryczną moc kiedy ją stracisz zakładając właśnie inne wydechy i filtr ...
ALE >> jeśli taki masz plan i o tym śnisz po nocach to zawczasu zatkaj AIS .. bo pojedziesz i może być tak że nikt się tym nie zainteresuje i strojenie AFR będzie po ujju fest ...
ERNST >>> powiem ci że jesteś już dość sławny !!!! Gość zza Wrocka ( siedzi szczegóenie w Alfie i JTD ) jak usłyszał o chłopie z Krakowa co zczytał sterownik do RN12 to od razu wiedział o kogo chodzi !!!!! SZACUN !!!
|
|
2020-11-17, 08:24 AM |
|
ernst
Użytkownik
Kraków
Ducati Diavel C
Liczba postów: 215
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
1
|
RE: Odblokowanie rn12
A.S. - No, nigdzie się człowiek nie ukryje Dzięki za uznanie.
Co do korekcji osiągów, to masz rację, że szału jakiegoś nie będzie. Ale spokoju mi nie daje sprawa ile z takiej jednostki można ugrać. Nie siedzę w motocyklach ale niektóre wolnossaki w samochodach, po korektach potrafią dać odczuwalny przyrost. Żeby tylko czas na to był. No i hamownie musiałbym dostosować do moto.
|
|
2020-11-17, 10:14 AM |
|
A.S.
HULK
śląsk
K8 + K63 2021
Liczba postów: 3,205
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
22
|
RE: Odblokowanie rn12
Edukacyjnie to jak najbardziej .. ale tak jak Kafel lata po drodze tysiące kilometrów i olej idzie raz na sezon to silnik swoje otrzyma ...
Wykrzesać można dużo więcej >> paliwo 99 oktan + kąty zapłonu i moc idzie w górę, tylko od razu chłodzenie inne, smarowanie inne, sprzęgło inne >> szczególnie w R1, luzy zaworowe, wałki rozrządu i same fazy rozrządu, głowica .. i mamy 40 KM więcej .. ale silnik na sezon czy nawet na pół jak ktoś 10.000 km w roku robi .... i w zimę piecyk na stół i inspekcja + nowe panewy, rotory pompy oleju, łańcuch rozrządu i napinacz itd ...
Elektronika to jedno ale jak za tym nie pójdzie sensowny hardware to tylko patrzeć jak korba jebnie ...
|
|
2020-11-17, 02:21 PM |
|
ernst
Użytkownik
Kraków
Ducati Diavel C
Liczba postów: 215
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
1
|
RE: Odblokowanie rn12
Nie znam tej konstrukcji ale jak mówisz, że to sezon i do roboty, to faktycznie nie warto jeśli chodzi o nie wyczynowe korzystanie.
Ale może tak po sezonie jak i tak stoi, a ja znajdę trochę czasu, to wyciągnę ECU i się trochę nad nim po doktoryzuję
Bo powiem ci, że jest to bardzo ciekawa konstrukcja z ciekawymi możliwościami konfiguracji. Nawet charakterystyka przepustnicy jest zależna od biegu, a przy fabrycznym sofcie jest w każdym przypadku taka sama. Można reakcję dostosować dosłownie pod siebie.
Ogólnie, soft wydaje się jakiś ataki mało niegrzeczny jak na taki moto, ale jak piszesz, że konstrukcja nie wytrzymuje, to niema co szaleć.
Przepustnica
Mapy
|
|
2020-11-17, 04:26 PM |
|