Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Jak to jest ztymi altkami w R1 ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Jak w temacie Panowie powiedzcie mi jak to jest z tymi alternatorami w R1 . Potrzebuje do siebie do RN 09 , uzwojenie i magneto (moze ktos ma do opchniecia to albo to lub razem Red_icon_smilei teraz pytanie z jakich rocznikow wczesiejszych pasuje bo doszly mnie wiesci ze z 99 -01 bo po 2003 dop sie waly zmienily .
Lukasz_nr mowil ze zakupil z rocznika 99 i wszystko hula ok .
Jak to jest dokaldnie ?

Artur86

ja mam ale z roku 98 i nie wiem czy pasuje.
Pasuje i bedzie dzialac, wtyczke ino trzeba przerobic. Jak chcesz mam gdzies oryginalne magneto z RN09 (chyba lezy jeszcze u kumpla w warsztacie o ile nie wywalil, musialbym podpytac..) i generalnie lepiej miec oryginal (na ogol ciezko zdobyc) niz przewijane, przerabialem temat u siebie 2 razy w ex ex R1.
Standardowo, mi też poszedł alternator z RN09 i każdemu, kto ma RN09 też pójdzie Red_icon_smile.
Za naprawe zapłaciłem 150 zł (przewinięcie spalonego, rok gwarancji).

Po co Ci nowe magneto?
(2012-02-15, 01:48 AM)marider napisał(a): [ -> ]Pasuje i bedzie dzialac, wtyczke ino trzeba przerobic. Jak chcesz mam gdzies oryginalne magneto z RN09 (chyba lezy jeszcze u kumpla w warsztacie o ile nie wywalil, musialbym podpytac..) i generalnie lepiej miec oryginal (na ogol ciezko zdobyc) niz przewijane, przerabialem temat u siebie 2 razy w ex ex R1.

Dorwalem oryginal komplet magneto plus uzwojenie , nie chcialem dawac do nawijania bo to roznie bywa, wiele osob mi odradzalo chociaz daja rok gwarancjii , jest tylko jedno male "ale" inna wtyczka jak pisal MARIDER
i pytanie czy kolejnosc kabli ma znaczenie (przemierzylem stare uzw. i wszystko jest na zwarciu ale to byc moze wina spalonych uzwojen) . Srodek wpakowal bym jako srodek tyle czy pierwszy i ostatni wtyk ma znaczenie ?
Na dole foto wtyczek moze komus w przyszlosci - posiadaczom RN09 sie przyda Red_icon_smile szeroka wtyka -RN09
wąska RN04
Polecono mi osobę, która przewinęła już mnóstwo alternatorów dla motocykli i podobno nie dostała żadnego zwrotu. Zresztą, powiem szczerze, że nawet wizualnie nieźle się prezentuje altek przewinięty, a to chyba o czymś świadczy Red_icon_smile

Alternator trójfazowy (bo taki właśnie mamy w naszych sprzętach) powinien mieć przejście między pinami, ale pin (wszystkie trzy) z masą nie (zwoje alternatora nie mogą mieć kontaktu z masą!).
Jeżeli coś takiego występuje - alternator jest uszkodzony.

Co do połączeń. Chyba nie ma różnicy, który pin gdzie podłączysz, ze względu na to, że jest to alternator twójfazowy (z tego co mi wiadomo) - ale nie jestem pewien, lepiej jakby wypowiedziała się bardziej kompetentna osoba Red_icon_smile
Też tak podejrzewam ze kolejnosc nie ma znaczenia , no ale wole sie upewnic Red_icon_smile
Zerknij na budowe uszkodzonego alternatora, zobacz gdzie są "puszczone" odczepy zwóji, porównaj z nowym i podłącz tak samo - analogicznie Red_icon_smile
he he i tez tak wlasnie zrobilem, nie doczekalem sie podpowiedziRed_icon_smile to samemu majac chwile podzialalem Red_icon_smile cyknelem pare fot zeby inni widzieli jak to wygalda z tymi kostkami na zaś . Sa 3 wyjscia /wejscia z uzwojenie altka wiec rozpielem i po kablach identcznie idąc podpielem piny tak ze nic prostszego Red_icon_smile
To zapodaj te fotki i jakiś opisik. Będzie dla potomnych.
1.fota - zwoj alternatora - jak widac popalone uzwojenie - brak ladowania
2.fota - przebieg połączenia (uzwojenia z wtyczką) po demontarzu izloacji z wtyczka RN09
3.fota - połączenie pinow we wtyczce z RN04

Ps.W celu sprawdzenia uzwojenia wykonac pomiar na kablach od alternatora - poprawne ladowanie alternatora to 0.27 - 0.33 Ohm przy 20*C .Sprawdzamy rezystancje na kablach 1-2 , 1-3 , 2-3 .
Problem z glowy Red_icon_smile Co prawda altek z RN04 daje nieco inne prady ale w RN09 bedzie dzialal (dane mozecie porownac np z Haynesa). Poki nie znalazlem oryginalnego alternatora do mojej 03 (lubie miec wszystko na top top), latalem najpierw na regenerowanym (2 razy) a ze mialem dosc juz przewijania i rozbierania wszystkiego n razy, to uzylem wlasnie takiego z RN04 z przeszczepiona wtycznka od RN09 i dawal rade.
jak juz zamontujesz ten alternator zobacz czy nie bedziesz miał szczeliny pomiedzy kołem magnesowym a stojanem... ja miałem 0.5cm z kazdej strony i ładowanie miałem słabe. dlatego pisałem o komplecie stojana z kołem magnesowym...
Wszo jest lukasz_nr ok ,bo kupilem zestaw magneto plus uzwojenie ,NIe dobieralem osobno . Pisales mi o tej szparze kiedys wiec zwracalem na to uwage Red_icon_smile
spoko wiec bedzie ci hulac az miło zobaczysz jaki kamien z serca jak bedziesz za kazdym razem palił moto od szczałaRed_icon_smile sezon tuz tuz wiec do zobaczenia KolegoRed_icon_smile
elo a mozesz mi zwymiarowac suwmiarka ten alternator bo ja mam jakis w domu i nie wiem od czego on jest a moze to faktycznie z r1?? thx
No problem , ale jutro ok bo nie ma mnie czasowo w domu . Za tydzien u nas jest moto bazar na Karmelkowej wiec wpadne zobaczyc co ,jak co wpadaj
to juz za tydzien nie wiedziałem nawetRed_icon_smile jak czas pozwoli zgadamy sie pozdro jak cos daj wymiary z twojego alternatoraRed_icon_smile