Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Ustawienia "Co" w rn22
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam panowie.
Mam pytanie odnośnie ustawień CO w rn22.
Mianowicie nic nie znalazłem jakie powinny być standardowe ustawienia tego. W serwisówce pisze jak to ustawić ale nic o standardzie.
Wie może ktoś jakie mają być te ustawienia ?
Ja mam
C1 - 0
C2 - 9
C3 - 6
C4 - 2
Jak dla mnie to trochę za wielki rozrzut ale może tak ma być ?
Z zagramanicznego forum wyczytałem, że dla rn12 są np takie:
C1-0
C2-12
C3-4
C4-2
Ktoś też pisał, że każda ma indywidualne...
U mnie były same 4ki... może ktoś grzebał, albo tak ustawili...
Na powyższych ustawieniach (0,12,4,2) wydawało mi się że kultura pracy spadła na wolnych obrotach i wróciłem do 4-ek. Będę się tym bawił w lato Red_icon_wink
Tak więc może być taki rozstrzał. Pisali żeby najlepiej zrobić metodą prób i błędów pod siebie Red_icon_smile np jednemu się jeździło najlepiej na ustawieniach około 8.
No właśnie dzisiaj u kolegi sprawdziliśmy i ma same 3. A że każdy silnik jest indywidualnie to może być, ponieważ silnik silnikowi nie równy. Tylko co mnie zastanawia to te ustawienia to jest ilość CO (tlenku węgla)w spalinach a produktem spalania jest CO2 ( dwutlenek węgla)a nie CO.
I następne pytanie: zwiększając liczbę na wyświetlaczu co faktycznie się zwiększa ?
Dawka paliwa czy powietrza ?
Chociaż więcej powietrza nie jesteśmy więcej dodać ponieważ nie ma turba, więc chyba dodajemy lub ujmójemy paliwa. Tylko niska liczba to oznacza mało paliwa ,a wysoka dużo ? Czy odwrotnie ?
Ja oddając swoją R1 na wymianę TPS, rozmawiałem z mechaniorem z serwisu i mówił, że oryginalnie wychodzi wszystko na 1, ale nie wiem ile w tym prawdy
Ja z jednym z serwisu gadałem to powiedział że aż tak głeboko nie sięgają Red_icon_smile
Dziś poskładałem moto (awaria alternatora itd) zmieniałem ustawienia CO z ciekawości Red_icon_wink ustawiłem znów na 0,12,4,2 (niby fabryczne) i zaskoczenie Red_icon_cheesygrin moto lepiej i delikatniej pracuje Red_icon_smile niż na 4,4,4,4 jak miałem ustawione... zobaczymy jak będą warunki do jazdyjak będzie teraz pracował silnik. Wcześniej (przed awarią) alternator na wolnych ładował około 13V, po wymianie na wolnych ma 13,9V możliwe że miało to wpływ na pracę cewek, wtrysków... tak więc jak ktoś ma ochotę i czas Red_icon_wink to może sobie pogrzebać (wcześniej spisać pierwotne ustawienia) według zagramanicznych for można sporo uzyskać na dole delikatnie kosztem góry, na miasto dobra sprawa jeśli komuś dołu brakuje Red_icon_wink oczywiście to tylko teoria od hamerykańskich kolegów...
Taaa.. tylko że to NIE OZNACZA że ustawiasz sobie dawkę paliwa na poszczególnym wtrysku Red_icon_tongue
To oznacza poszczególne zakresy obrotów ...
Zmienianie tego bez sondy i sprawdzania AFR jest jak przepowiednie Wróża Macieja .. Red_icon_smile
Wiem że przydała by się szerokopasmowa, ale podobno regulacja jest tak delikatna że niczego nie uszkodzi. Hamerykny Red_icon_wink latają też na ustawieniach z dupohamowni...
(2017-12-09, 10:49 PM)A.S. napisał(a): [ -> ]Taaa.. tylko że to NIE OZNACZA że ustawiasz sobie dawkę paliwa na poszczególnym wtrysku Red_icon_tongue  
To oznacza poszczególne zakresy obrotów ...
Zmienianie tego bez sondy i sprawdzania AFR jest jak przepowiednie Wróża Macieja .. Red_icon_smile

That’s only with a kit ECU (YEC). With the stock ECU it’s a per cylinder adjustment as noted in the service manual.

Most standard CO settings I’ve seen are:
C1 0
C2 0
C3 -5
C4 0

This is what mine is set to from the factory.
Dziwne .. no ale sprawdzę Red_icon_smile ..
A może ktoś napisać bardziej zrozumiale o co chodzi i co to zmienia?
Ernest dodawał ten plik Red_icon_wink
Tu masz o co chodzi Red_icon_wink
Fajne, a przy okazji to gdzie takie opisy można dorwać?
Ciekawe jak jest u mnie. Jeszcze aku nie wyciągnięte to może sobie sprawdzę.
Gdyby tak więcej osób spisało ustawienia i podało na Forum można by coś porównać, a może się okaże że u kilku z nas będą takie same ustawienia.
Na zagranicznych forach praktycznie każdy miał inne ustawienia...
No to u mnie jest :
Co:01 - 0
Co:02 - 0
Co:03 - 0
Co:04 - 0

Czyli jak to teraz mam rozumieć, bo skoro cyfra pokazuje ilość wtryskiwanego paliwa, to co? U mnie nic nie podaje heheheheh
Podaje, 0 masz na środku. Możesz zmniejszać np -20 albo zwiększać np +20 Red_icon_wink
Pracuje koło Legionowa to kiedyś można się spotkać Red_icon_smile
Niebieski, skąd Ty wziąłeś takie brednie odnośnie tej regulacji. C# nie oznaczają tego w jakich partiach obrotów działa, tylko konkretny cylinder. Jest to nawet napisane w serwisówce do RN12 na stronach 3-19/3-20/
Stąd http://r1-forum.pl/showthread.php?tid=6457 i z zagranicznych for. Gdzie też myśleli, że C oznacza cylinder...
Chyba że Ci ludzie się mylą ?
Jak znajdę to wrzucę jak gość z sondą ustawiał sobie afr tym CO. Ustawiał w takim schemacie jak podawałem, nie na każdy cylinder.
hmm.. Widziałem te informacje na zagranicznych forach, ale ciekawi mnie jedno, dlaczego w serwisówce C# jest oznaczone jako kolejne cylindry?
to że C oznacza pracę na poszczególnych obrotach to tylko mit. C to dopasowanie wtrysku, bo każdy pracuje innaczej.
OK. to czemu u mnie wszystko jest na zero?
Tak się zastanawiam, czy jak przywracałem ECU do serii, to podczas wgrywania oryginalnego softu nie wgrywają się właśnie same zera. Tylko jak to ew. sprawdzić. A może tak u mnie ma być? Jakieś sugestie/pomysły?
Stron: 1 2