Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Wałki rozrządu rn12
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Wilur1 musisz mieć tak jak pisał annmultykin czyli kanały olejowe na równi z mostkami parę mm 1,2,3 może nietrafiac jak bedzie wiecej nioodpali moto,i nie bedzie nawet kolizji tłok zawór
Zawsze robisz to na 1 garze i tłok w gmp.wtedy pokrywają się znaki
1 obrót wału to pół walkow
Ważna kolejność garów na 3,4 2 wychodza jaja
Czyli uważacie, że to możliwe żeby wszystko było tak rozjechane a nie klepło mu zaworami?

Jeśli rzeczywiście bierzesz się za ustawianie wszystkiego to potem sobie sprawdź zgodnie z tym:
http://www.aperaceparts.com/tech/04yzfr1.html

Czy mniejwięcej Ci się otwieranie i zamykanie zaworów na każdym cylindrze zgadza.

Potem daj znać czy moto dobrze pali, bo jeśli tak to chyba tez się wezmę za to u siebie...
[attachment=8494]Udało mi się ustawić kanały olejowe znaczniki na zębatkach nadal nie grają ale to nie ważne teraz pomiar i wszystko rozbieram
Czyli wszystko jest okej Red_icon_wink
Rozumię że znacznikami na zębatkach się nie kierować bo i tak nie grają ale kanały udało mi się ustawić teraz pomiar i wszystko ściągam
Ale jak mogą się znaki na kołach nie zgadzać ? Znaki są po to żeby się zgadzały .. dobrze  że u siebie nie trafiłem na to .. Rozbierałem to kilka razy, odkręcałem zębatkę ze znakami na dole, wałem kręciłem bez niej .. ale przy składaniu i tak wszystko pasowało .. cifne Red_icon_smile ..
No dziwne ale nie da się ich ustawić
Kanały ustawione wał też a znaki na zębatkach chyba są tylko dla jaj
Najprawdopodobniej są bo są, a na pewno nie służą do ustawiania wałków. Nie ma nawet w instrukcji żeby ustawiać na te kropki tylko na kanały.
u kumpla w YZ250F crossie, znaki na kółkach też się nie pokrywają, a wałki ok luzy na zaworach ok...
Gdyby ktoś chciał
Mam nowe płytki proxa.I garść ori płytek od 160 do200
Ok to ustawie według kanałów i wału a kropki olewam dzięki za pomoc
(2017-12-05, 07:54 PM)kris86 napisał(a): [ -> ]
(2017-12-05, 03:59 PM)anMultykin napisał(a): [ -> ]Ja wczoraj wziąłem się za kontrole luzów zaworowych i dla ciebie zrobiłem zdjecia jak to musi wyglądać.

Mam trochę inne pytanie. Czy ten silikon jest fabryczny czy serducho było kiedyś rozpoławiane?
Mam to moto od roku,  więc Bóg jeden wie. Ale chyba wolę, żeby to nie był oryginalny silikon, bo to oznacza, że coś było juz wcześniej wymieniane, a nie jak w większości IGIEŁ pozostawione aż się rozsypie. Ty masz oryginał?
(2017-12-06, 09:55 AM)srubar1 napisał(a): [ -> ]Gdyby ktoś chciał
Mam nowe płytki proxa.I garść ori płytek od 160 do200

Ja własnie skończyłem korektę luzów. Po jednym sezonie musiałem wymienić jedną płytkę na niższą. Może dlatego, że akurat w tym gnieździe mam nowy zawór i przez rok się " dopasował". Powiedz płytki masz co 5 czy co 1? Bo nigdzie nie mogę znaleźć co 1.
Ori płytki mam co 0.01mm i tylko ori są co 1
Proxa mam co 0.25
A powiedźcie lepiej ustawić w górnej czy dolnej granicy luzy?
Wiem, że tylko ori są co jeden. Chciałem kupić w serwisie w Olsztynie, ale mają tylko co 5. Czy gdzieś można dostać co 1?. Ja luzy ustawiam bliżej dolnej granicy, ale wiele osób jest innego zdania
Luz się zmniejsza więc lepiej górnej granicy, dłużej będzie w tolerancji.
No tak ale jak się nagrzeje to luz pewnie się powiększa? Więc chyba dolna granica chyba że się mylę
ja sądzę, że luz sie powieksza wraz ze wzrostem przebiegu
w R1 nie wiem, ale np w ktm zawory tytanowe, i serwis podaje 0,12 co jest dość ciasno, a i tak wszyscy ustawiają te silniki na 0,1 tyle że kontrola co 30mth....
W r1 też tytan i dolna granica ssących to 0.11
Stron: 1 2 3 4