Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Prędkość max wg producenta model Rn12
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witajcie.

Ostatnio w kilku miejscach w necie przeczytałem, że wg producenta model rn12 rozpędza się "tylko" do 285 km/h, a nie jak piszą inni do 300. Z ciekawości czy ktoś zna jakieś wiarygodne źródło z ktorego wynika ile wg prducenta leci ten model? Późniejsze modele zgodnie są opisywane ze latają po 300, a wczesniejsze mniej niż 300.

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
Pytanie tylko czy faktyczna prędkość, czy licznikowa.
O ile sie nie myle to zadna R1 nie jedzie ponad 300 faktycznej predkosci.
Licznikowa. Katalogowa. Nie z gpsu.

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
RN12 na podstawie przełożeń przy obrotach nominalnych (12500RPM) osiągnie 288,4 km/h.


Przełożenie 6 biegu dobiera się na podstawie przecięcia prostej mocy maksymalnej na kołach z krzywą oporów (suma oporów powietrza i toczenia), więc większe prędkości osiągane są tylko w przypadku jazdy z górki, z wiatrem w plecy itd.
Teoretycznie możesz dociągnąć motocykl do maksymalnych obrotów 13750, i lecieć 317km/h, ale musisz wtedy pokonać o wiele większe opory. Przy 288km/h moc oporów którą musisz pokonać wynoci ok 119kW, przy 300 jest to 134kW, a przy 317 opory to ok 159kW. Zakładając, że maksymalna moc RN22 to 134kW, a sprawność układu to 85% na kołach możemy uzyskać maksymalnie 113,9kW mocy. Resztę dopowiedz sobie sam Red_icon_smile

Aktualnie w ramach pracy inżynierskiej robię projekt układu przeniesienia napędu do RN22 i koniec końców otrzymałem takie wyniki:
http://scr.hu/0a3o/wthoi

Rysując krzywą oporów w moim przypadku przecięła się z prostą mocy maksymalnej na kołach przy 283 km/h, a oryginalnie Yamaha w RN22 zakłada 284,6 km/h przy 12500 RPM na 6 biegu, więc śmiem twierdzić, że sposób jest dobry Red_icon_smile
Kamil jak liczyłeś moc oporów, ( tzn. opony, rodzaj mieszanki, asfalt i jego współczynnik tarcia,  łożyska,waga wszystkiego, no i oczywiście, opór powietrza), czy brałeś to z jakichś książek które podają te dane w przybliżeniu ?

ja w mojej RN22 mam SpeedoHealer nie raz go sprawdzałem z zegarkiem garmin fenix3 i prędkości te same, zmienione zęby no i oczywiście coś tam podłubane przy silnku  Red_icon_tongue2 , licznik pokazuje  299 bardzo często,   Red_icon_banana


P.S
a kurczę nie mam tych enkoderów, kaś wyszły mam od cholerę takich, ale je nie założysz, ino jak co na testy elektroniki się nadają, tak że jak chcesz, daj znaka i wiesz kaj mieszkam.
Nie, było to liczone z wzorów do oporów powietrza z CxA, a  przypadku oporów toczenia na podstawie wzoru Kamma, który uwzględnia nacisk, ciśnienie w oponie, prędkość oraz rodzaj opony. W przypadku oporów toczenia Formuła Binominal uwzględnia rodzaj asfaltu po którym toczy się opona, ale wyniki są bardzo zbliżone do Kamma oraz wzór Kamma jest rekomendowany przez SAE.
W przypadku Cx musiałem przyjąć wartość z literatury, bo nie dysponuję modelem RN22 przy pomocy którego mógłbym zasymulować ruch i uzyskać wartość.

Jakie teraz masz przełożenia?

ps.
co do TC, takiego enkodera nie ma jak założyć ;/
Widzę, że GripONE wypuściło nowe TC w którym korzysta z czujników indukcyjnych.
Mam takie czujniki i czekają na to aż będę miał czas wyciąć blaszki mocujące i napisać program Red_icon_smile
przód -1 tył +2 znasz to ? http://www.gearingcommander.com/
na tym przełożeniu silnik wkręca się wyżej po obrotach na 6 biegu, stara RN12 na której teraz latasz mam nadzieje że wsio z nią OK, nie wchodziła na takie obroty na 6 biegu ..... a jestem cięższy od kumpla z SC59 o jakieś 10 kilo a i tak moja go odstawia  Red_icon_banana

P.S
Kamil nie rób tego na indukcyjnych z doświadczenia wiem jak często się zacinają itd... jak co weź halla, indukcje tylko na testy...
Tak, znam tą stronkę.
Hmm.. To żeby z takim przełożeniem pojechać 300km/h musiałbyś przesunąć punkt odcięcia do 14600 RPM. Trochę wysoko jak na moje oko.

Przegadywanie się w tym temacie jest trochę bez sensu. Z jednej strony rzucamy przełożenia i to co możemy na ich podstawie otrzymać, a z drugiej rzucam swoje obliczenia w temacie oporów. Niewielka zmiana Cx wpływa w znacznym stopniu na moc oporów przy wyższych prędkościach (im szybciej jedziesz tym mniejszy wpływ mają opory toczenia, a większy opory powietrza), w związku z tym w rzeczywistości może być tak, że rzeczywiście R1ka jest w stanie osiągnąć te 300km/h. Jeśli ktoś ma wtyki w biurze projektowym Yamahy niech dopyta jakie tam rzeczywiście jest CxA lub CdA i będzie wszystko wiadomo.



Ps.
No właśnie zastanawiam się jeszcze nad pojemnościowymi (ale to w gruncie rzeczy to samo).
Czujników halla też mam sporo przez to, że wykorzystuje je w QSach, ale wtedy w każdą śrubkę musiałbym wrzucić magnes i modlić się aby nie wypadł.
Kamil pisz do puiga a może co dadzą do twojej pracy .....
https://puig.tv/uploads/products/600002/...c-test.pdf
Hmm.. no w sumie odezwę się do nich, pewnie mają te wartości, tylko czy będą je chcieli udostępnić to inna sprawa. Zobaczymy Red_icon_smile