Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: polerowaniu baku
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Mam pytanko, moj bak juz na skutek uzytkowania posiada sporo delikatnych rysek , jest jakis tani sposob na wypolerowanie tego bez zniszczenia lakieru ?
dobra profesjonalna pasta polerska maszynka ( tu dziez wiertarka lub szlifierka z nakłądką do polerowania i do roboty ) jesli nie chcesz sam to mysle ze zaklad lakierniczy za polerowanie baku wezmie jakies 30zł skoro caly samochod to 300zł Red_icon_smile
tylko wlasnie slyszalem ze to sa lakiery wodne i ze maszynka sie zniszczy lakier ;/
Recznie pasta polerska lekko scierna farecla i po ryskach jezeli oczywiscie nie sa bardzo glebokie
Lakiery wodne to są bazowe, czyli kolor. A baza jest zawsze pokryta lakierem bezbarwnym, który można bez problemu polerować maszyną. Jeżeli chcesz to sam robić, to polecam pastę do polerowania firmy 3M tę z zielonym korkiem - ładnie wyciąga głębie czerni z lakieru. Tą pastą poleruje się na sucho, bez wody. Nie to, co popularną farecla, którą robi się na mokro i chlapie na wszystko, co jest wkoło i trudno ją później wyczyścić. Ja do polerowania motorów stosuję bardzo miętką gąbkę (czarną do wosku). gdyż dobrze się układa do nierówności na motorze. Jak masz wiertarkę, to zbiornik da się nią wypolerować. Nie używaj szlifierki bez regulacji obrotów, bo polerowanie robi się na wolnych obrotach do 2500/min, a zwykła szlifierka kręci się do 10000/min i zniszczy lakier. Jak na zbiorniku masz grubsze rysy, to można je przytrzeć papierem wodnym o gradacji 2500 i potem to spolerować. Ostrzegam, przy polerowaniu łatwo zniszczyć lakier.
Spalisz lakier po prostu przy dużych obrotach szlifierki.
Polerki są teraz tanie i w różnych rozmiarach więc możesz spróbować kupić. Mają mniejszą prędkość ale to nie znaczy że nie spalisz lakieru...
Najlepsza i najbezpieczniejsza opcja to polerka ręczna. Pastą 3M jak mówił emilian.
Drobne ryski zwykła pasta Tempo da radę usunąć.
Pozdro
Jesli masz lakier oryginal to masz zapewne sporą warstwe claru(lakieru bezbarwnego) wiec jesli wczesniej nie polerowales to smialo 3m albo farecla jak polecali poprzednicy i do dziela , bo z malowanymi moto to roznie bywa w zaleznosci od warstwy claru polozonej a w praktyce to wyglada ze jest cieńka, latwo mozna dojc do bazy(koloru) a wtedy to juz robi sie mapa
niestety bak był malowany przez poprzednika ;/ dlatego szukam czegos bezpieczenego bo nie chce malowac znowu baku tylko zeby odzyskal swoj dawny blask Red_icon_wink
Jeżeli był malowany, to raczej jest grubiej niż oryginalnie, bo lakiernik zazwyczaj grubiej maluje i nie oszczędza lakieru tak jak producenci, bo w fabryce liczy się jak najmniejsze zużycie lakieru, bo w skali produkcji tysięcy motorów rocznie, to daje spore oszczędności kasy producentowi.
z autopsjii wiem ze roznie to bywa, zalezy pod kogo kto robi i jakie ma umiejetnosci , wiadomo ze jak ktos robi pod siebie albo specjalnego klienta to zalewa grubsza warstwa zeby pozniej miec warstwe do zrobienia lustra polerką, ale jesli idzie tasmowka to cienka warstwa i nie polerują juz .Bo polerke po lakierowaniu najlepiej robic po uplywie 1.5-2 tyg kiedy juz naprawde wszystko bedzie dobrze utwardzone
z tego co wiem to malowany był pod poprzednika, wiec miejmy nadzieje ze bylo pomalowane dobrze Red_icon_wink