Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Problem ze sprzęgłem/wrzucaniem biegów
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam.

Panowie mam problem z r1 rn22. Po wymianie tarcz, sprężyn, przekładek, w sprzęgle coś niedobrego zaczęło się z nim dziać. 1 wchodzi z dość dużym stukiem i lekkim szarpnięciem Moto do przodu. Na zimnym silniku po wciśnięciu klamy sprzęgło zaczyna głośno pracować aż dopłynie do niego olej i wówczas zaczyna cichnac zupełnie. Oczywiście musze chwilę pomachać klamka sprzęgła. Na rozgrzanym ten efekt nie występuje. Przed zmianą sprzęgła nic takiego nie mialo miejsca. Od kiedy zmienilem komplet sprzęgła biegi wchodza ciężej niż powinny(kiedyś w czasie jazdy wchodziły lekko) teraz z zauważalnym oporem. Próbowałem poluzować linkę sprzęgła to znowu za cholerę nie dałem rady wbić biwgu, znowu jak podciagnałem biegi wchodzą ale z lekkim oporem. Np jeśli jeżdżę w mieście i rozgrzałem R1 do około 100°C za cholerę nie mogłem znaleźć luzu podczas zatrzymania. Jak podciagnałem linkę luz już się znajduje. Wiem że w zestawie mialem twardsze sprężyny ( może to w nich jest problem?) Czasem zdarzało się że w czasie jazdy redukując z 2 na 1 wrzucał mi się luz...a uwierzycie nie jest to dobreRed_icon_cheesygrin pozdro i pomocy
czy wszystko jest dobrze złożone ? ostatnio też kolega był pewny ,że wszystko złożył jak powinno być ,okazało się jednak ,że nie Red_icon_wink
druga sprawa jakie części kupiłeś ? bo zauważyłem ostatnio z tym kłopot ,TRW zawsze były ok teraz ludzie narzekają ,sprężyny EBC też każda inna grubość ,co to się dzieje ............
Wieloklin jest na kropce ?? Jak montowałeś sprzęgło to miałeś jedną przekładkę grubszą i jedną tarczkę inną ??
prawdopodobnie była inna tarcza itp i mówisz o wileoklinie też nie jestem pewny że zostało dobrze to zrobione...robił to mój kolega który mówił że wie co robi...jakieś sugestie? Rozebrać mam i co sprawdzić?
pierwsze sprawdź czy faktycznie dobrze to złożyłeś jedna tarcza jest inna, moczyłeś tarcze w oleju przez założeniem? Stuki i ciężka praca to na 100% nie niewyprzęglanie
No i warto to poskładać dobrze bo ujjj ze sprzęgłem .. ale skrzynia czy wybierak to już inna bajka Red_icon_sad ..
Ja moczyłem 24 godziny a i tak po złożeniu klamka i "puchła" i musiałem luzować kilka razy linkę żeby było ok .. po 3 - 4 takich operacjach ustało ..
Niestety problem obracania silnego kołem jak oliwa zimna ( na stojaku z rana na torze ) wrócił po jakimś czasie .. Red_icon_sad