Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: naprawa/ pasowanie wału korbowego Yamaha r1 rn12 rn 19
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Siema! Jako, że nieraz czytałem opinie min. ŚrubyR1 i różnych innych jegomościów o naprawach silników i ewentualnych rozbiórkach dołu silnika to w końcu się zebrałem, nakręciłem filmik, zamieszczam link, jak taki pasowany i złożony przez nas wał pracuje w bloku. Moim zdaniem nic mu nie brakuje, jest profi i kręci się jak na filmikach z taśmy produkcyjnej. Układ nie stawia, żadnego oporu. Jest to teraz dla nas temat bardzo na czasie, bo po słynnej akcji właściciele pierwszych r6 się na nas obrazili a drugie pół nie chce nam płacić za silnik tyle, żeby można to było zrobić na 100 procent więc tulei cylindrów robi się teraz u nas mało (w zeszłym miesiącu zaledwie 6 silniczków, w tym narazie 4 z czego jeden na wyjeździe) za to r1 rn12 i rn 19 z rozsypanymi wałami to 4 w tygodniu wyjeżdżają. Mamy full oryginalnych, nie naprawianych wałów. Obkupiliśmy się jak głupki. Dorwaliśmy dobry kontakt i na stanie mamy zawsze kilkanaście sztuk. Zobaczcie filmik i oceńcie sami czy naprawdę tych dołów nie można spasować i złożyć bez straty dla pracy układu korbowego. Czekam na merytoryczną dyskusję.

https://www.facebook.com/totem.grg/video...695484474/


Totem Garage 
503 797 747
http://www.facebook.com/totem.grg
http://r1-forum.pl/showthread.php?tid=86...ight=totem

Czy pan już rozliczył sie ze wszystkimi poszkodowanymi z wyzszego tematu? Ze z nowego loginu reklamuje sie pan na tym forum? No chyba że powyższy temat nie dotyczy pana usług? Pisze jako osoba która jest pierwszy raz na forum i szuka pomocy? ,,i oby nie znalazła takiej ''!
Szpaku ja od siebie mogę dodać że u mnie były robione tuleje, wal i skrzynia i jestem mega zadowolony, temat słynnej r6 każdy na tym forum zna ale każdy medal ma dwie strony i oddając im mój moto nie traciłem nic bo silnik był szrot, Karol nie wziął ani złotówki przedpłaty i umówieni byliśmy na to ze jak nie bd mi pasować to zabierają swoje graty ja resztę gratka i się rozchodzimy bez słowo, do tego dostałem pisemną gwarancje na naprawę że wszystkimi danymi moto, dowodów osobistych itp, jak pisałem erka lata jak wściekła i myślę że wyszedłem na tym lepiej niż miałbym kupić drugi silnik, koszta te same i mam pewność co w silniku siedzi, do tego wymagałem dobrej kompresji i taka mam ponad 14 atm.
Totemi zaczęli być aktywni na fejsie a to tylko potwierdza że robią robotę dobrze i solidnie.

Co do tematu to ja jestem zdania że wały i panewy są pasowane wymiarem wewnętrznym do wału a zewnętrzny w blok jest ten sam dla wszystkich, Karol gdzieś pisał o mojej wątpliwej wiedzy ale to ja umiem heftować ?
Oj Kejsi Kejsi... baaaardzo cie lubię, ale bzdurki gadasz. Czemu ty się ze mną zawsze kłócisz? Red_icon_cheesygrin wiesz, że serwisówke Yamahy znam na pamięć i ciężko mnie zagiąć z silników Red_icon_cheesygrin Panewki na blok są po to, żeby wał ustawić w bloku i dlatego właśnie dobiera się je po oznaczeniach gniazd na bloku i czopów głównych na wale, ale co ja tam sie mogę znać hehe Red_icon_wink wysokością panewki wyrównujesz te rożnice pomiędzy poszczególnymi gniazdami w bloku i czopami głównymi wału. Oczywiście różnice idą w jakieś ułamki milimetrów, ale musi tak być, żeby taki silnik mógł dobrze pracować. Ja nie wiem skąd się wzięła teoria  na tym forum też lansowana, że wał z innego silnika należy przelożyć ze wszystkimi panewkami. Korbowodowe zostają, jeżeli wrzucamy komplet z korbowodami co pracowały z "nowym" wałem ale glówne trzeba pasować, do swojego bloku jeżeli ma być dobrze. Heftnąć fakt faktem nie umiem Red_icon_cheesygrin a już na pewno nie tak jak ty, ale kiedyś się nauczę   Red_icon_wink

 Totem Garage 
 503 797 747
http://www.facebook.com/totem.grg
Ja się nie kłócę tylko może w motongach tak jest ze panewki pasuje się wymiar zewnętrzny ale robiłem szlif w samochodach i chodziło o spasowanie wewnętrznego wymiaru, zewnętrzny nie ruszany, tylko wiadomo silnik a silnik grunt że robicie to tak że chodzi i tu się kłócić nie trzeba xd

Z ciekawości zapytam gdzie reszta krzykaczy od r6 i reszta niezadowolonych użytkowników? Może nie piszą bo ich nie ma?
Samochodowe to zupełnie inna bajka. Są robione pod szlif wału i dlatego mają wewnętrzne wymiary różne.
W moto nikt nie przewiduje szlifowania wału i dlatego panewek o różnych wymiarach nie ma. To pasowanie kolorami jest więc w zupełnie innym celu niż w samochodzie, tylko do montażu w bloku.
O to to to to Red_icon_smile no i powiedz... źle się kręci?
Ale wały ładujesz ori od rn12 i rn19 ?
Pozdro
kiki
(2017-07-29, 08:33 AM)kiki napisał(a): [ -> ]Ale wały ładujesz ori od rn12 i rn19 ?
Pozdro
kiki

Tak. Wał leci ori, nigdy nie naprawiany absolutnie żadnych śladów zużycia. Trzeba go tylko pasować w blok nowymi panewkami i ewentualnie założyć nowe na korby w nominalnym rozmiarze 

Totem Garage 
503 797 747
http://www.facebook.com/totem.grg