dobrze wiedzieć
Dzieki veegoo pisze do Adiego
Cześć, odgrzewam temat, ale chciałem poruszyć inną kwestię -
lepkość. Większość wątków skupia się na producencie, pomijając parametry oleju. Jest to moja pierwsza wymiana oleju w mojej RN19, więc chciałem skorzystać z doświadczeń innych. A przez 2 lata, od ostatniej odpowiedzi, w temacie mogło się coś zmienić.
Serwisówka podaje Yamalube 10W30 albo 20W40 - drugi u nas praktycznie niedostępny.
A wyszukiwarki producentów jeszcze inaczej:
Motul: 10W40, 15W50
Liquy Molly podaje niemal wszystko co ma: 10W30, 10W40, 15W50, 20W50
Castrol: 10W30, 10W40
Eneos: 10W40
Valvoline: 10W30, 10W40
Shell: 10W40
Widać przewagę 10W40. Z manuala wychodzi raczej 10W30 (temperatury od -10 do +20-30 C) Zdecydowanie celuję w syntetyk, choć poprzedni właściciel nie do końca wiedział jakiej marki używał jego mechanik. Ja jeżdżę dużo po mieście, raczej nie stoję w korkach (bo kto z nas stoi
), ale wentylatory szybko się załączają przy upałach. Plus latem mamy ostatnio coraz bardziej tropikalne temperatury, więc to też chciałem wziąć to pod uwagę. Latam od marca do początku grudnia w temperaturach od 5 do 35 C.
Bedę wdzięczny za pomoc z propozycjami konkretnych produktów.
10w50 LM
Piec w R1 ma bardzo wysoką temperaturę pracy. Jak w lecie masz 30+ na zewnątrz to 10w30 raczej będzie kiepskim wyborem.
Ja polecam 10w50
ktoś inny poleci CI Yamalube 10w40 kwestia kto zaufał danej marce i na czym ma wyrobioną opinie
(2019-02-22, 06:33 PM)Adi92 napisał(a): [ -> ]10w50 LM Piec w R1 ma bardzo wysoką temperaturę pracy. Jak w lecie masz 30+ na zewnątrz to 10w30 raczej będzie kiepskim wyborem.
LM akurat 10W50 nie przewiduje do tego modelu XD Ale dobra. Inni na tym jeżdżą, więc raczej nie zaszkodzi spróbować na ten sezon.
A to 10W30 od początku wydawało mi się dziwnym rozwiązaniem, ale w końcu producent wie lepiej
Motul 10W50 7100 polecam mam kolegę co zalewa już 4 sezon rn19 i poleca ja też tym olejem swoją R1 zalałem daję duży plus praca silnika i sprzęgła lepsza moim zdaniem
Ja od zawsze zalewam najtańszy dostępny pełen syntetyk. W tej chwili jest to Millers zfs. Na drogę 10w40 a do torówki 10w50. Odkąd Valvoline synpower stało się zwykłym HC to przeszedłem na Millersa.
No dobra, wybór padł na Liqui Moly 4T Race 10W50. Zobaczymy jak to się sprawdzi. Ewentualnie wiem po co sięgnąć w przyszłym roku. Dzięki za pomoc!