Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Jaki olej do rn19 ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
(2017-04-06, 10:34 PM)Blue napisał(a): [ -> ]
(2017-04-06, 09:13 PM)misiek84 napisał(a): [ -> ]Mam teraz zalany 300V ale jak będę niedługo zmieniał to kupię 7100 i po mojemu będzie dobrze Red_icon_smile

Będzie będzie,
Ale taki Valvoline ma lepsze parametry od 7100 i jest polowe tańszy Red_icon_wink

Dzięki za informację Red_icon_smile Przemyślę sprawę Red_icon_smile
Eneos Max Performance 10w40 4L 135zł ...pytaj Adi92 (chłopak tym handluje) 

..opcja nr 2, Millers ZFS 10W40 w pełni syntetyczny olej cena ok 120 zł




no chyba że wolisz Motula jak 80 % Polskich motocyklistów bo Motul to Motul .....a Honda to Honda Red_icon_wink

co do przejścia z semi na full to "noł koment" bo ręce opadają czytając wywody że jest to zakazane, zabronione    
dobrze wiedzieć Red_icon_wink

Dzieki veegoo pisze do Adiego
Cześć, odgrzewam temat, ale chciałem poruszyć inną kwestię - lepkość. Większość wątków skupia się na producencie, pomijając parametry oleju. Jest to moja pierwsza wymiana oleju w mojej RN19, więc chciałem skorzystać z doświadczeń innych. A przez 2 lata, od ostatniej odpowiedzi, w temacie mogło się coś zmienić.

Serwisówka podaje Yamalube 10W30 albo 20W40 - drugi u nas praktycznie niedostępny.
A wyszukiwarki producentów jeszcze inaczej:
Motul: 10W40, 15W50
Liquy Molly podaje niemal wszystko co ma: 10W30, 10W40, 15W50, 20W50
Castrol: 10W30, 10W40
Eneos: 10W40
Valvoline: 10W30, 10W40
Shell: 10W40

Widać przewagę 10W40. Z manuala wychodzi raczej 10W30 (temperatury od -10 do +20-30 C) Zdecydowanie celuję w syntetyk, choć poprzedni właściciel nie do końca wiedział jakiej marki używał jego mechanik. Ja jeżdżę dużo po mieście, raczej nie stoję w korkach (bo kto z nas stoi Red_icon_cheesygrin), ale wentylatory szybko się załączają przy upałach. Plus latem mamy ostatnio coraz bardziej tropikalne temperatury, więc to też chciałem wziąć to pod uwagę. Latam od marca do początku grudnia w temperaturach od 5 do 35 C.
Bedę wdzięczny za pomoc z propozycjami konkretnych produktów.
10w50 LM Red_icon_wink Piec w R1 ma bardzo wysoką temperaturę pracy. Jak w lecie masz 30+ na zewnątrz to 10w30 raczej będzie kiepskim wyborem. Red_icon_wink

Ja polecam 10w50 Red_icon_wink ktoś inny poleci CI Yamalube 10w40 kwestia kto zaufał danej marce i na czym ma wyrobioną opinie
(2019-02-22, 06:33 PM)Adi92 napisał(a): [ -> ]10w50 LM Red_icon_wink Piec w R1 ma bardzo wysoką temperaturę pracy. Jak w lecie masz 30+ na zewnątrz to 10w30 raczej będzie kiepskim wyborem. Red_icon_wink

LM akurat 10W50 nie przewiduje do tego modelu XD Ale dobra. Inni na tym jeżdżą, więc raczej nie zaszkodzi spróbować na ten sezon.
A to 10W30 od początku wydawało mi się dziwnym rozwiązaniem, ale w końcu producent wie lepiej Red_icon_wink
Motul 10W50 7100 polecam mam kolegę co zalewa już 4 sezon rn19 i poleca ja też tym olejem swoją R1 zalałem daję duży plus praca silnika i sprzęgła lepsza moim zdaniem Red_icon_smile
Ja od zawsze zalewam najtańszy dostępny pełen syntetyk. W tej chwili jest to Millers zfs. Na drogę 10w40 a do torówki 10w50. Odkąd Valvoline synpower stało się zwykłym HC to przeszedłem na Millersa.
No dobra, wybór padł na Liqui Moly 4T Race 10W50. Zobaczymy jak to się sprawdzi. Ewentualnie wiem po co sięgnąć w przyszłym roku. Dzięki za pomoc!
Stron: 1 2