Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Bmw s1000rr 2012 rok Siupa
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
Po rozmowie z kosamotocykle najwazniejsze info:  gdy nie ma zrobiinego kompa a jest pełny uklad nic złego się nie dzieje z moto poza trochę większym spalaniem paliwa. Komputer jest na tyle elastyczny że nie pozwoli skrzywdzić silnika, kontrolę nad tym mają sondy które optymalizują mieszankę która nie jest idealna ale nie robi absolunie zadnych szkód. Nie wolno ich pod żadnym pozorem omijać ani kombinować. Bez programu Motocykl ma slabszy moment obrotowy dosyc znacząco, różnica w koniach mechanicznych po zrobionym kompie przy pełnym układzie  wynosi około dwóch na plus więc caly chuj. Wrazenie że motocykl robi sie duzo mocniejszy wywołuje jedynie moment obrotowy ponieważ lepiej ciągnie z dołu i ma lepszą reakcje na gaz. Różnica w wartosciach momentu jest bardzo różna raz jest to 20 niutonów raz 10 niutonów. Rekord z bmw s1000 rr to 126 niutów. Strojenie kompa u kosy to koszt około 1000 zł z hamownią lecz na początku trzeba odblokować kompa a tym się nie zajmuje. Koszt w serwisie rozblokowania kompa to około 4000 tys zł u prywaciaża około 1000 zł  Uwaga: na 5 kompow od prywaciaża z 2 są problemy. On nie ma nikogo godnego polecenia. Oczywiście mówi że jest możliwość modułów zewnętrznych ale on jest zwolennikiem robienia seryjnego kompa.
Czyli dokładnie tak jak u mnie w RN22 na full akrapie.
Sonda zostaje, i po samej zmianie układu spalanie z pół litra większe i dużo większy moment z dołu. Odczucia w przyspieszeniu są takie że 2 bieg na seryjnym wydechu = 3 bieg na akrapie + na akrapie dużo agresywniejsze moto.
Nie wiem jak w bmw ale w R1 sonda podobno jest tylko do niskich obrotów i faktycznie po zmianie wydechu obroty nie falują.
Co by było po zrobieniu kompa? Kilka koni więcej + spalanie 3l większe i pewnie bardzo nie zdrowe dla silnika bo gdzieś te 3l więcej się muszą spalać Red_icon_wink

Dlatego ja na pewno kompa nie ruszam Red_icon_tongue
Po programie. Spalanie w dół, moment bardzo do góry, konie minimalnie, W bmw są chyba 3 sondy, dwie napewno. Jak stroją to każdy bieg i w każdym zakresie obrotów i są w stanie dostosować najefektywniejszą mieszanke i wtedy na każdym biegu w każdym zakresie obrotów jest max możliwości. Dlatego moim zdaniem warto to zrobić. Ja w rn22 najpierw miałem serie, po kilku tyg, założyłem końcówkę akrapa, po 3 miechach założyłem decata akrapa, i powiem szczerze że nie czułem w żadnym przypadku różnicy. Może dlatego że robiłem to sukcesywnie a nie odrazu. Ale yamaha i bmw to pewnie dwie różne bajki.
nie wykorzystasz nawet 70% możliwości tego motocykla na drodze, chyba że jesteś wyjadacz i chcesz coś zawodowo to rozumiem Red_icon_wink(nie chce nikomu ubliżyćRed_icon_smile. Zastanów sie czy warto wydać 4k żeby mieć 5 koni wiecej i trochę momentu. To nie jest motocykl z 2003 roku żeby sobie sondy z pełnym układem nie radziły. Jeśli nie masz dobrego filtra powietrza to zacznij od tego Red_icon_wink
(2017-02-15, 08:18 PM)Adi92 napisał(a): [ -> ]nie wykorzystasz nawet 70% możliwości tego motocykla na drodze, chyba że jesteś wyjadacz i chcesz coś zawodowo to rozumiem Red_icon_wink(nie chce nikomu ubliżyćRed_icon_smile. Zastanów sie czy warto wydać 4k żeby mieć 5 koni wiecej i trochę momentu. To nie jest motocykl z 2003 roku żeby sobie sondy z pełnym układem nie radziły. Jeśli nie masz dobrego filtra powietrza to zacznij od tego Red_icon_wink

Jaki filtr był by najlepszy ?
Nie wiem jak jest w BMW ale po flashu w RN22 ludzie tu pisali że im pali po 12l albo więcej Red_icon_tongue
Większość wzrostu momentu to nie zasługa flasha tylko wywalenia katalizatora, no chyba że w BMW jest inaczej Red_icon_tongue
Obstawiam że zrobisz 5k km i już ten program będzie gorszy niż standardowy bo się luzy zaworowe pozmieniają itp. Standardowy program jest minimalnie słabszy bo jest bardziej uniwersalny Red_icon_wink
Ale o tylko moje wnioski, mogę nie mieć racji Red_icon_tongue

Miałem 3 podejścia na autostradzie i moja RN22 na akrapach i bez flasha była szybsza niż RN22 po flashu Red_icon_tongue
Rozblokowanie kompa to mam rozumieć, możliwość wejścia w tryb SLICK tak ??
(2017-02-15, 08:51 PM)A.S. napisał(a): [ -> ]Rozblokowanie kompa to mam rozumieć, możliwość wejścia w tryb SLICK tak ??

Chyba nie. Bo ja mam opcje slick. Pozatym to sie robi podobno wyciagnieciem jakiegoś złącza tylko. Najczęściej po pierwszym przeglądzie. Chwila roboty. Nie wiem dokladnie o co chodzi z tym rozblokowaniem.
Np K&N albo BMC, napisz jutro do nas na sklep coś znajdziemy Red_icon_wink
Do S1000RR mamy sporo zabawekRed_icon_smile
Muszę wyjąć ten co mam bo ostatecznie powinien mieć 900 km przebiegu. Jak coś będę pisał.
tryb slick to nie żadne rozblokowanie, poprostu wpinasz czerwona wtyczke pod siedzeniem i inaczej dziala trakcja etc dodatkowa mapa na tor ;p
Odblokowanie kompa to chodzi o podłączenie modułu bmw race calibration kit 2 u Ciebie , w moim przypadku 3. Kosztuje to właśnie 3-4 tyś zl. Chyba, że ktoś miał coś innego na myśli mówiąc o rozblokowaniu Red_icon_smile

Wysłane z Samsung S7 przez Tapatalk
z tym ze to ci zmienia całkiem tez działanie trakcji, hamowania silnikiem itd na wiekszy hardcore ;p
Tak mowił właśnie. I że po robocie u prywaciaża zdarza się że nie działa potem kontrola trakcji i tak dalej
Przegląd mechaniczny zrobiony. Nowa opona przód, olej, filtr oleju, filtr powietrza, klocki. 300 km w weekend zrobione. Teraz czas na wygląd: Szyba przód, klamki, kierunki przód, komplet crashpadów, lampa tył z kierunkami, oklejenie zbiornika i zadupka. Do zmiany linka sprzęgła bo jest na wierzchu a zaraz pierdolnie.
[attachment=7566]
[attachment=7565]
[attachment=7564]
[attachment=7567]
I jak wrażenia? dół dużo słabszy niż w rn22?
(2017-03-10, 10:12 AM)kyniu napisał(a): [ -> ]I jak wrażenia? dół dużo słabszy niż w rn22?

Jechałem głównie w trasie, mało świateł, postojów itd. Więc znaczącej różnicy nie zauważyłem, Jest słabiej ale moim zdaniem to kwestia oddawania mocy. BMW jest mocna z dołu ale dużo przyjemniej oddaje moc nie ma "szarpnięć" co prawda nie tak jak CBR ale również przyjemnie. Wiadomo że RN22 to narwana maszyna i moment zrywa tyle koło ale w BMW aż tak tego nie ma. Ma lepszą trakcję niż R1, mimo gorszej opony jaką mam na bmw. Pozatym s1000rr w mojej hierarchii o klasę wyżej niż Rn22. Pomijając elektronikę która w Bmw poprostu jest a r1 jej nie było, łatwość prowadzenia, pokonywania zakrętów, moc zwłaszcza odczuwalna od 250 w górę. Wszystko na plus Dla BMW.  Wspomnę jeszcze że zakończyłem poprzedni sezon na przełomie sierpnia i września zeszłego roku i w sobotę robiąc 200 km na bmw w niedzielę wstałem bez żadnych zakwasów czy innych dolegliwośći i zrobiłem w niedzielę kolejne 100 km i w poniedziałek nic. Do czego dążę, uważałem że przy moim wzroście gabaryty rn22 są dla mnie idealne nie wspomnę już o możliwości obniżenia setów, Bmw się troszę bałem bo teoretycznie dużo mniejsza i że w kombiaku który mam tak dopasowany że drugich gaci na dupę nie naciągnę będę się męczył a jest zupełnie inaczej . Pozycja w BMW jej gabaryty i masa to mistrzostwo. Tyle po 300 km. Co będzie dalej dam znać
Gdzie albo jak skasuje inspekcje ?
Serwis Red_icon_smile trzeba podlaczyc pod kompa bez tego nie da sie Red_icon_smile
Mozesz w domu al musisz zaopatrzec sie w to cudo Red_icon_smile

https://youtu.be/UTjQ7YuEc54
Stron: 1 2 3 4 5