Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: rn12 halas z silnika?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
zelo-ale masz masakre
(2016-12-18, 11:47 PM)mieszko_1vp napisał(a): [ -> ]zelo-ale masz masakre
Dawno i nie prawda ;P
Ja bym obstawiał rozrząd, bo teoretycznie zawory jak mają male luzy jeszcze to na ciepłym powinno przestać stukać.
jak będzie mierzył luzy na zaworach,to bedzie widział wszystko
a to nie będą zawory? mi jak tak cykalo to się okazało że to zawory. wymiana regulacji i było git

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka
Witam wszystkich. Mialem chcwile czasu,wiec zajrzalem do moto.
Co zauwazylem:
na zimnym silniku plynu chlodzacego w zbiorniczku wyrownawczym brak , kiedy odkrecilem korek chlodnicy to widac ze plynu w chlodnicy jest full
moto na stojaku
na wylaczonym silniku oleju ponad stan (przypuszczam ze wiem dlaczego)
Wiec odpalilem motocykl w celu sprawdzenia " jak pracuje olej"
zaraz po odpaleniu pompa oleju wciagnela olej tak, ze w oczku bylo pusto. W miare nagrzewania sie silnika stan oleju w oczku wrocil do "zalecanego", po zgaszeniu moto znow ponad stan.
Zaraz o odpaleniu moto cisnienie oleju ponad 5 bar, po nagrzaniu silnika 0.2bar na luzie, 2.1bar przy 5000 obrotow.
Po zgaszeniu moto dalej brak plynu chlodzacego.
Silnik nie stuka jak na wczesniejszych filmach
Co jeszcze zauwazylem.. Kiedy kupowlem motor czyli jakis miesiac temu sprzedawca powiedzial, ze olej jest swiezo wymieniony i rzeczywiscie w oczku bylo widac swiezy olej. Dzisiaj po 2 tygodzniach stania, i moze 30 km przejazdzki od zakupu olej jest ciemny... brazowy. Zaczynam sie zastanawiac czy sprzedajacy przy wymianie oleju, wymienl rowniez filtr. Bo jezeli nie to moze to tlumaczyc nagle zciemnienie oleju oraz stuki z silnika. Dodam ze olej wlany w moto to yamalube. Nowy olej i filtr juz zamowiony. W wolnym czasie zobacze co w garach i rozrzadzie oraz sprzegle
Prosze o pomysly. pzdro
coężko zmienic olej tak żeby nic nie zostało statego.podobno można wykręcić filtr i odpalic na 5 sekund...spieniony olej bedzie ciemniejszy
Czy ciemny czy jasny olej jeśli jest to żadnych stukoww poprzez Stary olej nie powinno być ma smarowanie o tyle t
A ja słyszałem mit ludowy że przez zły płyn hamulcowy piszcza klocki :3 </3
Nie wiem jak z olejami motocyklowymi ale oleje samochodowe, ich jakość można stosunkowo łatwo sprawdzić. I nie są to metody ludowe ale najprostsze metody podawane przez producentów (zaczerpnięte z ich stron).

Metoda pierwsza:
Jeżeli zanurzymy opuszki palca kciuka i wskazującego w oleju, ściśniemy je ze sobą i powoli rozwieramy, a warstwa oleju miedzy nimi rozciąga się na więcej niż 1 mm możemy stwierdzić, że jego stan jest jeszcze w normie. Tą samą metodę możemy zastosować do oleju przekładniowego ale odległość na jaką rozciągnie się olej, który nadaje się do użytku musi wynosić więcej niż 1,5 mm.

Metoda druga:
Kroplę z bagnetu spuszczamy na bibułę i jeśli olej po bibule rozchodzi się razem z zanieczyszczeniami jakie się w nim znajdują, to jest jeszcze w normie. Jeśli jednak widocznie się oddzielają, to olej należy wymienić.

Metoda trzecia:
Na gładką powierzchnię pochyłą nalewamy oleju czystego tej samej marki jaka znajduje się w silniku i na wyznaczonej długości mierzymy czas jego spływu. Na taka samą powierzchnię, pod tym samym kątem nachylenia nalewamy oleju pobranego z silnika i dokonujemy pomiaru na tej samej długości. Jeżeli różnica wynosi nie więcej niż 10%, to olej nadaje się do dalszej eksploatacji.
Witam ponownie. Po wymianie oleju cisnienie oleju w takim samym stanie czyli okolo 2.2 przy 5000tys. + - przeklamanie manometru o 1.6. Dzisiaj sprawdzilem cisnienie w garach. liczac od strony rozrzadu na 1. 11.2 bar 2. 13.7 bar 3. 14.8 bar 4. 14.8bar. Więc na 1 i 2 garze za mało. W miarę oddalania sie od rozrzadu coraz lepsze cisnienie. po swietach zdejme pokrywe zaworow, sprawdze luzy oraz rozrzad. Czy waszym zdaniem nieprawidlowe luzy moga prowadzic do zbyt malego cisnienia? Jezeli luzy beda prawidlowe to zawory, gniazda lub walki do beda do zrobienia. Jezeli wpomnialem juz o rozrzadzie, to czy ktos ma namiar na nowy tani napinacz rozrzadu? znalazlem za 700zl. Jezeli nie znajde po normalej cenie to kupie w USA bo ceny u nas sa przesadzone. Jezeli jest klopot ze zdobyciem napinacza to zsiagne ze stanow moze z 10 sztuk na sprzedaz. Pozdro
To jak byś ściągal to pisz do RN22 bym wziął z 3 :3
a robiłes prube olejowa ona ci powie czy to pierscienie czy głowica
jaki manometr miałes wkrecany
silnik ciepły czy zimny
a napinacz kup ape za 100zł i juz
(2016-12-24, 02:12 PM)srubar1 napisał(a): [ -> ]a robiłes prube olejowa ona ci powie czy to pierscienie czy głowica
jaki manometr miałes wkrecany
silnik ciepły czy zimny
a napinacz kup ape za 100zł i juz

Probe olejowa? na czym ona polega?
manometr wkercany, silnik zimny. napinacz ape manualny za 350 jest dostepny na allegro.taniej nie znalzlem
ja znalazłem ape za45dolców
ale ty masz 12 wiec zrób ze swojego napinacza manualny ja tak mam ,od paaaaru lat i jest ok

próba olejowa tzn wlewasz strzykawka 10,15ml oleju i sprawdzasz cisnienie

jesli wzrosnie od tego co zapisałes to pierscienie siadaja,jesli nie to głowica nie trzyma zawor lub uszczelniacz

a reg zaworów sam bedziesz robił....
(2016-12-24, 02:22 PM)srubar1 napisał(a): [ -> ]ja znalazłem ape za45dolców
ale ty masz 12 wiec zrób ze swojego napinacza manualny ja tak mam ,od paaaaru lat i jest ok

próba olejowa tzn wlewasz strzykawka 10,15ml oleju i sprawdzasz cisnienie

jesli wzrosnie od tego co zapisałes to pierscienie siadaja,jesli nie to głowica nie trzyma zawor lub uszczelniacz

a reg zaworów sam bedziesz robił....

45 dolcow + wysylka+ clo. Dlatego zastanawiam sie nad manualem i zwyklym za 75 dolcow.Manual moim zdaniem trzeba kontrolowac i potrafic idealnie ustaiwc, w przeciwnym razie slizgi i lancuch moze sie niszczyc. Regulacje zaworow, jak i cala reszte robie sam
przez chwile zastaniawialem sie nad przerobiniem mojego na manual, ale zastanawiam sie jak go ustawic jezli juz bym go przerobil
(2016-12-24, 02:22 PM)srubar1 napisał(a): [ -> ]ja znalazłem ape za45dolców
ale ty masz 12 wiec zrób ze swojego napinacza manualny ja tak mam ,od paaaaru lat i jest ok

próba olejowa tzn wlewasz strzykawka 10,15ml oleju i sprawdzasz cisnienie

jesli wzrosnie od tego co zapisałes to pierscienie siadaja,jesli nie to głowica nie trzyma zawor lub uszczelniacz

a reg zaworów sam bedziesz robił....


Tez zastanawiam sie nad pierscieniami, ale jezeli pierscienie na 1 i 2 cylindrze sado wymiany to cisnienie oleju nie powinno byc wyzsze niz moje 2.2??
cisnienie oleju niema nic wspólnego z pierścieniami
kompresja to kompresja
a za olej odpowiada pompka oleju tzn jej rotor jesli niemasz ksiazkowego cisnienia oleju siada pompa....a masz 2.2bara a ksiazka podaje 2.3bara czyli jest ok
a i olej wtedy ma miec 100sto stopni,przy 50 bedzie mniejsze cisnienie...i to zapewne brak tego0.1bara
Witam. Po probie olejowej, w cylindrach cisnienie rosnie o okolo 5,5bar. Wiec zdjalem glowicę, polozylem na stole zaworami do gory i zalalem benzyna. Ku mojemy zdziwieniu benzyna z cylindra ktory pokazywal poprawne cisnienie ucieka najszybciej. Z cylindra, ktory pokazywal tylko 11 bar, benzyna schodzi, ale bardzo wolno. Zalalem benzyna tez cylindry i rowniez zaskoczenie. Z cylindra z najslabszym cisnieniem benzyna nie schodzi. Z cylindra z dobrym cisnieniem benzyna schodzi.

Tutaj pytanie. Co jest grane? Wynika, ze cylinder z poprawnym cisnieniem ma nieszczelna glowice i pierscienie, a Cylinder ze zbyt malym cisnieniem jest szczelny?
Stron: 1 2 3