2016-11-25, 03:55 PM
2016-11-25, 07:27 PM
Witaj kolego.
Idzie to tak:
- zwilż śruby przed montażem w oleju silnikowym
- śruby od wału to są śruby ponumerowane od 1 do 10 i skręcasz je najpierw na 15 nm a po tem poprawiasz o 45-50 stopni. Więc albo używasz specjalnego klucza albo robisz oznakowanie i dociągasz zwykłym kluczem. Skręcasz po kolei zgodnie z sekwencją.
Momenty do śrub od reszty bloku:
-na 12 nm skręcasz śruby 11-15, 17-20, 23, 25-28
- na 14 nm 16 i 24
- to ważne- 21 i 22 idą na 24 nm
Uważaj! Z niewyjaśnionych przyczyn przy ponownym skręcaniu śruby w bloku o numerze 21 i 23 mają tendencję do płynięcia więc ostrożnie, bo gwinty pourywasz więc uczulam.
Ciekaw jestem czy w innych motocyklach też każdy gwint w bloku jest opisany numerycznie i zgodnie z kolejnością dokręcania
Idzie to tak:
- zwilż śruby przed montażem w oleju silnikowym
- śruby od wału to są śruby ponumerowane od 1 do 10 i skręcasz je najpierw na 15 nm a po tem poprawiasz o 45-50 stopni. Więc albo używasz specjalnego klucza albo robisz oznakowanie i dociągasz zwykłym kluczem. Skręcasz po kolei zgodnie z sekwencją.
Momenty do śrub od reszty bloku:
-na 12 nm skręcasz śruby 11-15, 17-20, 23, 25-28
- na 14 nm 16 i 24
- to ważne- 21 i 22 idą na 24 nm
Uważaj! Z niewyjaśnionych przyczyn przy ponownym skręcaniu śruby w bloku o numerze 21 i 23 mają tendencję do płynięcia więc ostrożnie, bo gwinty pourywasz więc uczulam.
Ciekaw jestem czy w innych motocyklach też każdy gwint w bloku jest opisany numerycznie i zgodnie z kolejnością dokręcania
2016-11-25, 10:21 PM
Wielkie dzięki o taką właśnie odpowiedź mi chodziło
2016-11-25, 10:27 PM
(2016-11-25, 07:27 PM)Mawers Totem napisał(a): [ -> ]Witaj kolego.I za takie odpowiedzi chylę czoła
Idzie to tak:
- zwilż śruby przed montażem w oleju silnikowym
- śruby od wału to są śruby ponumerowane od 1 do 10 i skręcasz je najpierw na 15 nm a po tem poprawiasz o 45-50 stopni. Więc albo używasz specjalnego klucza albo robisz oznakowanie i dociągasz zwykłym kluczem. Skręcasz po kolei zgodnie z sekwencją.
Momenty do śrub od reszty bloku:
-na 12 nm skręcasz śruby 11-15, 17-20, 23, 25-28
- na 14 nm 16 i 24
- to ważne- 21 i 22 idą na 24 nm
Uważaj! Z niewyjaśnionych przyczyn przy ponownym skręcaniu śruby w bloku o numerze 21 i 23 mają tendencję do płynięcia więc ostrożnie, bo gwinty pourywasz więc uczulam.
Ciekaw jestem czy w innych motocyklach też każdy gwint w bloku jest opisany numerycznie i zgodnie z kolejnością dokręcania
2016-11-25, 11:50 PM
Jak coś to tu masz serwisówke- http://www.manualedereparatie.info/categ...amaha.html
2016-11-26, 02:43 AM
(2016-11-25, 10:27 PM)Koczis napisał(a): [ -> ]No silniki to mój konik(2016-11-25, 07:27 PM)Mawers Totem napisał(a): [ -> ]Witaj kolego.I za takie odpowiedzi chylę czoła
Idzie to tak:
- zwilż śruby przed montażem w oleju silnikowym
- śruby od wału to są śruby ponumerowane od 1 do 10 i skręcasz je najpierw na 15 nm a po tem poprawiasz o 45-50 stopni. Więc albo używasz specjalnego klucza albo robisz oznakowanie i dociągasz zwykłym kluczem. Skręcasz po kolei zgodnie z sekwencją.
Momenty do śrub od reszty bloku:
-na 12 nm skręcasz śruby 11-15, 17-20, 23, 25-28
- na 14 nm 16 i 24
- to ważne- 21 i 22 idą na 24 nm
Uważaj! Z niewyjaśnionych przyczyn przy ponownym skręcaniu śruby w bloku o numerze 21 i 23 mają tendencję do płynięcia więc ostrożnie, bo gwinty pourywasz więc uczulam.
Ciekaw jestem czy w innych motocyklach też każdy gwint w bloku jest opisany numerycznie i zgodnie z kolejnością dokręcania