Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: RN09 Pytanie siłę dokręcenia śrub.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, chciałem się dowiedzieć z jaką siłą(Nm) należy dokręcić śruby mocujące dolny karter dookoła wału? Motocykl Yamaha R1 Rn09. Z góry dziękuję Red_icon_smile
Witaj kolego.

Idzie to tak:
- zwilż śruby przed montażem w oleju silnikowym
- śruby od wału to są śruby ponumerowane od 1 do 10 i skręcasz je najpierw na 15 nm a po tem poprawiasz o 45-50 stopni. Więc albo używasz specjalnego klucza albo robisz oznakowanie i dociągasz zwykłym kluczem. Skręcasz po kolei zgodnie z sekwencją.

Momenty do śrub od reszty bloku:
-na 12 nm skręcasz śruby 11-15, 17-20, 23, 25-28
- na 14 nm 16 i 24
- to ważne- 21 i 22 idą na 24 nm

Uważaj! Z niewyjaśnionych przyczyn przy ponownym skręcaniu śruby w bloku o numerze 21 i 23 mają tendencję do płynięcia więc ostrożnie, bo gwinty pourywasz więc uczulam.

Ciekaw jestem czy w innych motocyklach też każdy gwint w bloku jest opisany numerycznie i zgodnie z kolejnością dokręcania Red_icon_cheesygrin
Wielkie dziękiRed_icon_smile o taką właśnie odpowiedź mi chodziłoRed_icon_smile
(2016-11-25, 07:27 PM)Mawers Totem napisał(a): [ -> ]Witaj kolego.

Idzie to tak:
- zwilż śruby przed montażem w oleju silnikowym
- śruby od wału to są śruby ponumerowane od 1 do 10 i skręcasz je najpierw na 15 nm a po tem poprawiasz o 45-50 stopni. Więc albo używasz specjalnego klucza albo robisz oznakowanie i dociągasz zwykłym kluczem. Skręcasz po kolei zgodnie z sekwencją.

Momenty do śrub od reszty bloku:
-na 12 nm skręcasz śruby 11-15, 17-20, 23, 25-28
- na 14 nm 16 i 24
- to ważne- 21 i 22 idą na 24 nm

Uważaj! Z niewyjaśnionych przyczyn przy ponownym skręcaniu śruby w bloku o numerze 21 i 23 mają tendencję do płynięcia więc ostrożnie, bo gwinty pourywasz więc uczulam.

Ciekaw jestem czy w innych motocyklach też każdy gwint w bloku jest opisany numerycznie i zgodnie z kolejnością dokręcania Red_icon_cheesygrin
I za takie odpowiedzi chylę czoła Red_icon_cheesygrin
(2016-11-25, 10:27 PM)Koczis napisał(a): [ -> ]
(2016-11-25, 07:27 PM)Mawers Totem napisał(a): [ -> ]Witaj kolego.

Idzie to tak:
- zwilż śruby przed montażem w oleju silnikowym
- śruby od wału to są śruby ponumerowane od 1 do 10 i skręcasz je najpierw na 15 nm a po tem poprawiasz o 45-50 stopni. Więc albo używasz specjalnego klucza albo robisz oznakowanie i dociągasz zwykłym kluczem. Skręcasz po kolei zgodnie z sekwencją.

Momenty do śrub od reszty bloku:
-na 12 nm skręcasz śruby 11-15, 17-20, 23, 25-28
- na 14 nm 16 i 24
- to ważne- 21 i 22 idą na 24 nm

Uważaj! Z niewyjaśnionych przyczyn przy ponownym skręcaniu śruby w bloku o numerze 21 i 23 mają tendencję do płynięcia więc ostrożnie, bo gwinty pourywasz więc uczulam.

Ciekaw jestem czy w innych motocyklach też każdy gwint w bloku jest opisany numerycznie i zgodnie z kolejnością dokręcania Red_icon_cheesygrin
I za takie odpowiedzi chylę czoła Red_icon_cheesygrin
No silniki to mój konik Red_icon_cheesygrin