Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Ograniczenie głośności wydechu RN22
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,
jak Ciężko będzię trochę ograniczyć głośność w wydechach od TwoBrothers? dekat + przelot to troche za głośno, a w Krakowie często są jakieś chore akcje na mierzenie wszystkiego co się da.
Jak założe DBKiller'a to przejdzie to testy głośności?
moim zdaniem nawet z db killerem będzie ponad normę
warto wiedzieć jak powinien być przeprowadzany poprawnie pomiar głośności bo jeśli policjant pominie jakiś punkt albo będzie robił coś na oko (pomiar wykonuje się w odległość 0,5±0,01 m tolerancja tylko 2 cm)to od razu odmawiamy przyjęcia mandatu i możemy jeszcze dodatkowo złożyć zawiadomienie do komendanta że policjant nie przestrzega wytycznych podczas kontroli za co może zostać wszczęte postępowanie dyscyplinarne o czym go imformujemy więc będzie miał pewność że jeśli nałoży na nas mandat to to zgłosimy. Warto jest też wszystko nagrać bo wtedy nie będzie żadnych wątpliwości w sądzie a jeśli policjanci ustala inna wspólna wersje niż przedstawia nagrane to zostaną oskarżeni o składanie fałszywych i poświadczenia nieprawdy co skutkuje z automatu wydaleniem z policji gdyż policjantem nie może być osoba karana więc dla własnego spokoju mogą wszystko pomierzyć i dać tylko pouczenie bo wątpię ze będą dobrze pamiętali co było 3-4 miesiące wcześniej i dokładnie o kogo chodzi jeśli codziennie zatrzymują po kilkanaście osób. Policja inaczej zachowuje się jak widzi że ktoś zna prawo a przynajmniej stwarza takie wrażenie niż osoba nieświadoma której mogą wszystko wmówić i przyjmie mandat

w linku rozporządzenie ministra infrastruktury w jaki sposób przeprowadzany ma być pomiar hałasu http://www.stacja.com.pl/prawo/2003/2250/2250_3.htm

Brakowało jeszcze pełnego info dotyczącego miejsca pomiaru
Pomiary hałasu pojazdu na postoju należy wykonać na terenie otwartym, wolnym od wyraźnych przeszkód odbijających dźwięk. Jako miejsce pomiarowe można przyjąć każdy obszar terenu mającego nawierzchnię betonową, asfaltową lub z innego twardego materiału o wysokich właściwościach odbijających dźwięk, z wyjątkiem ubitej ziemi. Powierzchnia tego obszaru powinna być płaska i pozioma oraz powinna mieć kształt prostokąta o bokach odległych co najmniej 3 m od obrysu pojazdu. Badany pojazd powinien być umieszczony w miejscu pomiarowym W miejscu pomiarowym nie mogą występować żadne zauważalne przeszkody odbijające dźwięk, a w czasie pomiaru w miejscu tym może przebywać tylko kierujący pojazdem i osoba przeprowadzająca pomiar. Obecność ich nie może wpływać na wskazania miernika.
@stachu_r1 dzięki za info, chyba rozwiązuje mój problem - będę liczył na to że jeżdżąc z DBkiller'ami wywine się jakoś kontroli od mandatu Red_icon_smile
brakuje jeszcze jednego bardzo ważnego punktu
2.2. Warunki atmosferyczne. Pomiary należy przeprowadzać w korzystnych warunkach
atmosferycznych. Podczas pomiarów średnia prędkość wiatru nie powinna przekraczać 5 m/s.
Dla prędkości wiatru powyżej 3 m/s zaleca się stosować mikrofonowe osłony przeciwwietrzne.

ciekawe czy policmajstry maja skalibrowany atestowany czujnik prędkości wiatru, bo od tego należy rozpocząć pomiar

dziękuje i nie zgadzam się na pomiar .... bo na moje oko piździ jak w kieleckim :-)
a na oko pana policjanta to jest powyżej czy poniżej 5m/s ?

w załączniku polska norma na to norma
Wszystko w temacie .. Red_icon_tongue ....
Gdzieś na necie widziałem jak policjant mierzył głośność wydechu aplikacją na telefonie i wynik wyszedl ponizej normy a ciekawe gdzyby nie spełniał norm to by wystawil mandat i pewnie dowód jeszcze zatrzymal
tak, to była nasza akcja o której było głośno w internetach - 2 razy lataliśmy po krakowie spokojnie, ale na około 150 maszyn, psiarnia zrobiła o to dymy w prasie, troche nas to zirytowało i sporo osób chciało zrobić terror miasta. policja jakimś cudem już wczesniej wiedziała o miejscu spotkania i zrobili nalot, wiele osób uciekło a Ci którzy nie zdążyli mieli zabieranie dowodów za najmniejszą pierdołę Red_icon_bggrin
oczywiście nie mieli chyba wystarczająco sprzętu i sprawdzali aplikacją na andka Red_icon_bggrin
Stachu napisał bardzo wyczerpującą i dobra odpowiedź na pytanie w jaki sposób policjant powinien wykonać pomiar głośności skutkujący wystawieniem mandatu. Tyle tylko, że do zatrzymania dowodu rejestracyjnego pojazdu i skierowania go na dodatkowe badanie techniczne wystarczy już samo podejrzenie policjanta, że pojazd ( auto, motocykl, hulajnoga czy rowerRed_icon_smile ) jest zbyt głośny...
§ 1. Pełny zakres kontroli obejmuje dwa etapy:

1) kontrolę organoleptyczną (l etap),

2) pomiar poziomu hałasu miernikiem poziomu dźwięku (II etap),

przy czym przeprowadzenie II etapu jest uzależnione od wyników l etapu.

Kontrola organoleptyczna - l etap

§ 2. 1. Kontrola polega na organoleptycznych oględzinach układu wydechowego pojazdu i ocenie jego stanu technicznego.

2. Niedopuszczalne są:

1) wyraźnie zauważalne nieszczelności układu wydechowego;

2) niekompletność układu wydechowego;

3) uszkodzenia mechaniczne układu wydechowego mające wpływ na swobodny przepływ spalin.

3. W wypadku negatywnej oceny, o której mowa w ust. 2, pojazd należy poddać II etapowi kontroli, tj. pomiarowi poziomu hałasu zewnętrznego na postoju.

Ustawa sama mówi ze jeśli policjant stwierdzi że układ jest niekompletny wtedy musi zrobić pomiar miernikiem a nie stwierdzić na ucho że jest za głośno więc jeśli go nie ma to musi do czegoś innego się przyczepić