Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: [RN22] ECU przed i po flashowaniu - opinia.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witajcie.

Specjalnie zakładam nowy wątek, aby napisać Wam moje spostrzeżenia z różnicy przed i po flashowaniu, tyle że w odwrotnej kolejności tj. miałem kompa po flashu, a przywróciłem go do serii.

Co miałem w swoim zmienione:
- zmienione mapy zapłonu(tryb B był jak STD, tryb STD był jak A, tryb A był podkręcony)
- przestawione temp. załączania się wiatraków
- wyłączony AiS
- zniwelowane hamowanie silnikiem
- korekta prędkości
- zdjęta blokada licznika do 299km/h

Miałem jeszcze założony decat akrapa, wydechy seria.

Motocykl na przerobionym kompie zapier...la jak głupi. Reakcja na gaz jest natychmiastowa. Trochę jest to nerwowe, bo mały ruch manetka powodował wyrywanie do przodu.
Na trybie A, moto ciągnęło od samego dołu, cały czas równo. Prędkość wkręcania się na obroty była dużo szybsza.

Po przywróceniu do serii, jest duuuża różnica w przyspieszaniu.
Teraz mając B trzeba sporo odkręcić manetkę, aby moto przyspieszało. Dla mnie to plus, bo na deszczu, czy sypkiej nawierzchni łatwiej się będzie jechało.
Na trybie STD moto fajnie jedzie, ale nie ma mowy o takim przyspieszaniu jak po flashu.

Seryjny tryb A, można porównać do czegoś pomiędzy STD, a B po flashu.
Motocykl przyspiesza, ale nie robi to tak dużego wrażenia jak wcześniej.

Hamowanie silnikiem.
Osobiście wolę jak mi moto bardziej hamuje silnikiem, więc dla mnie to plus dla seryjnego kompa.
Ujęcie manetki skutkuje wyczuwalnym wytracaniem prędkości, czego prawie nie ma po flashu.

Prowadzenie.
Nie wiem czemu, ale jakoś bardziej kładę się w zakręty, może to dla tego, że nie ma tej nerwowości w oddawaniu mocy i nawet lekkie ruchy nie powodują strachu o uślizg i glebę.
Dodatkowo jakoś łatwiej wchodzą biegi, choć obroty biegu jałowego są takie same.


Posumowanie.
Będzie mi czasem brakować tego mega przyspieszenia, ale że i tak się nie ścigam, to seryjny komp mi wystarcza. Jest bardziej spokojny i motocykl łatwiejszy do opanowania.
Podejrzewam, że każdy inny litr będzie teraz szybszy, ale cóż, jakoś to przeboleję.
Polecam każdemu założyć decat, bo różnica w grzaniu w 4-litery jest kosmiczna. Nie sądziłem, że będzie aż taka różnica.
Podczas jazdy to luz, ale na światłach to czuć jak z katalizatorem dupa się grzeje. Plusem jest to, że już tak nie wali spalinami i paliwem, jak to było na decacie.

Tak więc, jak ktoś chce się toczyć z punktu A do B to seria wystarcza, ale jak chce się poszaleć to polecam przerobienie kompa.

Jak będziecie mieć jakieś pytania to piszcie.
Małe sprostowanie.
To nie jest zasługa samego flasha tylko decat + flash.
Wcześniej miałeś porównanie co daje flash jak miałeś na trybie STD fabryczny tryb A, a tryb A był podkręcony Red_icon_tongue

Tutaj jest wykres ile daje decat, prawie 10Nm i to głownie przez to równiej i mocniej ciągnie moto:
https://www.akrapovic.com/#!/motorcycle/...earId=1793

Koczis napisz lepiej jaka różnica była miedzy trybem STD a A na przerobionym ECU Red_icon_tongue

Teraz masz prawdziwy tryb STD czyli łagodniej oddaje moc, do spokojnej jazdy lepszy bo nie jest taki nerwowy jak A, ale jak zaczynasz cisnąć to tylko tryb A wchodzi w grę Red_icon_cheesygrin
Nie wiem czy ktokolwiek używa trybu B haha Red_icon_cheesygrin
Co będzie jak założę decata a nie zrobię Flasha ? Mam końcówki i filtr sportowy
Dlatego dobrze jest móc samemu ustawiać moto pod to co lubimy .. Co z resztą daje kabel + soft z FT ... Wtedy można ustawić np. hamowanie silnikiem wedle upodobania, reakcję na gaz w danym trybie też Red_icon_smile .. Reflash u kogoś, to półśrodek ..
So you had all the maps set back to the stock Image in FTE? Oof, their throttle maps are horrible. I could have sent you an image with much smoother stock maps.

I'm hoping WRT releases their new V3 log box pro soon so I can start fully tuning my bike. I'll be pulling my bike side FTE setup and most likely selling it.
Ciekawe jaka będzie różnica w spalaniu
(2016-05-12, 10:04 AM)Piotr1 napisał(a): [ -> ]Ciekawe jaka będzie różnica w spalaniu

No ciekawe, bo jadac jak emeryt nie schodzilem ponizej 7,5L na 100km.
Jak bedzie to cos ponizej 7 to bedzie ok.
(2016-05-12, 11:01 AM)Koczis napisał(a): [ -> ]
(2016-05-12, 10:04 AM)Piotr1 napisał(a): [ -> ]Ciekawe jaka będzie różnica w spalaniu

No ciekawe, bo jadac jak emeryt nie schodzilem ponizej 7,5L na 100km.
Jak bedzie to cos ponizej 7 to bedzie ok.

JA NIŻEJ JAK 10,2 NIE ZSZEDŁEM W TRASIE Red_icon_sad
Mi pali ok 7,8l w jeździe mieszanej. Trasa od 130-200km/h, chwilami więcej i przy częstym odkręcaniu gazu na full (wszystkie kreski przepustnicy)
I did 6.5 l/100km going 120 kph for 120 km with the tuned image I'm using.
(2016-05-12, 11:07 AM)Siupa napisał(a): [ -> ]
(2016-05-12, 11:01 AM)Koczis napisał(a): [ -> ]
(2016-05-12, 10:04 AM)Piotr1 napisał(a): [ -> ]Ciekawe jaka będzie różnica w spalaniu

No ciekawe, bo jadac jak emeryt nie schodzilem ponizej 7,5L na 100km.
Jak bedzie to cos ponizej 7 to bedzie ok.

JA NIŻEJ JAK 10,2 NIE ZSZEDŁEM W TRASIE Red_icon_sad
Latasz caly czas do odcinki?Red_icon_smile na 1 i 2 biegu?Red_icon_smile
(2016-05-12, 02:34 PM)szpaku88 napisał(a): [ -> ]
(2016-05-12, 11:07 AM)Siupa napisał(a): [ -> ]
(2016-05-12, 11:01 AM)Koczis napisał(a): [ -> ]
(2016-05-12, 10:04 AM)Piotr1 napisał(a): [ -> ]Ciekawe jaka będzie różnica w spalaniu

No ciekawe, bo jadac jak emeryt nie schodzilem ponizej 7,5L na 100km.
Jak bedzie to cos ponizej 7 to bedzie ok.

JA NIŻEJ JAK 10,2 NIE ZSZEDŁEM W TRASIE Red_icon_sad
Latasz caly czas do odcinki?Red_icon_smile na 1 i 2 biegu?Red_icon_smile

Na 1,2,3... Red_icon_smile  a w trasie miałem średnio 200 - 250 km/h no i wiadomo po dohamowaniu do samochodu redukcja i wyprzedzanie do odciny
Ja jeżdżę podobnie tylko jeszcze auta na gumie wyprzedzam, tak samo po wyjściu z winkla sobie lubię podnieść na koło Red_icon_cheesygrin

Średnie spalanie między 10-11l Red_icon_smile Raz średnie miałem 9.5l, ale jeździłem z mega ciapkami.

Tyle, że ja mam kominy, decat, k&n i reflash. Przed tymi zabiegami ten motocykl miałem wrażenie, że gorzej jeździł niż moja poprzednia 10tka 2 gen

Tapnięte z S6 Edge +
Kurde Red_icon_cheesygrin Skąd wy wiecie ile palą wasze sprzęty? Może to kwestia podejścia, ale w przypadku ekstramalnych maszyn sportowych był to dla mnie ostatni parametr który monitorowałem lub zwracałem uwagę
Bo wyświetla się ta wartość na liczniku? Red_icon_smile

Tapnięte z S6 Edge +
nie wiem jak Wy to jeździcie i gdzie ale jak jest obszar zabudowany to też do spodu? Red_icon_cheesygrin
Czasem i tak bywa Red_icon_smile

Tapnięte z S6 Edge +
Mi się dziś licznik zamknął, bo chciałem sprawdzić, jak ten mój "nowy" muł jedzie, ale nie powiem gdzie to było hehehehe
mi w zeszłym roku wzial 5.6l na 100 jak próbowałem jechać oszczędnie. Tyle pokazał komputer i tyle weszło do baku. 100% seria. Teraz na komputerze pokazuje mi przy normalnej jeździe 7.1-7.4
Koczis szalejesz jak nie Ty Red_icon_cheesygrin
Stron: 1 2