Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: R1 RN09 2003 Dwa problemy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witajcie,

Zakupiłem w końcu upragnioną R1. W trakcie oględzin znalazłem dwa problemy: łożysko główki ramy do zmiany na już i problem z rozrusznikiem. Wracając do domu 200km po zakupie na kołach odkryłem kolejny problem.

1. Rozrusznik- motocykl nie kręci w ogóle bez dodania gazu, czy to na zimnym, czy na gorącym. Dodam odrobinę gazu i ładnie kreci i zapala.

2. Prawdopodobnie TPS niestety szwankuje, w trybie diagnostycznym mam na zamkniętej przepustnicy 20 na otwartej 97. Objawy były takie, ze po dalekiej trasie gdy stawałem na światłach to nie trzymał obrotów i od razu gasł. Wczoraj polatałem po mieście krótszy czas i brak takich objawów. Temperatura przez całą trasę to było lekko ponad 70 stopni. W trakcie jazdy po mieście ładnie trzyma 1250 obrotów na postoju.  Czy to może też być wina nie wiem, starego paliwa czy czegoś? Dodam jeszcze, że zatankowałem w trasie i po 150 kilometrach spokojnej jazdy zapaliła mi się już rezerwa. W trakcie jazdy ładnie trzymało obroty i normalnie jechałem.

Czy ktoś może mi pomóc i rozwiać wątpliwości ile $ będę musiał prawdopodobnie zostawić u mechanika za te dwie sprawy?
Zatankowałeś do pełna i po 150 km spokojnej jazdy rezerwa? Coś dużo pali. Ja przy autostradowej jeździe non stop około 180 więcej przejechałem do rezerwy
(2016-05-03, 01:18 PM)Kafel napisał(a): [ -> ]Zatankowałeś do pełna i po 150 km spokojnej jazdy rezerwa? Coś dużo pali. Ja przy autostradowej jeździe non stop około 180 więcej przejechałem do rezerwy

To jak własnie czytałem jest jeden z objawów walniętego TPS Red_icon_wink
miałem podobnie gdy gorący nie pali
sprawdzony rozrusznik,kable,masa,nowe aku,przekaźnik wszystko ok
tps po akcij serwisowej na chwile lepiej teraz raz zapali a raz nie kręcenie bez gazu i aku pada
z gazem lepiej ale tez nie zawsze
po sprawdzeniu zaworów i synchronizacji po problemie
(2016-05-03, 03:44 PM)srubar1 napisał(a): [ -> ]miałem podobnie gdy gorący nie pali
sprawdzony rozrusznik,kable,masa,nowe aku,przekaźnik wszystko ok
tps po akcij serwisowej na chwile lepiej teraz raz zapali a raz nie kręcenie bez gazu i aku pada
z gazem lepiej ale tez nie zawsze
po sprawdzeniu zaworów i synchronizacji po problemie

Dzięki za podpowiedź, jutro moto jedzie na warsztat, mam nadzieję, że coś da się z niego zrobić Red_icon_smile  Jak będzie diagnoza to dla potomności opiszę w poście.
Siemano. Czy to ty byłeś u mnie przedwczoraj? Red_icon_cheesygrin Sprzęt jakby podobny Red_icon_cheesygrin Śruba, ale tu w ogóle rozrusznik nie reaguje więc co ma do tego synchro albo luzy zaworowe Red_icon_cheesygrin Wciskasz starter a tu cisza. No ale cóż- w poniedziałek się okaże Red_icon_smile
(2016-05-06, 08:23 AM)Mawers Totem napisał(a): [ -> ]Siemano. Czy to ty byłeś u mnie przedwczoraj? Red_icon_cheesygrin Sprzęt jakby podobny Red_icon_cheesygrin Śruba, ale tu w ogóle rozrusznik nie reaguje więc co ma do tego synchro albo luzy zaworowe Red_icon_cheesygrin Wciskasz starter a tu cisza. No ale cóż- w poniedziałek się okaże Red_icon_smile

Tak to mój bolid u Ciebie stoi :Red_icon_smile Czekam na info, bo pogoda taka, że aż żal nie jeździć Red_icon_smile
Myślę, że w poniedziałek już ruszymy z tematem coś. Jak na nas to i tak błyskiem. Kolejka Yamaszek do nas sroga jak sam widziałeś Red_icon_cheesygrin
(2016-05-07, 01:23 AM)Mawers Totem napisał(a): [ -> ]Myślę, że w poniedziałek już ruszymy z tematem coś. Jak na nas to i tak błyskiem. Kolejka Yamaszek do nas sroga jak sam widziałeś Red_icon_cheesygrin

Trochę tego było Red_icon_wink  Czekam na info
Proponuje wyjac czujnik TPS, wyczyscic przy pomocy spreju do stykow wytrzec ladnie i zalozyc spowrotem zwracajac uwage na to by zalozyc zgodnie z zaznaczonymi wczesniej znakami (u mnie byl zaznaczony markerem bialym jakims).. W mojej R1 pomoglo i obylo sie bez kosztow (poza sprejem). Powodzenia
Jeszcze jedno pytanie bo zapomnialem... masz zamontowany alarm (immobilajzer)??
(2016-05-09, 08:14 AM)Maly napisał(a): [ -> ]Jeszcze jedno pytanie bo zapomnialem... masz zamontowany alarm (immobilajzer)??

Moto z Niemiec więc bardzo prawdopodobne. Rozrusznik już naprawiony, poszedł przekaźnik. Reszta w trakcie dłubania przez Totema Red_icon_wink
Totemy podłubały i wydłubały Red_icon_cheesygrin Tps był winny, przekaźnik rozrusznika "zregenerowany" co by nie generować kosztów Red_icon_cheesygrin Papierek ścierny i przekazior jak nówka. Zmartwił mnie tylko kolor świec- wypalone na srebrno co wskazuje ubogą mieszankę. Moto po strojeniu, wydech przelotowy i sportowy filtr powietrza. Nie fajnie byłoby popalić głowicę więc sprzęt trzeba będzie dostroić.
(2016-05-11, 09:40 PM)Mawers Totem napisał(a): [ -> ]Totemy podłubały i wydłubały Red_icon_cheesygrin Tps był winny, przekaźnik rozrusznika "zregenerowany" co by nie generować kosztów Red_icon_cheesygrin Papierek ścierny i przekazior jak nówka. Zmartwił mnie tylko kolor świec- wypalone na srebrno co wskazuje ubogą mieszankę. Moto po strojeniu, wydech przelotowy i sportowy filtr powietrza. Nie fajnie byłoby popalić głowicę więc sprzęt trzeba będzie dostroić.

Dokładnie, naprawione wszystko, temat można śmiało zamknąć Red_icon_smile
Twoja Yamaha trafiła nawet na naszego FB jako przykład zdrowego podejścia do tematu serwisu po zakupowego Red_icon_smile

https://www.facebook.com/totem.grg/photo...=3&theater

Zapraszam po sezonie.