Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Wyjaśnienie opisu serwisówki synchro rn09
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam.
Zawsze sam robilem sobie synchro w gaznikowcach,Teraz padlo na rno09 i mamy juz wtryski. Zawsze synchronizacje robilem regulując wartosci podcisnien między 1-2 i 3-4 potem dwa między sobą.Oczywiscie przed robilem skład mieszanki. Znalazlem tutaj rownież te śruby (3szt) .Zrobilem jak wczesniej a potem dorwalem serwisówkę która chyba pokazuje że regulacji dokonuje sie srubami na każdej z przepustnic (4szt) Czy ktoś móglby to opisać o co chodzi ? Czy nie strzeliłem sobie gola ?
hey
a posiadasz wakuometry jak tak to fajnie mogę podjechać i ustawimy sobie
jak wyżej pisze ustawiasz 1.2.4 do wzorcowej 3tak pokrótce

aaaaa pamiętam r1r6 jutro zadzwonię po robocie
Tłumacząc po swojemu to jest napisane że 3 przepustnica jest tak jakby jako wzorcowa i pod nią ustawiasz pozostałe 1,2 i 4. Czyli na logikę kręcisz śrubami od 3 przepustnic żeby je wyregulować tak jaką wartość ma 3. Chyba że wcześniej jeszcze trzeba wartość domyślną 3 ustawić. To już niech ktoś bardziej kumaty napiszę. Pewnie Karol z Totem wyjaśni. Ja staram się przetłumaczyć. Dalej po każdym kroku przygazuj 2-3 razy mniej niż sekundę i sprawdz jeszcze raz. Jeśli śruba się ruszy, wkręć 3/4 obrotu
tak 3 ma mieć 165mg
No wlasnie nie rozumiem.
Kwestia śrub nr 1 , są to śruby jak sie domyślam od (powietrza ? ) na kazdej z przepustnic. I pokazane jest na rysunku ze nimi sie to robi.Tak naprawdę uchylenie przepustnic to zupelnie 3 inne sruby ktore laczą ze sobą 1-2 ; 3-4 oraz 12-34 . Czyżby na tym rysunku byl blad ? Nie sądze.
Nastepna rzecz to sruby powietrza. Jest opisane żeby wkręcić 3/4 obrotu. A nie powinno sie ich wkręcić na maxa i wykręcic 3/4 obr. ? Mam drugi komplet przepustnic z wtryskami i są wykręcone wszystkie o 1 caly obrót.

W serwisówce jest jescza jedna ważna kwestia :

"Do not use the throttle valve adjusting screws to adjust the throttle body synchronization"
O który zawór chodzi ? Czyżby chodzilo o zaworki dławiące na zegarach ?
 


Vacuum pressure at engine idling speed
25.3 kPa (190 mmHg, 7.48 inHg)

@srubar1
Pisałem Ci PW na innym forum że nie ma problemu. Wal jak w dym.
Mam Carbtune.
rn19 tak samo?
Może ktoś bardziej doświadczony w temacie coś zasugerowac ?
turn in to po mojemu wkręcić a jak by było turn out to do zewnątrz czyli wykręcić. ale ruszasz je jeśli po przygazówce się ruszą tak by wynikało po mojemu. air = powietrze.
Chyba już rozkminiłem.
Na wtryskach robi sie synchro tylko i wylacznie srubami na przepustnicach do wzorcowej #3 .
Niestety ja sie pospieszylem i zrobilem to na srubach do regulacji uchyleń prepustnic. Czyli strzelilem sobie gola. Tak to jest jak caly czas robilo sie na gaznikach a teraz ma sie doczynienia z wtryskami.

Mam wiec prośbe do bardziej obeznanych w temacie. Jak teraz prawidlowo ustawić uchylenie przepustnic żeby można było wykonać prawidłowe synchro.
Czyli użyłeś tych śrub co są opisane w caution? tych throttle valve adjusting screws których do not use czyli nie używać?
W sumie nic zlego sie nie dzieje.Poprawie i bedzie OK.
Kwestia " "Do not use the throttle valve adjusting screws to adjust the throttle body synchronization" nie wiedzialem ze 3 sruby do uchylenia przepustnic nazywają się śrubami regulacyjnymi zaworów przepustnic. Człowiek cały czas się uczy.
Jak jutro bedzie chwila czasu to ogarnę temat.