2016-05-07, 01:20 AM
Stron: 1 2
2016-05-07, 09:33 AM
Nie sądzę że napinacz rozkręci, złoży i będzie to samo
2016-05-07, 09:55 AM
Być może, ja mechanikiem nie jestem, przekazuję Wam tylko jaką diagnozę postawił. Zobaczymy co będzie jak wymieni, dam Wam znać.
2016-05-08, 09:08 AM
Patryk- zapytaj się tego mechanika co konkretnie hałasuje w napinaczu
2016-05-08, 02:54 PM
to nie w napinaczu hałasuje... że napinacz to taki skrót myślowy. Napinacz jest przyczyną stuków łańcucha o silnik. Jak jeszcze łańcuch jest zatarty to już wogle...
Nie wiem dokładnie na czym polega zużycie lub zepsucie takiego napinacza ale tu nie chodzi o sprężynkę... te napinacze są hydrauliczne, zależne od ciśnienia oleju w silniku.
Nie wiem dokładnie na czym polega zużycie lub zepsucie takiego napinacza ale tu nie chodzi o sprężynkę... te napinacze są hydrauliczne, zależne od ciśnienia oleju w silniku.
2016-05-31, 02:16 PM
Mechanik wymienił napinacz i łańcuch rozrządu i dalej to samo. Okazało się, że panewka. Kumpel już się do Ciebie odezwał Mawers Totem.
2016-05-31, 02:21 PM
A gdyby tak posłuchać od razu .. byłoby taniej ...
2016-05-31, 04:18 PM
Mówili my
2016-05-31, 05:09 PM
To nie mi mówcie Ja też kumplowi mówiłem ale nie słuchał
2016-05-31, 09:28 PM
To mechanik pierwsza klasa z niego
2016-05-31, 09:45 PM
hehe ten napinacz i łańcuch to zawsze taka optymistyczna wersja... xD
2016-05-31, 10:05 PM
Będzie ten silnik lada dzień u mnie. Jest już w Warszawie, ale nie może dojechać do mnie Trochę się kocioł zrobił, bo w tej chwili mam dwie rn19, jedną rn12 żółtą limitowaną edycję i dwa same słupki na paletach z obranymi panewkami. O tulejach cylindrów w r6 i skrzyniach w rn09 to już nawet nie wspomnę. A! I jeszcze czarną r6 z 2009 co to ciśnienia nie trzyma na jednym garnku. Coś obiera te panewki w tych rn12/rn19. Ja już mam pewien pomysł na to, ale żeby go wdrożyć to hm... mam plan na customową miskę olejową antypanewkową i na taką śmieszniutką flanszę, żeby smoka odwrócić. Trzeba by się raz a porządnie zastanowić czemu te panewki klękają. Gość trafił do nas Rn12 gdzie panewka klękła 300 km po serwisie w aso...
2016-06-01, 08:59 AM
@Mawers Totem, powiedz mi, czy możliwe jest przełożenie silnika z FZ1000 (2006+) do YZF-R1 RN19 ? Ktoś próbował? Zawsze mnie to zastanawiało...
2016-06-01, 09:30 PM
Już mówię jak to wygląda- silnik tylko na pozór jest ten sam- w głowicy kanały dolotowe mają z deka inny profil, inne wałki rozrządu, ale to jest do ogarnięcia, bo głowice możemy dać z r1- kanały idą tak samo i pasuje jak to się ładnie po polsku mówi plug and play hehehe Z dołem silnika jest większy problem, bo w układzie korbowo- tłokowym jest mega różnica. Korby w Fazerze są cięższe o 35 gram każda co daje razem 140 gram a wał korbowy jest cięższy o 480 gram. Daje to razem 620 gram różnicy. W praktyce fazer niżej się kręci, ale jest bardziej elastyczny. W erkach są tłoki które dają większe sprężanie, ale to można by ominąć dając cieńszą uszczelkę pod głowice. Odpada jedno mocowania silnika ale można by dać do kogoś kto CNC co by jakiegoś łapę wyciął, żeby jakoś ten blok złapać. Trzeba przerobić dekiel sprzęgła. Wkręcić dwie śrubki i wywiercić dwie nowe dziurki i nagwintować. Jest to upierdliwe, bo blok jest miększy od śruby i zawsze trochę pod kątem pójdzie. Robiliśmy takie rzeźby na dole z fazera w rn12 i użytkownicy twierdzili, że są mocniejsze ale moim zdaniem jest to złudne wrażenie spowodowane trochę większym momentem w średnim i niskim zakresie obrotów. Będę musiał wysłać kogoś na hamownie i jak będę miał przebieg mocy i momentu na papierze to będziemy mogli gadać Z racji kosztów używanych silników i wałów do rn12 i rn19 jest to gra warta świeczki. Blok do fazera można wyrwać za 700 zł
2016-06-02, 06:40 AM
Dzięki! Wyczerpująca i profesjonalna odpowiedź
2016-06-02, 05:30 PM
A no i w rn19 jest antyhopping czego w fz1/rn12 nie ma.
2016-08-16, 07:53 PM
Witam katalog części Yamaha podpowiada że wał z RN 19 był też montowany w R1 2004-2005 i FZ8
Stron: 1 2