Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: R1 RN19 Check engine i nie odpala
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Czesc, moto jest znajomego ktory nie bardzo ogrania neta wiec pisze ja. Moto po robieniu rozrzadu. Po wlaczeniu zaplonu zapala sie check engine i moto nie odpala, kreci ale nie pali. Rozrzad robil wlasciciel ktory jest magikiem mechanicznym ale nie bardzo orientuje sie w elektryce wiec poprosil mnie. Zrobilem diagnoze w d62 mam 1 ale w d61 jest 00 i nie pokazuje zadnego bledu. Dla testu odlaczylem czujnik pod siedzeniem ten od wywrotek i zrobilem test. Komp wykryl dodatkowy blad i pokazywalo jego kod. Podlaczylem czujnik blad skasowalem i dalej jest d62: 1 i d61: 00. Mamy inny komputer. Po podlaczeniu tego innego komputera i wlaczeniu zaplonu leci test check engine zapala sie i za chwile gasnie wszystko tak jak byc powinno, tyle ze jest immobilaizer no i dalej nic nie da rady zrobic. Ma ktos jakies pomysly ? Czy probowac pozbyc sie immo z tego drugiego komputera i isc w ta strone czy cos innego ?
Weno ogarnij tą czcionkę Red_icon_cheesygrin
Jak był robiony rozrząd i po zabiegu nie pali to obstawiam na czujnik położenia wałka rozrządu (ten w pokrywie głowicy). Sprawdzić podłączenie i ewentualnie spróbujcie podmienić czujnik. Mogły się uszkodzić kable przy składaniu moto. Historia zna juz takie przypadki ...
wtedy by wyświetlał jakiś błąd... zresztą można pełno czujników poodpinać a moto i tak odpali
A z tak prozaicznych spraw jak iskra i czy paliwo dochodzi sprawdzałeś?
Bez czujnika położenia wałka R1 nie odpali.
Jeśli czujnik jest odłączony masz rację - poleci błąd.
Ale jeśli kabel będzie przytarty lub uszkodzony, albo czujnik źle wkręcony nie wywali błędu bo będzie myślał że wałek się poprostu nie obraca...
Pzdr
Czujnik już wymienialiśmy bo też myśleliśmy ze może to. Co najlepsze to po odpięciu czyjnika nie wywalało błędu. Te prozaiczne sprawy naturalnie sprawdzone
To dziwne ze po odpieciu czujnika nie wywalilo bledu Red_icon_smile
Moze kabel jest uszkodzony miedzy kompterem a złączką, a nie na odcinku czujnik-wtyczka.

Z autopsji wiem jakie to trudne zadanie znaleźć coś tak upierdliwego. Skup się przede wszystkim na tym co "ruszaliscie" podaczas wymiany rozrządu. Może robiliście coś jeszcze?
A szybkozłączka paliwa zrobiła wyraźnie "klik" ??? Może paliwa nie dostaje??

Powodzenia!
Jakby kabel był uszkodzony to chyba też powinno walić błąd ? Dziwna sprawa ze pokazuje ze jest jeden błąd ale nie pokazuje jego kodu jest cały czas 00 to mnie też martwi. Dzisiaj po południu będziemy jeszcze patrzeć
ja myślę ze źle ustawiony rozrząd był taki temat
mimo braku kolizji zawory- tłoki coś przeskoczyło,1 ząbek inaczej i nie odpali silnik
Rozrząd sprawdzany 3 razy. Może faktycznie gdzieś coś z tym czujnikiem a raczej samym jego okablowaniem bo nie wywalało błędu od niego.
CIERPLIWOŚCI ŻYCZĘ !!! i jak zawsze Św. Antoni pomaga !!!
(2016-03-25, 02:49 PM)dinek-86 napisał(a): [ -> ]CIERPLIWOŚCI ŻYCZĘ !!! i jak zawsze Św. Antoni pomaga !!!

A ile trza odpalić Antoniemu ? Red_icon_smile
Może wtyczki od czujnika nie łączą, zaśniedziały czy cuś. Albo jakiś inny kabelek nie podpięty...tak gdybam
Wtyczki były spryskane specjalnym preparatem do czyszczenia elektroniki(nie przewodzi napięcia). Narazie stanęło na tym ze oba kompy pojechały do gościa który ma ogarnąć immo we wtorek ma być zrobione i się okaże...
(2016-03-25, 12:33 PM)srubar1 napisał(a): [ -> ]ja myślę ze źle ustawiony rozrząd był taki temat
mimo braku kolizji zawory- tłoki  coś przeskoczyło,1 ząbek inaczej i nie odpali silnik

Jak rozrząd jest źle ustawiony o ząbek to dochodzi do kolizji wiec odpada.
(2016-03-25, 12:14 PM)Krzyt3k napisał(a): [ -> ]Jakby kabel był uszkodzony to chyba też powinno walić błąd ? Dziwna sprawa ze pokazuje ze jest jeden błąd ale nie pokazuje jego kodu jest cały czas 00 to mnie też martwi. Dzisiaj po południu będziemy jeszcze patrzeć

Z tego co pamiętam to kod "00" oznacza błąd eprom tz. wewnętrzna usterka modułu.
To by potwierdzało nasze przypuszczenia... No nic we wtorek może będzie coś wiadomo.
Eprom to pamięć w kompie czyli możliwe że coś się z układem scalonym stało który przechowuje ustawienia kompa
sprawdź kabel anteny immo, jeśli immobilizer nie mruga przy wyciągniętym kluczyku ( włóż, przekręc do odpalenia i wyciągnij i zobacz czy mruga) to dostała antena a w rn19 często przecierają sie anteny(kabel anteny) na wysokości chłodnicy bo ma ostry rant i tam sie przeciera kabel. Albo wyciągnij antenę albo przeleć ręką po górnej częsci chłodnicy i może wymacasz przecięty kabel.
A ja tak zapytam czy nie jest możliwość zamienienia wtyczek ?
Takie banalne pytanie ale znajomy przekładał silnik co prawda w innym moto ale podmienili nieumyślnie dwie wtyczki. Jak podłączyłem moto pod kompa to też wywaliło jakiś dziwny błąd ale moto nie chulało.
Posprawdzaliśmy wszystkie wtyczki i z głupoty zamieniliśmy te dwie te same i odziwo moto ożyło.
A kumpel się zaklinał że wszystko jest dobrze poskładane i menczył się z tym blisko dwa tygobnie i też w salonie dilera był z tym.
A co do imo to chyba gdyby było coś nie halo to by moto odpalił i po chwili zgasł.
Stron: 1 2