Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Drain pipe - cieknący olej RN09
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,
ostatnio po odpaleniu mojej RN09 i rozgrzaniu silnika, ku mojemu zdziwieniu ukazała się plamka oleju na ziemi, która zbierała się na dolnej owiewce. Okazało się, że jest to wyciek z miski olejowej. Na pierwszy rzut oka stwierdziłem, że to niedokręcona śruba. Lecz aby sprawdzić co się mieści w tym otworze musiałbym rozkręcić układ wydechowy. Zaglądając do manuala (pozycja nr 7) jest to coś w stylu odmy. Chciałbym się upewnić u bardziej doświadczonych użytkowników czy wyciek oleju z tego miejsca kwalifikuje się do naprawy i czym to jest spowodowane. Nie chciałbym mieć w trasie nawilżanej na bieżąco tylnej opony. 
Zamieszczam foty z manuala oraz fote miski olejowej zapożyczonej z galerii google gdzie zaznaczyłem na czerwono miejsce wycieku.
Pozdrawiam 

[attachment=5558]
[attachment=5559]
jezeli to na pewno olej to oring puscil, jezeli to plyn to pompa wody.
Stawiam na olej, gdyż jego konsystencja ewidentnie go przypominała. Tak czy inaczej rozumiem, że wiąże się to ze ściągnięciem miski olejowej?
niestety tak, daj nowe oringi
Chodzi o te dwa oringi na tym elemencie nr 7? Sądzisz, że przy takiej operacji wyposażyć się w nową uszczelkę miski olejowej?
to te oringi, nowa uszczelka to podstawa
Ok dzięki wielkie za odpowiedź. W najbliższym czasie wezmę się za to. Przy takiej wymianie warto zwrócić na coś więcej uwagę aby przy okazji zdjętej miski dokonać oględzin lub ewentualnie dokonać wymiany kończących się elementów? Nie na co dzień zdejmuje się miskę olejową Red_icon_wink
mialem dokladnie to samo w rn 22 ale mysle ze zasada dzialania i budowa tej odmy nie rózni sie niczym wymien oba oringi i po klopocie pamietaj ze mozesz nie znalezc dokladnie takiego samego oringu ja nieznalazlem ale wsadzilem deczko wieksze po skreceniu wszystko sie uszczelnilo i juz
Pewnie w ASO kosztują ze 3 zł Red_icon_wink
Takie drobne oringi, a tyle roboty. Jeśli chodzi o uszczelkę miski olejowej to polecacie oryginalną z ASO czy zamienniki też zdają egzamin? Dtomek110283 składając całość używałeś dodatkowo silikonu do misek olejowych?
Możesz spokojnie wziąć zamiennik za 30PLN. Chyba, że ori jest droższa o jakieś tam grosze. Sylikonu nie dawaj i zachowaj moment dokręcenia.
O-Ringi są po ~6 zł, uszczelka 80 zł w ASO.
Jak są zamienniki to pewnie że brać.
Zapomniałem napisać rozwiązanie tematu. Po zamówieniu oringów jak i uszczelki w ASO oraz późniejszej wymianie, wszystko wróciło do normy. Zrobiłem w trasie parę dobrych kilometrów i Yamaszka nie uroniła ani kropelki.
Pozdrawiam i dzięki wszystkim za pomoc Red_icon_wink
witam serdecznie , miałem podobną sytuacje , wymieniłem oringi i nadal leci . zamierzam wymienić uszczelniacze w pompie . rozebrałem wszystko i zauważyłem że łańcuszek napędzający pompę jest dość lużny , na tyle że wytarł tą metalową osłonę , moje pytanie jest , czy jest tam jakaś regulacja czy łańcuch do wymiany ? pozdrawiam
niema regulacji ,tak po prostu jest ,nic nie zrobisz Red_icon_wink
Dzięki za odpowiedz , ale myślisz że to normalne , jak łańcuszek wytarł osłonę ?
jeśli Cię to uspokoi to możesz kupić nowy łańcuszek Red_icon_wink W mojej RN09 miałem to samo ,nie wiem czy nie mocniej wytarte nawet Red_icon_wink 50 tyś zrobiłem ,zero problemów Red_icon_wink
To, że nadal cieknie to nie znaczy, że uszczelniacze Red_icon_smile Ja w RN22 robiłem dwa razy te o-ringi. Za pierwszym razem ściąłem przy zakładaniu, dopiero za drugim dobrze siadło.