Chciałbym zapytać czy ktoś z was owijał kolektor wydechowy w swojej eRce takim oto bandażem i ile go potrzeba do owinięcia całego kolektora do samej końcówki? Na allegro średnia cena za 10m takiej owijki to około 50zł, czy tyle wystarczy?
A pytanie jedno ... po co owijac ? Co to zmienia ?
temperatury na silnik takiej nie oddaje
(2015-10-21, 08:23 PM)bart napisał(a): [ -> ]A pytanie jedno ... po co owijac ? Co to zmienia ?
chodzi o wytworzenie wyższej temp. spalania spalin przez co są rzadsze i łatwiej opuszczają wydech, poza tym kolektor jest bardzo blisko chłodnicy co dodatkowo obniża temp. cieszy podczas wypadów na wygłupy czy miasto
Ja owijałem tylko od katalizatora do wydechów, poszło jakieś 2m bandażu jest znaczna różnica mniej grzeje zad
też bede chciał owinąć cały.
Nie robilem tego w moto bo nie do końca widzę praktyczny sens tego jeśli chodzi o kolektory, ale faktycznie pod zadupek powinno dać rade,szczególnie jak ktoś ma decata bo to ponoc mocno zwiększa temperaturę.
co do samych bandazy, te najtańsze odpuść, mocno sie kruszą i syfią. Ja kupuje na fmic.pl taki zloty i w przypadku wydechow samochodowych daje rade. Przy okazji kupisz sobie opaski tam.
co wazne, nie rob tego bez rękawiczek bo ta ala wata szklana jak wejdzie w lape to wkurwia jak drzazga w dydolu
Małe ale, Decat zmniejsza temperaturę względem katalizatora.
Jakiś czas już ma ten temat, ilu z was owinęło bandażem wydech i co możecie powiedzieć z biegiem czas o tym? Mam zamiar zrobić sobie taki zabieg. Mam nadzieje że dzięki temu nie będzie mi się tak grzała cała rama w rn12 i nie będzie tak grzało w tyłek itp. Zda to egzamin czy przerost formy nad treścią?
(2016-06-27, 06:54 PM)Smokthc napisał(a): [ -> ]Jakiś czas już ma ten temat, ilu z was owinęło bandażem wydech i co możecie powiedzieć z biegiem czas o tym? Mam zamiar zrobić sobie taki zabieg. Mam nadzieje że dzięki temu nie będzie mi się tak grzała cała rama w rn12 i nie będzie tak grzało w tyłek itp. Zda to egzamin czy przerost formy nad treścią?
Up!
No właśnie ... przyznawać się i gadać tu jak na spowiedzi
Zabieg dla silnika to w sumie żaden .. do tego trzeba go powtarzać co 2 .. max 3 lata bo ten bandaż kruszeje, wypala się itd ... Jadąc w różnych warunkach pogodowych ( deszcz ) jeszcze szybciej szlag go trafia ... ALE >>> jeśli chodzi o zabezpieczenie przed poparzeniem to spoko .. z tym że to i tak jest dośc ciepłe .. to nie tak, że owiniemy i z wierzchu zimne ...
Samo owijanie warto poćwiczyć przed robotą bo mega łatwe nie jest żeby było ładnie .. no i na mokro oczywiście ..
Wszyscy piszą, że niby spaliny szybciej opuszczają wydech, w autach owijają całe układy aż po tłumik końcowy, to chyba nie robią tego dla jajec
Ale jaka prawda? Czy ktoś hamował moto/samochód z i bez bandaży - nie znalazłem żadnych wiarygodnych materiałów z których wynikają jakieś cyferki.
Ale ... mnie akurat chodzi o temperaturę, bo RC8 chce mi drugim cylindrem jajka ugotować
Na Ali widzę grubości tych bandaży 1,5 i 2,0 mm - rozumiem, że kupić te 2 mm
Na hamowni różnicy będzie równe ZERO .. na drodze gorzej bo moto cięższe
(2019-09-24, 06:45 PM)A.S. napisał(a): [ -> ]Na hamowni różnicy będzie równe ZERO .. na drodze gorzej bo moto cięższe
ewentualnie może być nawet na minusie, bo spaliny jak się ochładzają, to zmniejszają swoją objętość, a jak zmniejszają to szybciej opuszczają układ wydechowy,
ogólnie to można książki o tym pisać, ale układ wydechowy ma naprawdę potężne znaczenie w pracy silnika,
a temperatura gazów strasznie potrafi zmienić charakterystykę silnika,
wystarczy wziąć układ wydechowy z silnika jedno cylindrowego, i zastosować tzw powerbombę,
ona tylko na chwilę wychładza trochę gazy, a ma niesamowity wpływ na dół silnika...
ja ogólnie nie jestem zwolennikiem owijania wydechów , w sportowych furach bez późniejszego strojenia silnika.....
Nie chcę z Wami wchodzić w polemikę ... jak z tym olejem ... bo znowu snujecie przypuszczenia - pokażcie cyfry
I mam to gdzieś, czy będzie cięższy o 10 dekagramów, czy nie
Zrobię większą kupę i bilans wyjdzie na ZERO
Kupiłem dokładnie
TE UNE i nic mnie nie powstrzyma, żeby ich użyć
... bo ... najnormalniej w świecie przy wolnej jeździe jajka mi się gotują
Simuś ... R1 cały czas jest w głowie, tylko ... czekam
(2019-09-25, 06:51 AM)shogun_zag napisał(a): [ -> ]Simuś ... R1 cały czas jest w głowie, tylko ... czekam
doradzę tyle... poczekaj na nowe R1M, które wyjdzie 2021 lub 2022,
będzie petarda ja to mówi AS....
Przeca owijać możesz .. pytasz czy to coś daje .. No to liczby mówią że nic .. A że chłodniej będzie to oczywiście że będzie .. tylko to nie izoluje w 100% - też się nagrzewa ..
BTW. >>> mam już sprzęt coby ogarniać mapy i inne bzdetki w KTM RC8R ...
Piotrze, ja słyszałem ostatnio, że ich wadą jest to, że jak będzie nie szczelność w silniku, i olej się dostanie na ten bandaż, wtedy płonie jak pochodnia, taką ciekawostkę usłyszałem
Czy prawdziwa ? Tego nie wiem i mam nadzieję, że nikomu nie będzie dane tego sprawdzać. Chciałem poszukać o tym ale nie znalazłem żadnego artykułu, a słyszałem to stwierdzenie na jakimś filmiku z YT od gościa co tuninguje samochody
Sam to zakłada, jak tłumaczył, to głównie po to by zmniejszyć temperaturę w komorze silnika i wtedy dolot się tak nie nagrzewa, powiedział tylko, że mają ten minus właśnie i trzeba pilnować tego
Co prawda silniki robił po 500/600/700 do 1000 koni
Taśma/bandaż termiczny ma wiele zalet przedewszystkim ciepło z kolektorów głównie podczas postoju na światłach nie jest oddawane na chłodnice (która jest w bezpośredniej bliskości), co ewidentnie widać jak zatrzymasz sie na światłach-temperatura szybuje w góre niemiłosiernie. Jeżeli zastosujesz bandaż o gr. przynajmniej 3 mm to spokojnie można złapać dłonią taki kolektor co przy gołych kolektorach jest nie wykonalne, także różnica jest piorunująca. bandażując reszte układu wydechowego zyskasz tylko tyle ze nie bedzie Cie grzało po tyłku (głównie pasażerki). Jak już ktoś pisał taka owijka Ci wytrzyma maksymalnie 2-3 lata bo pod wpływem wypalania kruszeje i staje sie nie elastyczna. Owijki stosują najczesciej na kolektory w samochodzie(sam mam owinięty) i spokojnie wytrzymuje to 5 lat bo nie masz kontaktu z wodą i kamieniami. W samochodach ma to sens bo zmniejszasz temperaturę panującą pod maską a tym samym dostarczasz zimniejsze powietrze do ukłądu dolotowego silnika, co właśnie w motorach nie ma miejsca bo jest ukłąd otwarty.