Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Stan oleju
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Pytanie następujące.. Dziś wymieniałem olej, lekko przelałem (ponad max) - ogólnie nie dużo i miałem to zostawić, ale przypadkiem natrafiłem na filmik - tutorial zmiany oleju i tam gość (Mike) mówi, że stan powinien być w połowie dwóch kresek w oczku.. Prawda to? Czy może być na max?
prawidlowo powinien byc 50/50 oka ja zawsze lałem do gornej kreski, jak smigasz sporo na gumie to lej do kreski albo ponad nia, nic sie nie stanie jak zalales troche wiecej
Powinno być 3/4 okienka.
Producent przewidział eksploatacje silnika z poziomem oleju między dolną a górną kreską tz. że nie może być więcej niż max i nie mnie niż min, chociaż niektórzy jeżdżą powyżej max i nic się nie dzieje. Niektórzy jak ten Mike mówią, że powinno być w środku inni z kolei, że 3/4, możesz jeździć i nic się nie stanie jak trochę go pokatujesz to pewnie trochę ubędzie Red_icon_cheesygrin
Hehe.. Właśnie o to chodzi, że katuje go na swój sposób i przez 4k km nic jeszcze nie ubyło.. Red_icon_smile

Dżony a latasz na gumie? Jeśli tak - to czy wystarczy 3/4 oka, żeby smarowanko na gumie było?
Ja w rn19 miałem zawsze pełne oczko i nigdy nic się nie działo niewłaściwego z silnika i dodam ciekawostkę. Teraz mam beemke w której instrukcja mówi aby lac olej między dolna a górna kreska a byłem na wymianie oleju w serwisie i mam pełne oczko zalane tak jak sam lalem w rn19 Red_icon_smile czyli pewnie teoria teorią a praktyka praktyką Red_icon_smile
Ewentualne koszty przy awarii związanej z przekroczeniem poziomu oleju są niczym w porównaniu z tymi kiedy jest go za mało lub zabraknie.
Ja zawsze do pełnego oczka i jeszcze trochę wlewałem.
Coś tam czasami polecę na gumie.Ale pełnego okienka nie leje bo raz tak miałem zalane i mi się olej pienił 300 v nie wiem czy wina był stan oleju czy pianę robiły resztki starego castrola. Ale teraz leje tak 3/4 i jest ok
Ja dużo latam na gumie i zawsze mam max oczko + 300/400ml więcej. Jak chcesz latać w pionie to minimum musisz trzymać maximum. A później ludzie płaczą bo panewka złapała jak trzymają niski stan. A smok w r1 jest tak usytuowany, że jak ją postawisz to nie pociągnie oliwy jak będzie jej mało.
do gumowania polecam full oczko

ja nie latam na kole (bo szkoda mi mojej igły funkiel nówki prosto z salonu wermacht SS od dziadka rocznik 1912 co jeździł do kościoła po bułki Red_icon_cheesygrin ) zwykle mam na poziomie 3/4 oczka co oznacza max wg wskaźnika,
przejechałem w tym sezonie około 7 tys km i znikło mi oleju na tyle ze jest minimum na wskaźniku i mimo to kontrolka się nie włącza (no bardzo żadko przy przechylaniu) oraz mam olej podczas pracy w misie jak potrząsne motocyklem.

Co ciekawe nawet jak miałem poziom prawie max to kontrolka potrafiła się zaświecić przy max prędkości.

Yamaha zrobiła podziałkę dzięki której masz pewnośc producenta że olej dostaje się do smoka ale.... jesli latasz na gumie czego producent nie przewidział hehe no to musisz lać więcej.
" oraz mam olej podczas pracy w misie jak potrząsne motocyklem. " nie przestajesz mnie zadziwiać Red_icon_cheesygrin
ja zawsze leje całe oczko. W aso jak mi zmieniali olej też lali całe
(2015-10-15, 09:28 AM)żaba napisał(a): [ -> ]" oraz mam olej podczas pracy w misie jak potrząsne motocyklem. " nie przestajesz mnie zadziwiać Red_icon_cheesygrin

nigdy Red_icon_mad3

a jak tam żaba, coś ucichłes w temacie kasy za kosz, coś cie zdziwiło czy nie ? Red_icon_LOL
.... w servisie nigdy nie patrzą na oko tylko leją tyle ile producent napisał, ni mniej, ni więcej.
Nie wiem czy leją tyle ile producent napiał bo u mnie jest pełne oczko Red_icon_wink)))
Pelne okno lej. Latanie na gumie swoja droga. Jesli jakas konsumpcja oleju wystepuje, to lepiej jest sobie przypomniec o dolaniu jak sie zobaczy pol okna, anizeli puste Red_icon_wink
" a jak tam żaba, coś ucichłes w temacie kasy za kosz, coś cie zdziwiło czy nie ? " nie wiem co bierzesz ale posłuchaj mojej dobrej rady ,bierz połowę Red_icon_smile
Co ciekawe nawet jak miałem poziom prawie max to kontrolka potrafiła się zaświecić przy max prędkości.


wlasnie mad wytlumacz mi dlaczego tak sie nie raz dzieje tez mi sie to raz zdaazylo Red_icon_cheesygrin
(2015-10-16, 10:55 AM)żaba napisał(a): [ -> ]" a jak tam żaba, coś ucichłes w temacie kasy za kosz, coś cie zdziwiło czy nie ? " nie wiem co bierzesz ale posłuchaj mojej dobrej rady ,bierz połowę Red_icon_smile

tak bywa że zapomina się o pewnych sprawach jak się po dupie dostaje, ale lajt ja wyszedłem na swoje a ty udawaj dalej że nie wiesz o co chodzi
madddddddd

"Co ciekawe nawet jak miałem poziom prawie max to kontrolka potrafiła się zaświecić przy max prędkości."


wlasnie mad wytlumacz mi dlaczego tak sie nie raz dzieje tez mi sie to raz zdaazylo Red_icon_cheesygrin
Stron: 1 2