Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: Problem ze sprzęgłem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam mam taki problem z moja R1 RN04 a mianowicie gdy sie nagrzeje do ponad 100 stopni to zaczyna ciągnąć sprzeglo. Dzieje się to tylko jak jadę w korku, gdy ja przegonie chwile na trasie to przestaje a jak znowu jadę w korku to po chwili zaczyna od nowa ciagnac. Co to może oznaczać ? Sprzęgło się kończy ?
Gdyby sprzęgło się kończyło to nie ciągnęło może tarcze się sklejają
Tarcze jak się sklejają to nie ma sprzęgła w ogóle.
A może oliwa już do wymiany i przy dużej temp.nie daje rady
a może sprężyny ? metal jak się nagrzeje staję się bardziej plastyczny wiec być może tutaj jest problem zużyte sprężyny pewnie są a przy temp problem może się nasilać. Tylko taki objaw by był przy puszczonej klamce sprzęgła, ale skoro tobie zaczyna przy wcisniętej klamce ciągnąć samoczynnie to trochę dziwna sprawa podciągnij sobie na lince troszkę może problem sam zniknie.
W 04 jest jedna sprężyna talerzowa. A jak podciągnie na lince jeszcze bardziej będzie ciągło....
Baca dobrze prawi. Jak już coś to popuscic linkę by należało. Ale jak się kończy sprzęgło to nic nie da
Olej swierzutki zawsze na poczatku sezonu wymieniam także wątpię żeby to było to. Może faktycznie popuszcze na lince ?
A masz luz ustawiony prawidłowy na klamce? Czy nie ma klamka zulu w ogóle?
Na klamce powinien być luz tak do 3mm.. Jeszcze kwestia jaki olej zalany.. Motul 5100 ma dużo podróbek..
To w końcu ciągnie to srzęgło czy ślizga , ktoś tu chyba myli pojęcia .
Jeśli ciągnie to może masz za duży luz na lince (przy wciśniętej klamce moto jedzie ), jeśli popuścisz na lince to będzie jeszcze gorzej .
Sprawdz luz na lince , jak nie pomoże to tarcze i przekładki czy nie przypalone .
Jeśli wszystko jest ok. to oliwa do wymiany !
Chociaż przy rozgrzanym moto i kiepskiej oliwie to by się ślizgało
Luz na klamce jest, nie jest to mój pierwszy motocykl także o tym pamiętam. Olej jaki zapałem to motyl 5100 a kupowałem go od znajomego mechanika także mam nadzieje ze oryginał ? wcześniej był zalany syntetyk motul 300v może zmiana na polsyntetyk pomogła w zajechaniu tarcz sprzeglowych ? Ewidentnie sprzęgło ciągnie ale tak jak pisalem tylko jak się mocno zagrzeje.
Dzięki wszystkim w ogóle za takie zainteresowanie tematem, nie spodziewałem się aż takiego  Red_icon_smile
Co masz na myśli pisząc, że ciągnie? Ślizga się czy jest, na półsprzęgle.
Jest na polsprzegle czyli wrzucę bieg i stoję z wcisnieta klamka do oporu i czuję że delikatnie rusza
To masz za duży luz na lince po rozgrzaniu tarcze i przekładki trochę grubną, przez co luz się robi większy niż na zimnym.
Czyli podciągnąć linkę ale przy deklu sprzegla tak ?
Podciągnij i sprawdź czy się ślizgać nie będzie , wałek przy deklu masz ustawiony na znaku ?
Siemka powiem ci tylko mialem zalany motul 5100 to slizgalo sie sprzeglo zalalem nowy olej yamalube i problem odrazu zniknoł naprawde
(2015-09-20, 12:57 PM)MateuszSJ napisał(a): [ -> ]Czyli podciągnąć linkę ale przy deklu sprzegla tak ?

Wygodniej będzie przy dźwigni, chyba że masz koniec regulacji to wtedy przy deklu.
Stron: 1 2