Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: [RN12] Synchro przepustnic.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam nie mogę znależć tematu odnośnie regulacji przepustnic w RN 12,zawsze sam przeprowadzałem regulacje ale w silnikach wyposażonych w gażniki a jeszcze nigdy na wtryskach i tu moja prośba czy ktoś przeprowadzał już takie regulacje może posiada fotki lub filmik pod co się podłączyć carbtune i czym regulować?
Silniczek wyregulowany odnalazłem przewody pod które się podłączyć tak że uważam temat za zamknięty Red_icon_smile
Podzieliłbyś się informacją Red_icon_wink
Bardzo chętnie tylko nie mam zrobionych zdjęć by pokazać gdzie znajdują się przewody podciśnienia ale przy najbliższej okazji zrobię i opiszę wszystko po kolei Red_icon_smile
Przystępujemy do synchronizacji przepustnic w Rn12
Podnosimy zbiornik paliwa
Na zdjęciu oznaczone strzałkami znajdują się przewody podciśnienia 1-2 połączone zatyczką plastikową oraz 3-4
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/v1ppj...hF6wtrY3cf
[attachment=5308]
rozłączamy te przewody wyciągając zatyczki co widzimy na zdjęciu nr2
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/LPN2M...AoRTbcJJj8
[attachment=5309]
Odpowiednio według kolejności podłączamy do przewodów podciśnieniowych carbtune
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/9Nl7J...j5Z5kyqfII
[attachment=5310]
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/LGOF0...dFDjoP7mcn
[attachment=5311]
Przy wężykach podciśnieniowych znajdują się śrubki do regulacji tylko trzeba mieć odpowiedni wkrętak płaski bo niezbyt dobre jest podejście do drugiego i trzeciego cylindra
Na kolejnym zdjęciu widać jak są ustawione podciśnienia na każdym z cylindrów
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/fWjro...zA~_k7LEEf
[attachment=5312]
Krótki filmik po regulacji Red_icon_smile
https://youtu.be/nm-NUGWSgF4
Wkleiłem foty, aby nie zniknęły jak moje z innych wątków oraz stworzyłem oddzielny wątek dla przejrzystości.
Dzięki teraz nawet jest bardziej czytelne Red_icon_smile
Przepustnice liczy sie od rozrządu jak cylindry ? (Chodzi o trzecią)
Mam takie pytanie, trochę jak taki świeżak Red_icon_wink. Jak się objawia brak synchronizacji przepustnic? - falowanie obrotów i "dziury" w mocy?
Czy brak odpowiedniej synchronizacji grozi zajechaniem silnika?
Trochę odgrzany temat ,ale w serwisówce jest opisane jak to się robi i gdzie się podpiąć z aparaturą. Są też ilustracje.
Wszystko dobrze, lecz mimo serwisówki i ilustracji nie każdy powinien tam zaglądać, (np taki majster jak Ja ) ... dla dobra sprzętu, urywam, łamię,gniotę już na etapie próby rozkręcania  Red_icon_rolleyes ... iestety taka prawda, nadaję się do strugania desek  Red_icon_smile
Do tego moto ma być rozgrzane i samo ustawianie to długi proces z przegazówką co chwilę Red_icon_wink .. Oprócz tego synchronizację robimy do danych obrotów biegu jałowego .. Jeśli latamy na wyższych obrotach dbając o smarowanie ( powiedzmy 1500-1800 ) to na takich synchronizujemy ....
Co do ciekawostek >> ludzie robiący to 10 czy 15 lat często dopuszczają różnice ( w zakresie "działki" ) kierując się pracą motocykla bardziej niż podziałką co do milimetra ... słychać jest idealnie kiedy moto zaczyna chodzić gładko i równo a kiedy tak jakby wypadał gdzieś zapłon - oczywiście nic nie wypada tylko chodzi mi o dźwięk - ..