Yamaha R1 Forum PL

Pełna wersja: RN 12 jak ciepła nie chce palić
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam. Szukamy ze znajomym przyczyny nie odpalania jego 12stki. Moto rano pali idealnie od strzała. Po rozgrzaniu do 100stopni zgaszeniu i odpaleniu po chwili pali również na strzał jednak że gdy po nagrzaniu do 100 stopni postoi tak ze 30min nie chce zapalić. trzeba ją pokręcić i odpuścić i znowu pokręcić i tak ze 2 do 3 razy. Gdyby ją kręcił cały czas bez przerw to padnie aku a ona nie odpali. Po takich próbach jak odpali to chodzi bardzo ładnie i pali raz za razem aż do ponownego rozgrzania i postoju znowu ze 30 minut. Świece zmienione aku nowe przepustnice po synchronizacji. Przebieg 28 tyś km.
Co można jeszcze sprawdzić
rozrusznik,stan kabli masa,stan korozji styki,dokręcenie
wszystkie styki spryskane preparatem do styków i zabezpieczone smarem miedziowym. Masa dana dodatkowa od silnika do ramy i od ramy do aku. Aku nowe, rozrusznik nie zależnie od temperatury kręci bardzo szybko więc jest sprawny. Podczas kręcenia napięcie na aku utrzymuje się powyżej 10V.
A może to się jakiś czujnik nagrzewa lub coś?
zawory? cewkofajki?
nie ma innych objawów? problem z wkręcaniem się na obroty, wysokie spalanie czy coś innego?
po tym co napisałeś ciężko stwierdzić z czym może być problem...
Za ciasno zawory.
jak by zawory były ciasno to na gorącym by ciężko paliła, a tu jak postoi ze 30 min czyli jak zaczyna stygnąć to nie pali. a jak ciepła czy zimna to pali na dotyk
Świece były zmieniane przed czy po tym jak powstał ten problem?
Caly serwis byl robiony w kwietniu czyli olej filtry plyny i swiece. A problem pojawil sie ze 2 tyg. Temu
a kreci cos wogole? sprawdz czy mocno alternator sie nagrzewa i czy styki w kostce sie nie przypalily
Kreci jak szalona ale nie lapie. Ladowanie 14.4 przy 5tys obrotow a na wolnych 13.8 alternator sie nie przegzewa. Jest normalnie cieply. Juz pisalem ze wszystkie kostki i styki byly czyszczone i konserwowane. A czy w rn 12 da sie np podpiac komputer zeby sprawdzic czujniki? Np. Polozenia walu lun przepustnicy?
tps sprawdzić można w zegarach i możliwe, że to jego wina. Chociaż na przykładzie Lucia w zegarach pokazywało że tps sprawny a w serwisie wyszło, że nie sprawny i wymienili w ramach akcji serwisowej.

W ogóle błędy sprawdzaliście?
albo immo nawala
no właśnie nie wiemy do końca jak sprawdzić te błędy.
gdyby to był jakiś czujnik to obstawiam, że miała by problemy z odpaleniem i by gasła ale jakiś odzew by był, a nie że całkowicie nie chce się odezwać. Poodpinaj po kolei czujniki a zobaczysz, że moto, lepiej lub gorzej, ale i tak chodzi.
To wygląda jakby nie było iskry lub nie dostawałaby paliwa albo zalewałby się, a chyba żaden czujnik oprócz przechyłu motocykla tego nie zrobi...
A jak sprawdzić czy moto ma jakieś błędy?
Czy trzeba mieć do tego jakiś komputer?
Wystarczy wejść w trybie diagnostyczny, nie potrzeba żadnych komputerów Red_icon_smile
Bart. A napiszesz coś więcej o tym trybie diagnostycznym jak i co?
Czasami jest też tak że jak nie ma ciśnienia na cylindrach to nie pali ...tylko wtedy jak jest zimna odpala bez problemu..

taka mnie myśl naszła.
ciśnienie było sprawdzane, zawory też. Nie wiem czy to nie jakiś włącznik pompki bo wtedy jak nie pali to jej nie słychać. Jak włączę zapłon i wyłączę tak ze 3 razy aż pompka zacznie pompować to wtedy pali idealnie. Gdzie w tym moto jest przekaźnik pompki paliwa?
wszystkie przekażniki są pod siedzeniem kierowcy...zdejmij siedzenie-przekręć kluczyk i wsłuchuj się w kostkach czy usłyszysz pykniecie jak naciśniesz czerwony przycisk od zapłonu..
Stron: 1 2